Ow ja, Delfino heeft bruiloft vandaag toch? Veel plezier! Damyar; ik wou nog even zeggen dat mijn mvm test een stuk lichter was. Ik maakte me toen een beetje zorgen en toen zei de mvm mevrouw dat de testen van mvm altijd wat lichter uitvallen. Daarom denk ik dat jullie 2 kindjes gaan krijgen Wauw Surf; 34 weken! Gaat snel zeg. Nog 5 weekjes
Tmv2; ik vind het goed van je dat je die speciale voeding besteld hebt. Misschien ben je eraan toe wanneer je het thuis hebt om over te gaan op flesvoeding. Lastig om te stoppen hé? Ik vond het beide keren ook vreselijk om te stoppen. Ik had voor mezelf bedacht dat ik 6 maanden bv wou geven en beide keren liep het enorm terug met 5 maanden, en toen gestopt. Voelde vreselijk.
@surf, alweer 34 weken! Dan begint tich wel echt het aftellen. @miran, ik ben benieuwd wanneer ik zover ben. Maar ik wil het idd gewoon in huis hebben. Aan de ene kant zou een voeding eraf wel fijn zijn, want zit nog steeds op 8-9 voedingen per dag. Maar ben zo bang dat mijn voeding dan te snel terugloopt. Want ze reageren bij mij zo nel maar ja op 6 voedingen nog borst zullen ze het toch wel blijven doen?
damyar: leuk een videocamera! mooi kado! ja onze kraamhulp is er eentje uit duizenden! we kregen haar bij thijmentje voor het eerst, gewoon via een kraamzorgbureau en ze was zo goed en lief en gezellig en leuk dat we bij kaspertje gevraagd hebben om haar. ze was inmiddels niet meer in dienst van dat kraamzorgbureau, maar werkte als ZZP-er via hun. ze heeft toen dus vier weken gewacht tot ze bij ons kon kramen (kaspertje kwam met 40+3), weer een superweek gehad! nu wilden we haar natuurlijk ook voor onze derde, dus dat heb ik in november meteen geregeld en ze plant in ieder geval geen andere gezinnen in in juni, maar dus wel een vakantie... nou ja, ik ga nu gewoon voor 18/6 hihi (ik heb al heel lang in mn hoofd dat ik de 20e ga bevallen, geen idee waarom, dus wie weet gaat dat nog uitkomen dan...) zal vanmiddag even een fotootje spammen van mn buik hoe voel jij je? nog niet extreem misselijk?? ik hoop dat het zo blijft!! @delfino: veel plezier vanmiddag!
ik ga zo thijmen voor het laatst naar de peutergroep brengen... we hebben uitdeeldingetjes gemaakt en hij is nu nog aan het knutselen voor de leidsters (eigen ideetje, zo lief!) en dan om 11 uur nog een laatste uurtje verslag bespreken op het werk en dan vanmiddag rust! vanavond eten bij mn ouders, want vriendlief is er niet vanavond, pas laat in ieder geval...
laatste keer peutergroep, weer een stukje loslaten he. Al zijn ze er zelf vaak hard aan toe, alleen die mama's he. Die hebben het soms er moeilijker mee dan het kind. ( ik ben zo'n voorbeeld daarvan, hahah) Maar super hoor dat je kraamhulp dan weer komt.. Misselijkheid was houdbaar, maar ik begin er steeds meer last van te krijgen, vanochtend hing ik boven de wc. Dokter wilde niet gelijk meds geven, maar vanmorgen heeft mannetje gebeld en vanmiddag ligt dan een receptje bij de apotheek klaar, net als nieuwe meds ( die wel mogen tijdens zwangerschap) voor mijn extreme hooikoorts. Heb daar zo'n last van. Samen bij elkaar voel ik me vandaag flink beroerd. Gelukkig is mannetje nu ruim een week vrij van het werk. We gaan a.s maandag naar Berlijn t/m donderdagavond, dus ik hoop me dan wat beterder te voelen. We hebben al wel een heel programma gepland, dus ik hoop dat de afleiding ook zijn werk doet. Al was ik hier natuurlijk al wel op voorbereid en gelukkig weten de collega's ook hoe ziek ik bij de vorige zwangerschappen was en die zorgen ervoor dat alles het nodig is dat zij de winkel draaiend houden, zodat mannetje me kan ontlasten met de kids.
damyar: fijn dat je de meds in ieder geval hebt voordat jullie weggaan volgende week! zou zonde zijn als je daardoor niet zou kunnen genieten van jullie uitje! fijn dat de collega's zo flexibel zijn om evt gaten die jij en je mannetje achterlaten op te vullen, dan kan je ook goed naar je lijf luisteren in ieder geval, want dat is nu zeker het belangrijkste! ik heb geluk, tijdens mijn zwangerschappen en borstvoedingsperiodes heb ik juist helemaal GEEN last van hooikoorts! dus eigenlijk de afgelopen 5 jaar al geen/nauwelijks last gehad... (want was of zwanger of ik ga bv in de periode maart t/m september...) zal volgend jaar wel weer afzien worden, want dan wil ik in maart ergens wel gaan stoppen, zodat ik nog een half jaartje kan afvallen voor de bruiloft hihi vanochtend had thijmen moeite bij de opvang... hij wilde duidelijk geen afscheid nemen. hij is zo'n gevoelig ventje... hou houdt niet zo van verandering, maar goed, we hebben het wel kunnen vieren, en hij was al weer snel aan het spelen nadat ik weg was gegaan... laatste uurtje gewerkt, heerlijk! hoef nu pas weer 31 oktober!
hee meiden, ik zou nog even mn buikje spammen, dus bij deze... (let niet op de strepen/vouwen op mn buik, kom net uit mn bedje hihi) buikomtrek inmiddels 107 cm... Bekijk bijlage 244734
Surf: mooie buikie...!! Damyar: of ik schrijfster ben? Tja...eeeh, zo zou je het kunnen noemen. Ik heb een methode geschreven voor de bovenbouw van de basisschool...die wordt na de zomervakantie uitgegeven Ik lees dat toch wel meer van ons 'bewust' bezig zijn met afscheid nemen van alles. Laatste keer getrappel in de buik, laatste keer echo, laatste keer kraamhulp. Volgens mij is het gewoon een fase waar je als moeder door heen moet. Mijn kerel heeft er namelijk totaal geen moeite mee. Vind het zelf wel een pijnlijke fase, zucht.
Surf: nee niet in de buurt. Mooie buik. Smile: wat voor methode dan. Wel gaaf dat het uitgebracht gaat worden. Hier doodmoe. Vanmiddag met kids en 3 vriendjes van oudste naar de Apenheul geweest. Erg leuk. Daarna hier patatjes gegeten met zus en zwager en daarna even met ze naar babykamerpaleis geweest. Ze zijn op zoek naar kinderkamer en kinderwagen. Hebben hele mooie gezien, maar niets gekocht. Ze krijgen kinderwagen van zijn ouders en babykamer zijn ze nog niet over uit. Wel leuk om er zo bij betrokken te worden.
jeetje damyar: wat heb jij altijd volle dagen zeg! word al moe als ik het lees haha maar wel leuke dingen allemaal!! hier kindjes in bed, hopelijk blijft thijmen nu boven, hij is al 3x naar beneden gekomen (als het anders gaat dan normaal zoals nu omdat ik m naar bed breng ipv zn papa, dan is het altijd lastig om m in bed te krijgen...). hij slaapt op zolder, dus elke keer 2 trappen op is ook niet echt fijn... ik heb m nu in ons bed gelegd in de hoop dat ie dan blijft liggen... we zullen zien.
Onze kids liggen hier nog op de bank, tegen een slapende papa aan, sponge bob te kijken (vreselijke tekenfilm). Nu net afgelopen... Dus gaan ze nu naar bed
Surf: op het moment is het erg druk, maar ik plan ook bewust dagen in dat ik niets hoef en ook geen speelvriendjes mee wil. Anders is het niet te doen, maar voor nu is het wel lekker afleiding. Moet zeggen dat ik van de frisse buitenlucht de misselijkheid afneemt, al blijft het slecht met de hooikoorts. Vandaag maar 3 nies buien gehad, ogen zijn rustig al draag ik constant een zonnebril buiten. Scheelt toch voor mijn oogjes. Morgen gaan we weinig doen, even een moederdagcadeau halen. Ben trouwens echt erg, mijn zus heeft hele lieve aardige schoonouders. Komen ook hier regelmatig en zijn gek op onze kindjes. Vanavond heb ik hun verteld van mijn zwangerschap, terwijl onze moeders het nog niet weten. Zij vinden dat we geen derde kindjes samen meer horen te krijgen ( depressie gehad na de bevalling, maar nu krijg ik daar vanaf week 28 medicijnen voor omdat het door een bepaalde stofje bij mij veroorzaakt wordt en nu is dat heel makkelijk tegen te gaan) Daarom hebben wij besloten om het pas te vertellen als we 12/13 wk zijn. We willen niet dat ze onze geluk verpesten door opmerkingen. Zij weten dus ook niets van ivf en mijn zus schoonouders wel en die houden hun mond. Maar zo lief zijn ze ook voor ons. Komt misschien ook dat mijn zwager enig kind is en daarom ook zoveel warmte en liefde voor ons hebben. Ze zijn echt geweldig en zijn een echte opa en oma voor onze kinderen. Beide vaders leven niet en beide oma's zijn echte saaie mutsen, dus nu hebben ze een extra oma en opa en die doen alles met ze, zo leuk. Sorry voor het lange verhaal, maar wat zouden jullie doen, wachten tot 12/13 wk of toch binnenkort vertellen?
damyar: wat fijn dat jullie zulke lieve 'opa en oma' hebben! ik zou mijn mond niet kunnen houden (maar dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de relatie die je met je ouders hebt...) mijn moeder ziet het ook al aan me, nog voor ik überhaupt getest heb, dus kan weinig verbloemen je moet doen wat goed voelt. voelt het goed om het nog even geheim te houden, doe je dat. heb je ergens toch het gevoel het te willen vertellen, doe je dat!
Dames kom weer aanwaaien hoor, maar zag al eerste dat damyar zwanger is WAUW!!!!!! Gefeliciteerd meid!
Ik kijk nu op TLC 'paralysed and pregnant' Een vrouw die alleen kan liggen gaat zo ingeleid worden... Heel weird!
@ goofychick Klopt het dat jouw 2 zoontjes ook maar een 13 maanden schelen? Ik ben nu in verwachting van de 2e en als die is geboren is mijn dochtertje 15 maanden. Vinden we wel leuk zo kort op elkaar. We willen graag 4 kindjes en het liefst achter elkaar maar ik denk dat dat heel zwaar is dus na deze wachten we een jaar of 2 á 3. Hoe bevalt het voor jou nu? Is het zwaar voor je omdat je er al 2 hebt rondlopen en hoeveel kindjes zouden jullie uiteindelijk willen? Heel veel succes met de zwangerschap en straks met de bevalling!