Hallo, Ik heb een vraag: Wij willen graag weer zwanger worden. We hebben al een dochtertje van 9 maanden. Nu ben ik afgelopen zaterdag begonnen met een nieuwe pilstrip (nu dus 6 dagen) Mijn vraag is of zomaar kan stoppen met de strip of hem af moet maken? Als ik nu stop kom ik natuurlijk in de war met mijn menstruatie en wanneer ik dan zwanger zou kunnen zijn. Heeft iemand ervaringen? Groetjes Karin
Ik zou hem gewoon afmaken, maar als je er zo een haast mee hebt dan is het beter even je huisarts te bellen en het hem/haar te vragen. Een mening van een proffesioneel iemand op dit gebied is een stuk beter en zeker duidelijker qua mogelijke bijwerkingen of nadelen die er eventueel aan verbonden zijn. Groetjes, Brace
Gewoon stoppen. Je komt niet in de war met je cyclus hoor, want de cyclus die je nu hebt is geen 'echte' cyclus, die wordt gewoon opgewekt door de pil.. Dus ik zou stoppen, eerste echte menstruatie afwachten (dus niet je onttrekkingsbloeding, die je in de stopweek van de pil normaal krijgt en die je nu zult krijgen de eerste keer na het stoppen) En je kunt vanaf dan gaan tellen..en in de tussentijd is het uiteraard mogelijk dat je zwanger wordt, maar dat merk je vanzelf!
Je kunt rustig stoppen, als je nú meteen wilt beginnen met proberen zwanger te worden. Binnen een paar dagen na je laatste pil zul je een bloeding krijgen, de onttrekkingsbloeding. Daarna is het natuurlijk afwachten hoe snel je echte cyclus op gang komt. Je hoeft niet per se te wachten tot je een echte menstruatie krijgt; dat is een kwestie van persoonlijke voorkeur maar heeft geen medische voor- of nadelen. het voordeel van nog even wachten: je weet wat de eerste-dag-van-de-laatste-menstruatie was, mocht je snel zwanger raken, en dan heb je gelijk een idee van de termijn. als je gelijk 'onveilig' aan de slag gaat, en het duurt lang voor je ongesteld wordt, weet je niet waar je aan toe bent en kun je je een ongeluk testen. je zou natuurlijk ook met ovu-testen aan de slag kunnen, of met temperaturen, dan heb je ook een idee van je cyclus. het nadeel van nog even wachten: je moet nog even wachten Toen ik stopte met de pil, inmiddels al weer 4 jaar geleden, hebben we eerst een tijdje condooms gebruikt, maar dat was alleen maar omdat m'n vriend nog even geen papa wilde worden. Ik kreeg meteen een normale cyclus, zo'n dag of 30 na die onttrekkingsbloeding werd ik ongesteld en daarna keurig iedere 27-28 dagen. Maar er zijn ook vrouwen bij wie het langer duurt voordat er een regelmatige cyclus komt.