zwanger worden zonder ovutest en tempkaartjes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pixie, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik heb me banner gewoon voor de grap mijn ongie is onregelmatig dus word spannend of hij wel of niet klopt haha en deze ronde doe ik nog ff voor spek en bonen mee :)

2. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    elke keer als ik mijn banner zie denk ik oh ja ei.. en straks word het waarschijnlijk oh ja ongi wachten.. hahaha

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Pixie: ik geef je groot gelijk. Ook hier geen geknooi met testen enzo. Ik heb getempt op advies van de huisarts. We kunnen er niks aan aflezen en dus ben ik daar weer mee gestopt.
    Advies van de gynaecoloog is zelfs: heb om de dag seksueel contact in je vruchtbare dagen (dag 18 - 25 bij mij ong.), maar 't moet wel leuk blijven, hou het spontaan!
    Wij hebben alleen gemeenschap als we zin hebben, en ik denk dat dat heel belangrijk is.

Overigens heb ik ook begrip voor de meiden die 't anders doen hoor, zolang 't geen obsessief gebruik van middelen zoals ovu-testen enzo wordt...

4. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    mijn vraag sluit wel een beetje aan op deze topic.

mijn man en ik zijn dus ook aan het proberen zwanger te worden. om me heen krijg ik te horen: 'je moet er niet zo mee bezig zijn of niet zoveel aan denken [-X . .. ja, leuk, maar... HOE DOE JE DAT?
    of beter gezegd, hoe doe je het NIET, er aan denken? ik kan mijn gedachten niet beïnvloeden, zo poppen zo op!

zijn er meer mensen die daar last van hebben?
    of zijn er mensen met tips?

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    chico ik denk er ook bijna elk minuut vd dag aan hoor alleen het beinvloed me leven nog niet
    Het is ook niet zomaar iets wat je samen besloten hebt.

6. MieniMe

MieniMe Fanatiek lid

28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Denk toch wel dat het een beetje het aard van het beestje is...Ik ben vrij nuchter en heb een houding van:wie zien wel!Tuurlijk denk ik er ook wel aan, maar ik ga niet zitten stressen en me druk maken om tempen, ovutests of owjeej dit geeft mn banner of 1 of andere calculator aan...je maakt jezelf alleen maar gek anders.

7. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb er de eerste 2 zwangerschappen echt geen last van gehad maar dit keer wel helaas. Pas toen ik besloot er echt niet meer mee bezig te gaan omdat ik er echt zenuwachtig van werd lukte het om los te laten. Geen babyboom meer kijken, internetten over zwanger worden enz. Iets zoeken waar je je op kan richten in huis oid

8. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    het is ook niet zo dat het me beïnvloed. maar als we aan het klussen zijn, dan denk ik er toch aan. zo van: misschien is het nu wel raak!
    en dat moet je dus blijkbaar niet doen.. moeilijk hoor..

9. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    hi hi.. dus eigenlijk ook niet op deze site rondneuzen!

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    ik vind dat dat dat wat je niet en wel moet doen van anderen weleens moet ophouden haha.. doe lekker wat je kan en wil.. met die gedachten dat je die gedachten niet wil omdat anderen zeggen dat je dat niet moet doen, maak je jezelf toch alleen maar druk om over het NIET erover denken.. kan je net zo god positief zijn en DAAROVER denken hahaha
    zoals mienime zegt. zit in de aard van het beestje. ik denk er ook aan en merk dat ja.. ZSP.nl houdt me er meer mee bezig.. maar ja heb nou eenmaal een verslaving gevonden bwahhaa..

maar ik wil de 'vroegtijdige obsessie' daarmee (in het doen) zo min mogelijk laten gebeuren.. helaas is de forum al gebeurd (little did i know) en kan en wil dat eigenlijk niet echt verlaten.

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    idd

12. Iris77

Iris77 Lid

9 aug 2008
    91
    0
    0
    ach joh dat je er mee bezig bent is toch ook wellogisch. Je hebt de beslissing genomen en dus is het ineens echt.
    Ikzelf merk dat ik erg dubbelben. Aan de ene kant hoop ik gewoon dat ik vlot zwanger ben (ja is gewoon zo... je wilt het nu dus laat het dan ook maar gebeuren) maar aan de andere kant... ach... ik zou het ook niet erg vinden als het nog even een maandje of 2 a 3 op zich laat wachten. Ga ineens bedenken wat ik allemaal nog wil voor.... en omdat het natuurlijk ook eng is. Wij gaan althans voor de eerste en gut je weet dat je leven compleet gaat veranderen maar hoe en wat... je bent nooit 100% op alles voorbereid.
    Misschien een vaag verhaal maarja...

13. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    oh ik vind helemaal niet iris. ik snap precies wt je bedoeld. het is net zo dat sommige maanden ook niet echt goed uitkomen voor bevallen.. zo is het eigenlijk dat als ik nu zwanger word dat de uitgerekend maand niet echt het idealste maand zou zijn. echt het engste maand maar ik ben zo klaar met uitstellen haha. en als het dan zou moet zijn dan vind ik wel een weg om daarmee om te gaan..

14. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ik ben ook niet van die ovutesten hoor! Het komt zoals het komt denk ik dan.... Maar het is wel zo dat als je eenmaal de pil weg hebt gegooid, dat je er dan ook voor gaat en je wil dan ook het liefst dat er gauw iets gebeurd! Wat me ook opvalt is dat hoe meer je ermee bezig bent, hoe minder vlug het gaat, zo vaag maar als het je gedachten beheerst denk ik dat je lichaam je goed voor de gek kan houden....maargoed, gelukkig voel ik mijn ovu heel goed... En probeer dan ook om de dag te klussen, maar ook mijn vent is niet van het moeten dus... We doen wanneer we zin hebben! Volgende week lekker op vakantie naar turkije en dan doe je het toch vaker dan normaal, haha... We zien wel. Het moet wel leuk blijven.

15. Iris77

Iris77 Lid

9 aug 2008
    91
    0
    0
    wat me ook hier op het forum op valt is dat mensen maar aan de lopende band zwangerschapstesten aan het doen zijn.
    Bij het eerste de beste krampje en vaak nog voor de geplande ongi.
    Ik snap dat eigenlijk niet zo maar goed ik zit ook pas in de eerste ronde (zolas dat hier genoemd wordt) dus misschien komt het ook daardoor dat ik er wat anders in sta.

16. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
  17. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    nee, idd.. die zwangerschapstesten heb ik ook nog niet gedaan.
    en ik praat mij gelukkig ook geen 'nep'-symptonen aan. wat dat betreft ben ik behoorlijk nuchter. maar onder het klussen denk ik er toch wel aan. hoop gewoon dat het snel gebeurd.
    ovulatietesten en zo vind ik veel te vermoeiend/ingewikkeld :oops: das niets voor mij..

xx chico

18. yvo08

yvo08 Bekend lid

28 mei 2008
    523
    0
    0
    Hier ook geen temp of ovutesten. Ik merk nu dat ik er nog vrij ontspannen onder ben. Mijn cyclus loopt gewoon mooi regelmatig en dan proberen we het de komende maanden gewoon zo.
    Merk dat als het einde van de cyclus nadert ik er al genoeg mee bezig ben.

19. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    das wel fijn dat je een regelmatige cyclus hebt. ik totaal niet en daar kun je jezelf helemaal gek mee maken.
    maar zonder echte symptonen geen zwangerschapstest voor mij! [-X

20. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    oh en ik heb ook gezeik met een betaling voor de ovulatietest.. tja.. zo makkelijk is dat online bestellen ook niet altijd.. had ze 24-06 gekocht en betaling was gemaakt ..klaar. krijg vandaag email binnen van multisafepay dat er een foutieve email verzonden was dat mijn betaling wel gedaan was.. blijkt volgens hun niet zo te zijn.. nou op mijn afschrift wel hoor.. donder maar lekker op.. heb ze ook een email gestuurd dat ze het met elkaar uit moeten zoeken want ik heb het gewoon betaald. krijg ik van zz een automatisch email dat ze tot 30 augustus op vakantie zijn. lekker zeg! haha zeker met mijn 9,75 bwaahhaha

Deel Deze Pagina