Hysteroscopie + verdoving

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nynke Jellie, 30 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Hoi Allemaal,

morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een hysteroscopie wegens abnormaal bloedverlies. (Niet echt handig als je zwanger wilt worden hihi..) Ik krijg hierbij als het goed is een lichte verdoving. Maar ik heb geen flauw idee hoe ik me dat moet voorstellen, hoe ze dat doen. Zijn er dames die dit al eens mee hebben gemaakt en mij kunnen zeggen hoe dat ongeveer in zijn werk gaat?

2. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    hysteroscopie kunnen ze niet doen met lichte verdoving, het gaat of onder narcose of volledig bij...het kan wel zijn dat ze je iets geven waardoor je niet zo snel van je stokje zult gaan, maar in principe kunnen ze de baarmoeder niet apart verdoven...
    je moet dan in zo'n fijne gyneacologen stoel liggen met je benen wijd ;) en dan gaan ze met een heel klein scoopje naar binnen. Het voelt even vervelend maar het doet niet echt pijn.
    Het zetten van een spiraal is pijnlijker vind ik.
    Succes

3. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Dankjewel voor je reactie! Dan klopt het foldertje wat ik heb denk ik niet helemaal... Daar staat in dat je een plaatselijke verdoving kunt krijgen.

4. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    je foldertje klopt wel hoor;)
    Ik heb ook een hyst. gehad en kreeg prikken in mijn baarmoeder..
    Een stuk of 3..
    En dan ben je plaatselijk verdoofd;)
    vond de prikken niet pijnlijk, maar ook niet aangenaam;)

5. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ok en ging dat bij jou dan via de buikwand of echt aan de binnenkant zal ik maar zeggen?

6. wendy1977

wendy1977 Bekend lid

30 dec 2010
    590
    0
    0
    verpleegkundige
    brabant
    Hai een hysteroscopie is idd via narcose, Althans waar ik werk wordt t NOOIT poliklinisch gedaan omdat als ze dan iets mochten vinden ze gelijk verder kunnen als je onder narcose bent..

ik wens je veel succes

7. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    via de vagina.. een laproscopie is via de buik..
    en verreweg de meeste zhen doen het poliklinisch heb ik begrepen..

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    oh oke, tegen mij werd gezegd dat het niet zoveel zin had om te verdoven, waars. in ieder ziekenhuis dan toch anders.

Ik heb er 7 gehad waarvan 1 onder narcose en de rest poliklinisch zonder verdoving

9. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Dames, allemaal bedankt voor jullie reactie! :) Het verschilt dus echt wel per ziekenhuis lees ik.
    Ik laat het straks geloof ik maar allemaal over me heen komen en dan zie ik wel wat er gebeurt!

10. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    He Nynke Jellie,

Zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd!!
    Ik was op zoek naar ervaringsverhalen over de hysteroscopie, ook voor abnormaal bloedverlies (tussentijds en veel). Na 2 inwendige echo's is in elk geval duidelijk dat mijn bmslijmvlies te dik is, wat door een poliep zou kunnen komen. A.s. dinsdag moet ik voor een hysteroscopie.

Bij jou heeft het wel heel goed uitgepakt in elk geval, of niet ;). Hebben ze bij jou ook direct een ingreep o.i.d gedaan, of alleen gekeken? En wat was bij jou de oorzaak? En viel het mee met de pijn? Had je nog verdoving?

Ik hoop dat ze mij ook goed kunnen helpen. Het liefst direct natuurlijk, dat ik niet nog een keertje hoef...

Ik hoop dat je nog ff wilt reageren. Alvast bedankt en geniet van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina