ik heb echt mijn dag niet vandaag! ik denk ach breng kaylee ff naar school heb ik nog meer rust! ik pak onze kinderwagen (die we strax voor de beeb wilden gaan gebruiken) ben ik lekker onderweg hobbel hobbel door de sneeuw en toen??!!! bam wiel stuk! gewoon afgebroken gvd!!!! ik kay eruit gehaald en de wagen optillen en weer naar huis om vervolgens met fiets en 2 kids er op naar school te lopen! ben er echt zo mee aan! rot wagen!!
saskia, hoest??? hopelijk alles goed meis... en verstandig om het te laten checken... beter 10x teveel als 1x te weinig! hier terug van CB.. Femke was goed gegroeit... doet het dus goed op mamamelk... ze weegt nu 4800 gram... en is nog geen 2 weekjes oud... sinds 2 nachten slaapt ze in de kinderwagenbak ipv de wieg en sindsdien slaapt ze stukken beter.. dus mama ook... heerlijk.. ben nu eindelijk overdag eens niet alleen maar moe... visite van vanmiddag gaat niet door, dus ff tijd voor mezelf.. dus maar ff de was vouwen en strijken... moet nog een ritme gaan vinden, maar is lastig als mannetje thuis is... die is deze week nog vrij... daarna snel een ritme zien te vinden.. al mag ik de komende weken bepaalde dingen zoals dweilen en zuigen nog niet doen ivm de keizersnee... verder wel bijgelezen, maar ben het alweer kwijt... die hormonen moeten nog ff mijn lijf uit en mijn koppie moet nog ff leeg... foto's van femke staan op mijn facebook en vaak ook wel bij pink mama's of pink ladies... (facebook zoeken op j.annie en a.lmere en b.andsma)
Damyar: mooi meis!! Mssn een stomme vraag, maar 20 follikels, zijn dat allemaal eitjes? En als je je spuit heb gezet, gaan die dan ook springen? Sorry, maar heb niet zoveel idee er van...
Damyar; jeuj!! Wat goed! Jannie;Wat fijn dat Femke het zo goed doet, geniet van de mooie tijd! Hier weer terug uit het ziekenhuis de bm was nog niet helemaal schoon, en in de baarmoederhals zagen ze nog iets wat er niet hoorde. Donderdag dus weer terug. Opnieuw een echo. Daarnaast het Hb in de gaten houden het was nu nog 4.5 maar was donderdag nog 8. Afwachten!
@ damyar ik dacht dat je met ivf nooit meer dan 18 follikels mocht hebben ivm overstimulatie? of zou dat vershillen per zh en kliniek? maar woow als dat hem niet word weet ik het ook niet. ik weet wel dat ze bij mij al voor de 20mm springen . kunnen ze dan woensdag niet te laat zijn? of houden ze het springen tegen? hihi ben er niet zo in thuis .
@jannie, jeetje grote meid zeg! Maar ze was natuurlijk al erg groot bij de geboorte. Zal je zo toevoegen op Hyves. Ff zoeken. @mayke, jeetje dat is wel laag dat hb, bij ons krijgen mensen onder de 4,6 een bloedtransfusie wat zal jij je beroerd voelen. Hopelijk bloeden snel gestopt. @saskia, hopelijk alles goed? @damyar! Yeey!!!!! Dat is goed nieuws. Spannend hoor allemaal! @delfino, zal je pb en over fb naam. @ de rest, weer kwijt haha
Surf: follikels zijn als het ware een hoesje om een eicel. Niet in alle follikels hoeven eitjes te zitten, maar meestal wel en soms wel twee. De pregnyl injectie is hcg hormoon van zwangere vrouwen ( dus dank aan vrouwen die meedoen aan mvm) Deze zorgt ervoor dat de follikels loslaten van de wand en de eitjes in de follikels versneld rijpen. Als ze er één over het hoofd zien bij de punctie dan springt hij gewoon en kan alsnog bevrucht raken. Dus het is nu veilig vrijen.
@jannie heb je toegevoegd, denk dat jij het bent. Zag 2 stoere boys en een babygirl. De zwart wit foto van een jongen en meid ben ik.
ennasil: ze hebben inderdaad liever 10-15 follikels. Zaterdag had ik er 16 en nu ineens 20. Maar ze hebben er niets over gezegd en weet dat er ook dames een punctie hebben gehad bij 25 follikels. Overstimulatie komt ook vaak pas voor na de punctie, dan vullen de follikelrestanten ( hoesjes) zich omdat ze de follikels leegzuigen tijdens de punctie en de rest moet door het lichaam opgenomen worden. Maar daar ga ik jullie niet mee oververmoeien, haha. Ik heb sinds dag 21 van de vorige cyclus dagelijk decapeptyl gespoten, mijn lichaam zit dus nu kunstmatig in de overgang. 40 uur Na de pregnyl injectie krijg je de eisprong als er geen punctie is geweest. Mijn punctie is precies nu 35 uur na de injectie gepland. Dit gaat heel precies. Vanavond 22:45 uur injectie en woendagochtend 09:45 punctie.
nu snap ik hem ik weet nu ook dat er in een follikel 2 eicellen kunne zitten. dat is mij nooit verteld bij de gyn. tanks
Ik ben weer thuis. Kindje was op de echo wat rustig volgens de gyn. Matige kindsbewegingen hadden ze t over. Ctg was ook wat vlak maar niet verontrustend. Kindje is nog gemeten en nu 3400 gram volgens de gyn. Morgen moet ik terug als ik niet vanacht ga bevallen zegt ze. Nou vergeet t maar daar geloof ik niet in. Hoop dat uk zich snel laat zien. Ik ben doodop van de onzekerheid. Mijn bloeddruk was oke, maar pols was hoog. Hihi hoe zou dat nou komen?
@jannie ik ga vanavond ff spieken op facebook @damyar dat klinkt allemaal heel hoopvol meis. Hoe gaat t in zijn werk na de punctie? @delfino balen joh van de kinderwagen. @ennasil balen nog geen ongi, hoop dat ie snel losbarst. @mayke getsie nog niet helemaal schoon dus je bm. Hoop donderdag beter nieuws voor je. Verder......ik ben t even kwijt, kom later weer, ga nu even rusten
Dat is al een flinke kerel. Je bent 37 weken toch! Wat is dat toch met die derde kindjes, zijn allemaal zo flink en houden mams allemaal zo bezig. Hebben ze al gezegd wat ze morgen gaan doen, mocht je vannacht niet beginnen? Gaan ze je dan inleiden. En je stoere bink nog niet meer aan het bewegen? Ik duim voor je dat jullie snel van jullie mannetje mogen genieten
@trotse mams, ja 37 weken nu. Behoorlijk aan de maat dus inderdaad. Morgen krijg ik nieuw ctg en weer een gesprek met arts. Kijken of ze kunnen strippen en eventueel vliezen prikken als ze erbij kunnen, maar ze vinden dat we nog wel een weekje kunnen wachten en dat vind ik ook. Dochters waren 3900 gram en daarvan weten we dat het past, dus we geven het ventje nog even.
Enne moest het vooral veel gezellig maken met manlief, dat kon net het duwtje zijn. Nou joepie, ga maar vast zin maken, want die is ver te zoeken.
saskia: goed dat je nu dus in de gaten wordt gehouden... beter een keertje teveel laten checken dan te weinig... en wie weet heeft de vk het wel goed en komt jullie mannetje vannacht opeens al... spannend hoor!! en anders morgen? weer echo, en verder? hebben ze er iets over gezegd? weet je trouwens al iets meer hoe de eerste week gaat verlopen? moet je inderdaad weer naar huis, of mag je blijven met je mannetje? ik blijf aan je denken!! mayke: wat naar, nog restanten en nog iets wat er niet hoort, bah! rustig aan maar, helemaal als je ijzer ook zo aan het zakken is (niet zo gek met zo veel vloeien...) sterkte!! @damyar: ik snap m! ze doen dus de punctie, en halen dan alle follikels weg, toch? die gaan ze dan kunstmatig bevruchten (een paar ervan?) en die worden dan een paar dagen later terug geplaatst? @delfino; balen van je wagen! jannie: heb je toevallig ook Facebook? hyves gebruik ik eigenlijk nooit meer... ga natuurlijk wel even spieken om naar je meisje te kijken!