damyar: goed om er nu alvast over na te denken hoe je een eventuele depressie kunt voorkomen, het lijkt mij heel zwaar om dat mee te moeten maken! super dat je vk zo meedenkt en dat je dus bijtijds bij het pop-traject in kunt stappen. wat betreft de bv proef ik een voorkeur voor de fles en de redenen die je opnoemt zijn toch ook goed om voor de fles te kiezen! het gaat om je eigen gevoel en volgens mij zegt je gevoel nu al, nee die bv zie ik niet zitten! dan is het toch simpel, dan maakt het helemaal niet uit wat wij of anderen vinden, je moet doen waar jij je goed bij voelt! heb je toch nog ergens twijfel, dan zou je ook nog bijv de eerste week kunnen geven, het colostrum (of hoe je dat ook schrijft), en dan gewoon weer afbouwen... daarnaast heb je natuurlijk nog even om er over na te denken. maar als dit je eerste gevoel is, is dat meestal wel het juiste! volg je gevoel, dat is echt het belangrijkste, helemaal omdat je gevoelig bent voor depressies, is het goed om zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven en niet iets gaan doen waar je eigenlijk niet helemaal achter staat of waarbij je een naar gevoel krijgt...
ik heb net lekker even in bad gezeten, doe ik echt nooit, maar had er zo'n zin in! straks vrijgezellefeestje, erg gezellig, maar ben ontzettend moe, en ik zie er ook wel tegenop om de hele avond te moeten zitten (we gaan het 'ik hou van holland spel' doen tijdens een diner...), heb nu namelijk al best veel pijn... ik word rond 5 uur opgehaald... oja, ik had tshirtjes geregeld voor alle meiden, is het gewoon nog niet bezorgd! echt balen! wrs komt het dan morgen binnen, lekker te laat dus! volgens de website had het nog op tijd geweest, maar ik kreeg na mijn bestelling een mail dat er langere levertijden waren omdat het erg druk was... stom stom! wrs 70 euro door de plee... ik ga ze maar proberen te verkopen op MP, wie weet kan ik er nog iets van terugkrijgen... anders gebruik ik ze wel als pyjama haha
Damyar: ik zou zeggen: kies voor de fles. Ben zelf na de zwangerschappen ook niet bepaald happy. Dit duurt een maand of drie. En wat ben ik dan blij dat ik de fles geef. Een vast patroon helpt me in die mindere tijden echt! Het scheelt, in mijn geval dan, dat je weet waar je aan toe bent. Als mijn leven in die minder happy maanden ook nog eens heel onregelmatig was door bv...dan werd het helemaal prut. Ik ken de druk die mensen ongewild op je leggen op bv te geven. Maar ik zou zeggen: laat het gaan en kies waar JIJ je goed bij voelt en waar jij van kunt genieten. En als bv 1 en al geklungel is en je voelt je al niet fijn...dan wist ik het wel!!
zag net toevallig dat er een topic is gestart over direct geven van fv na de bevalling. Heb hem helemaal gelezen en ik moet zeggen dat ik van die berichten gewoon begin te stralen. Denk idd dat ik mijn keuze heb gemaakt. Ik moet het doen en niet andere mensen en dit is mijn laatste kindje en heb het recht om nu er lekker van te genieten ipv depressief in bed te liggen en het kindje niet daardoor willen zien. Ik wil gewoon gelijk medicijnen ( die al mag tijdens de zwangerschap) en ga gewoon de fles geven en dan genieten.
@surf, veel plezier!! Hopelijk met niet teveel pijn. Balen van die shirts. Idd erg zonde van je geld. Ja en die fietsstoeltjes. Ik heb deze keer heel bewust gezegd dat als het niet meer nodig is gaat het weg of op mp. Ik moet alles gewoon heel bewust afsluiten. Ook al zou ik gevoelsmatig ooit nog een vierde willen. Lichamelijk kan dit gewoon echt net meer. De verlos, de fysio, hubbie hebben het allemaal al tegen me gezegd. Als het ooit gebeurd is het echt een (on)gelukje. Maar als het goed is laat hubbie zich tzt helpen. @daymar, als ik je verhaal zo lees en ik nu zelf het verschil mee heb gemaakt met mislukte bv, alleen fv, en dan nu bv moet een zeer lastige start en ook een postnatale depressie bij de oudste. Zeg ik ga voor de fles meid. Ik lees een beetje mijn eigen keuzes en als ik nu opnieuw zou kiezen zou ik denk ik toch gaan voor de fles. Je weet dat het het beste is de bv, maar het lijkt of je gevoel schrijft de fles. Ik kan het mis hebben hoor. Maar het liefst zou je ws de keus aan een ander laten, maar alleen jij kan het beslissen. Besef dat niemand, maar dan ook niemand je erop aan kan/zal kijken als je voor de fles kiest.
smile je verwoord het precies zoals ik het bedoel. Ik weet hoe het is om bv te geven en weet dat het mij niet gelukkiger maakt, eerlijk gezegd alleen maar ongelukkiger. Ga t.z.t gewoon flesjes halen en ivm ernstige koemelkallergie bij de andere twee zal ik vooraf met de huisarts dit ook bespreken zodat ik gelijk weer de juiste voeding in huis heb en niet hoef te etteren met verschillende merken.
Ik zie dat je je keus al hebt gemaakt. Heel goed! (ik moet eerlijk zeggen dat mijn beste kraamweek en met de minste nare gevoelens de week van dochterlief was die de fles kreeg vanaf de eerste minuut)
Hallo allemaal, Ik ben op zoek naar een club met moeders met drie kinderen. Wijhebben zelf net onze derde gekregen en ben benieuwd hoe anderen het allemaal doen. Zit ik hier dan goed of is dit alleen voor zwangeren?
hallo Victoria, Welkom De meeste van ons hebben inmiddels een derde kindje, er zijn nog een aantal zwanger waaronder ik ook. Wanneer is je kleintje geboren en gaat alles goed.
Victorie: van harte en natuurlijk welkom. Hoe oud is jullie jongste en hoe oud de andere twee? En welk geslacht? Gezellig dat je hier mee komt kletsen!! Damyar: ik zit er nog wel eens aan te denken. Jij was toen zo snel zwanger en toen het mis ging gelijk weer en nog een keer.... En nu...nog steeds geen kindje in je armen. Kan me voorstellen dat dat wat bij je los maakt!! Och wat hoop ik met je mee dat het dit keer goed mag gaan!! Damyar: haha, nog een keer. Ik was laatst op het cb. Daar viel het de arts op dat er over Friso voeding de beste verhalen gaan. Zelfs mensen met nutrilon voeding stappen vaak nog over op Friso. Dus wellicht kun je iets zoeken in het Friso assortiment?? Surf: bagger van die shirts!! Weg geld. Hopen op een gezellig feestje. Pfffff....moet nu echt koken. Tis al tien voor zes!!!
zometeen pregnyll spuiten. mijn eitje was 22,5mm en ik had nog zo gevraagt of het mogelijk was dat hij een groeispurt kon maken. nee zeiden ze. je ziet maar weer ik heb geluk dat hij nog niet is gesprongen. nu zegt ze dat ik morgen en zondag moet klussen. maar het kan toch ook vanavond springen? zei zegt dat het zo snel niet werkt. maar mijn lichaam doet wel vaker gekke dingen. en als mijn ei al zo groot is laat mijn lichaam hem mischien zelf wel springen. @ damyar jij heb er ook verstand van hihi. hoe snel kan die springen nadat de spuit is gezet?
Smile: ik heb de friso allergy care voor beide kindjes gehad, echt super. Voor mij geen ander merk meer. Kreeg het voor beide kinderen het ook vergoed en nu voor de jongste gebruik ik het nog, hij kan al wel wat gewone dingen verdragen, maar moet niet teveel op een dag zo geven, dus de ochtend melk maar ik van die voeding en dan in de drinkbeker overgieten en zo maak ik van die melk ook voor hem sausjes bij het eten en ook bv pannenkoeken. Heb nu totaal 6 miskramen gehad, waarvan er 5 achter elkaar. Dus nu is het welleens tijd voor een een goede zwangerschap. Ennasil: je eitje springt echt pas na 36 uur. Hoeveel eenheden heb je gekregen 5000 of 10.000. Ik weet niet of je het weet maar pregnyl is hcg dus als je nu test dan heb je een positieve zwangerschapstest. Ik zou vanavond klussen en dan als het kan dan nog een keer over 38 uur na prik. Als je ei gesprongen is dan kan het nog 12 tot 24 bevrucht worden. Dus dan zou ik het de volgende dag nogmaals klussen en dat is echt genoeg. Groeispurt kunnen ze zeker maken, ik ben daar ook het levendige bewijs van. En zie je wel dat je eitje zo groot kan worden. Door de pregnyl komt het eitje los van de wand en onder invloed van de preggnyl volrijpt hij nu ook nog eens beter, dus dat zijn goede eitjes. Veel klusplezier
Op 19 april is onze jongste geboren, een jongen. Het gaat helemaal goed met hem. Verder heb ik nog een dochter van 3 en een zoon van 5. Ik zal een beetje terug lezen om een beeld van jullie te krijgen.
Ik denk dat ik jullie gaandeweg wel leer kennen, want bij het teruglezen haal ik iedereen door elkaar. Daymar: ik heb bij de eerste twee geprobeerd bv te geven mbv lactatiekundige. Bij mij liep het zacht gezegd niet makkelijk en dus met hevige teleurstelling gestopt. Beide keren had ik ook last van gevoelens van somberheid (niet volledige depressie) agv ingrijpende gebeurtenissen in die periode. Ik had nu bij de derde met mijn vk afgesproken dat ik met bv zou beginnen, maar dat ik niet tot het uiterste wilde gaan zoals de vorige keren en nu ook eens wilde genieten van mijn kraamweek. Het was wederom een drama en mijn vk adviseerde me ook om te stoppen. Ik vond het toch weer een lastige beslissing, heb dan toch het gevoel dat ik faal, maar uiteindelijk wel besloten te stoppen. Belangrijkste reden was voor mij vooral dat ik merkte dat ik in mijn hoofd alleen maar bezig was met bv geven en bang was dat het piekeren in combinatie met het slaapgebrek weer tot somberheid zou leiden. Ik heb uiteindelijk nog nooit zo kunnen genieten en rust in mijn hoofd gehad als deze laatste keer. Ook mijn vriend zei de eerste weken steeds tegen me dat ik zo ontspannen, vrolijk en rustig was, compleet anders dan voorgaande keren. Ik denk dus dat het voor mij de beste keuze was om fv te gaan geven, ook al vind ik het nog steeds teleurstellend dat het niet gelukt is om bv te geven en voel ik me er soms toch best schuldig over ('had ik toch niet wat langer moeten doorgaan?'). Maar als ik er rustig over nadenk, weet ik dat dit de beste keuze voor mij was. Misschien heb je wat aan mijn verhaal.
Victoria, bedankt voor je verhaal. Ik heb vanavond er met mannetje over gesproken en hij vond het helemaal goed. Als ik het toch probeer dan verleg ik steeds weer de grens, zo van nu nog een weekje en als het dan niet lukt dan nog een dag of 3 en uiteindelijk ben ik weer een aantal weken verder. Denk ook dat je er 100% achter moet staan wil het echt lukken. Dat sta ik zeker niet, we gaan gewoon voor direct de fles. Alleen zal ik die stuwingsfase wel krijgen of kun je dat tegenhouden met tabletjes ofzo Leuk zeg dat je een jongen erbij hebt, fijn dat nu alles goed gaat. Is je gezin met 3 kindjes klaar of nog een wens voor een 4e? We hebben gisteren weer draagmoeder gezocht gekeken, pff wat heftig allemaal, ik weet niet of ik zelf zo ver zou kunnen of willen gaan. Al weet ik wel dat je steeds je grenzen verlegd als je wens zo sterk is.
Victoria; Welkom! Terug lezen is niet te doen joh, gewoon hier instappen en meelezen en meekletsen. Ik ben zwanger van de 3e, heb al 2 jongens. We zijn hier als groepje begonnen met een wens voor een 3e en gaandeweg raken meer zwanger, de meesten inmiddels bevallen. Ik vind het leuk om de verhalen van de pasbevallen moeder te lezen, weet ik een beetje wat me te wachten staat met 3 Gefeliciteerd nog met jullie zoon, fijn dat alles goed gaat.
Damyar; ik ga ook voor de fles. Bij de eerste twee was t een drama, dat wil ik niet meer. Soms toch nog wel de twijfel maar manlief is ook duidelijk. De oudste twee hebben beide koemelk à, ik hoop dat bij nr drie alles goed gaat anders weer snel over op de pepti! Welkom Victoria! Leuk dat je mee komt kletsen! Ik lig heerlijk wakker nu om 3.30 grrr. Al een paar keer eerder wakker geworden en een uurtje terug werd Coen opgepiept voor een woning brand. Lig dus nu gezellig alleen in bed... Saai! Bij mijn zusje blijft t rustig, zoo spannend!
Mayke: hopelijk heb je nog wel kunnen slapen... Victorie: welkom!! En gefeliciteerd met jullie mannetje! Ennasil: zooo hè groeispurtje dus dat eitje van je!! Nog geklust gisteren? Denk dat ik dat wel gedaan zou hebben en dan morgen weer... Ik duim voor n posi test over 2 weken! Mag toch wel n keertje, helemaal met zo'n superei! Hier was het feestje leuk! Was om half 1 thuis, en dat was voor mij echt laat genoeg hihi... Wel weer extra pijn natuurlijk, maar goed, vriendjelief is natuurlijk ook thuis vandaag en morgen!