zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by myster, Jul 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. myster

myster Actief lid

Apr 4, 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Best verloskundige,

Wat fijn dat we hier terecht kunnen voor het stellen van onze vragen!

Ik heb een onregelmatige cyclus (zie banner).
    30 juni heb ik mijn eisprong gespot middels de temp methode.
    Temp is toen van 36.4 gestegen naar 36.8. Tot op de dag van vandaag heb ik nog altijd een temp van 36.8

Vandaag zit ik op 14 dpo.
    Sinds afgelopen maandag heb ik last van menstruatie achtige krampen in mijn onderbuik. Ik heb maandagavond voor de zekerheid een tampon ingedaan, maar toen deze eenmaal zat voelde het onaangenaam. Ook nu heb ik weer een tampon ingedaan, omdat ik bang ben voor bloedverlies. Ook nu is het nog steeds onaangenaam om een tampon in te hebben. Dit heb ik normaliter niet.
    Verder heb ik nergens last van. Geen kwaaltjes wat kan duiden op een zwangerschap.

Wat denken jullie? Passen deze krampen bij een komende menstruatie? Ik zou gemiddeld gezien vandaag ongesteld moeten worden, omdat ik vandaag op 14 dpo zit, maar ja.. ik weet niet hoelang mijn LF is.

Alvast bedankt voor het luisteren en jullie reactie.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Ik zou alleen een tampon in doen als je ook echt bloedverlies hebt. Want doe je een tampon in terwijl je geen bloedverlies hebt, is de vagina droger en heb je kans dat je juist daarvan bloedverlies krijgt, doordat je zo het slijmvlies van de vagina kapot maakt.

Het kan een opkomende menstruatie zijn, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Wacht nog even af. Komt je menstruatie niet, test dan over een aantal dagen.

Succes.

Groetjes Ineke

Share This Page