haai meiden ik zie net toch mijn grote schrik dat ik 2 pillen ben vergeten ik neem ze trouwens altijd savonds. zit nog in in week 2 had netjes 7 dagen mijn pil geslikt en afgelopen vrijdag hem vergetn te nemen savonds en gister dus ook niet :S.. baal hier ontzettend van,, want afgelopen dinsdag hebben wij gemeenschap gehad... weet nu even neit wat ik moet doen? weten jullie het zou de kans groot zijn dat ik nu zwanger ben? of ik de kans in week 2 kleiner? liefs lin
Bij de meeste pillen is het geen probleem als je in week 2 1 pil mist (ligt ook aan de vrouw natuurlijk). Maar 2 pillen? Ik zou het er niet op durven gokken. Direct maandagochtend een morning-afterpil??? Of zou dat al te laat zijn? Geen flauw idee eigenlijk. Ik zou wel even navraag doen bij de huisarts....
In de bijsluiter van de pil staat precies wat je moet doen als je 1 of meerdere pillen vergeten bent, even opzoeken dus....
Je bent ze vergeten in week 3? zo ja, geen probleem! volgens de laatste onderzoeken geld het dan als een mini-stopweek. Maar dat is dan alleen zo als je nu niet je stopweek houd maar de strip doorslikt! (uitgaand van een 1-fasepil) Overigens moet je binnen 72 uur na de sex een MAP genomen hebben, anders helpt hij niet meer.
ik slik mycrogynon 30.. 11 dagen geleden begonnen met een nieuwe strip slik hem nu ruim 3 maanden z`n beetje .. zit dus nu volgens mij in week 2.. Een morning after pil heeft geen zin meer nee.. en in de bijsluiter staat raadpleeg een arts.. ja leuk op zondag?.. ik ga morgen maar meteen bellen kan er toch nog weinig aan veranderen als het nu zo zou zijn.. is gewoon dom.. pfff.. maarja niks aan te doen,
thnx.. Ja het is gewoon stomm..om zo iets belangrijks te vergetn. gewoon te druk bezig geweest met andere dingen.. Het zit nogniet helemaal in mijn systeem, stom is dat.. vroeger nooit problemen mee maarja niks aan te doen.
Sowieso ben je niet zwanger door afgelopen dinsdag. Toen was je veilig. Alleen de komende week zal je even een condoom moeten gebruiken. (7 dagen) als ik definitief antwoord heb zet ik het hier even neer, ik twijfel teveel om je 100% garantie te kunnen geven.
Dat zou mij al een beetje gerust stellen . ja we moetn het gewoon afwachten en anders toch een testje wagen. want ja 2 pillen vergeten is toch niet helemaal goed neem ik aan..
Ja heb ik direct gedaan vanmorgen . en die van zondag ook. en zal de komende week als wij gemeenschap hebben er even om denken om een condoom te gebruiken. en dan wachten we het wel af .,. bedankt.