NPO2 Zembla: ziekenhuiscalamiteiten UMC opereerde kinderschedels verkeerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 2 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Vanavond op de kijkbuis nogmaals een aflevering over UMC Utrecht. Over verkeerd uitgevoerde schedeloperaties bij kleine kinderen welke het UMC niet mocht uitvoeren volgens de landelijke richtlijn. Het Erasmus MC en het Radboudumc waren aangewezen als enige centra voor die operaties, maar het UMC Utrecht voerde ze toch uit.

ZEMBLA - UMC Utrecht opereert patiënten zonder 'intake'

ZEMBLA - Ziekenhuiscalamiteiten-II

Heb enorm te doen met de ouders waarvan de kinderen opnieuw zo'n risicovolle operaties moesten ondergaan. En de kindjes zelf uiteraard.

2. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Heb ook even gekeken. Hoewel ik weet dat zulke dingen gebeuren, schrik ik er toch behoorlijk van. En ook dat er zulke dreigbrieven worden gestuurd als mensen dreigen te gaan praten.

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Idd Sassie vind het zelf ook eng. Vooral omdat je vertrouwen hebt in de witte jas tegenover je.

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik weet wel dat als ik ooit onder het mes moet dat dit bij voorkeur niet in Utrecht gaat zijn. Wat een drama en weer diezelfde arts die ermee gemoeid was als op de KNO afdeling. Dat een iemand zoveel macht heeft en structureel tegen de richtlijnen ingaat vind ik heel erg kwalijk.

Ik ben alleen wel bang dat dit alles het effect is van het privatiseren van de zorg. Marktwerking is voor een heel aantal dingen absoluut een goed idee maar in de zorg lijkt het meer en meer het stomste besluit ooit.

5. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Dit soort dingen zorgen er inderdaad wel voor dat je vertrouwen in artsen afneemt. Privatisering van de zorg, wie bedenkt dat nou??? Zo jammer dat het allemaal om geld draait. Het zou fijn zijn als de zorg gewoon zorg zou zijn.

6. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Weer een pittige aflevering idd, het UMCU komt er niet goed vanaf... Vind het nogal wat, ok's uitvoeren die eigenlijk niet mogen, ok's anders uitvoeren dan de 'standaard' richtlijn, en vervolgens bij fouten het onder de pet willen houden...

Goed dat er programma's als Zembla zijn om dit aan het licht te brengen. Als zou het eigenlijk niet op deze manier moeten...

Deel Deze Pagina