Ik ben een tijdje niet geweest... wilde even de boel op zn beloop laten. Even met andere dingen bezig zijn. Maar goed, ik heb het teruggezocht en ben inmiddels al bijna 2 jaar geleden gestopt met de pil, al anderhalf jaar zover dat zwanger worden wel leuk zou zijn en sinds januari enthousiast aan het proberen. Best wel regelmatig op 2 rare extra lange cyclus na. Maar zwanger ho maar. Vandaag dan toch maar eens naar de huisarts geweest. Ze heeft me doorverwezen voor een bloedtest op chamydia en op LH- en FSH-waarden. Chamydia, omdat je dat kennelijk ook kan hebben zonder daar ooit wat van gemerkt te hebben en de hormonen omdat dat gewoon belangrijk is natuurlijk. Volgende week ga ik dan weer terug naar de huisarts voor de uitslag en een inwendig onderzoekje. Ze wil dan onder andere onderzoeken hoe de baarmoeder ligt enzo. Nou vraag ik me af hoe dat onderzoek dan gaat. Ik heb nooit meer dan een uitstrijkje gehad. Weet iemand dit? En daarna kan ik dan met manlief samen, met een gefundeerde doorverwijzing op naar de gyneacoloog. Hoe gaat dit bij jullie? Dezelfde testjes? En allemaal bij huisarts? Of gelijk bij de gyn? En wat doet de gyn dan? Ik ben benieuwd...
Hoi Hoi Ik neem aan dat de Gyn met een eendebek bij je naar binnengaat om de boel te bekijken. Beetje vervelend, maar mij deed het nooit pijn. En ik neem aan dat ze bij je vriend alvast een test op zijn zaadjes loslaten. Maar precies weten doe ik het ook niet dus eigenlijk heb je niet veel aan me. Ik weet zeker dat er dames zijn met meer ervaring op dit gebied. Anders moet je op het forum eens kijken bij het kopje behandelingen. Ik wilde je gewoon heeeeeeel veel succes wensen en ik hoop dat je snel zwanger bent!!!!!
Hee Thauma, jammer dat je naar de HA moet, maar wel goed van je! Hopelijk weet je dan snel waar je aan toe bent. Wij zijn door de HA meteen doorverwezen naar de gyn. Deze is met allerlei onderzoekjes en testen begonnen. Oa chlamudia, zaadonderzoek, inwendig gekeken of er eiblaasjes aanwezig zijn en inmiddels ook cyclus echo's achter de rug, (daarbij gaan ze kijken hoe de cyclus verloopt door om de dag een eiblaasmeting te doen en in de derde week bloedprikken om progesteron te meten). Nu dus al een aantal maandjes bezig en as maandag krijgen we uitslagen van 2e zaadonderzoek en cyclus volging. Spannend! Een inwendig onderzoek gebeurd vaak indd met een eendenbek, net zoals bij een uitstrijkje. Als ze een inwendige echo doen dan gaan ze met een echo-apparaat (ik zou niet weten hoe het heet, maar het is een lange staaf, uiteraard met glijmiddel) naar binnen om te kijken hoe je baarmoeder en eierstokken erbij liggen. Het is geen pijnlijk onderzoek, hoogstens wat ongemakkelijk. Hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes en ik hoop het beste voor je, nl een roze test, hoe dan ook!
Nuttige info, dank jullie wel! Die eendenbek vind ik niet zo'n probleem. Die inwendige echo klinkt ook nog wel acceptabel. Ik was al bang dat de huisarts met haar hele hand naar binnen moest om te voelen ofzo. Lijkt me niet zo fijn passen, zeg maar. Hoe gaat dat met die eiblaasmeting? moet je dan iedere dag naar het ziekenhuis? En wat doen ze dat? Ze hebben met geadviseerd om naar een ziekenhuis in een naburige plaats te gaan, want daar zou het fijner zijn dan in mijn woonplaats. Maar iedere dag een auto regelen en eenhalf uur heen en een half uur terug gaat logistiek een beetje lastig worden ben ik bang.. Is het dan niet handiger om vlakbij huis te gaan als je zo vaak moet?
Tja, ik zou een zkh liezen waar jij je prettig bij voelt. Zo'n cyclus volgen doen ze pas na een tijd en na een aantal andere testen. Ze beginnen dan vanaf ongeveer dag 11 van je cyclus en kijken of er een eiblaas is en hoe groot die is. Bij mij was deze op dag 11 14mm dus moest ik 2 dgn later weer komen. Ze kijken dán ook naar je baarmoederslijmvlies, of die dik genoeg is en of er zaadcellen zijn en wat die doen. betekent dus ook dat iedere avond ervoor jullie aan de bak moeten Ik ben in totaal een week om de dag geweest, bij op 1 na laatste meting was het blaasje 19.5mm en bij de laatste echo was het eiblaasje kapot wat betekent dat er ws een eisprong is geweest. Dit gaan ze dus nog eens controleren via het bloed. Het is allemaal een hoop gedoe geweest want je moet inderdaad veel regelen met je werk enzo en ook mijn man is iedere keer meegeweest. Het was een pittig weekje, ook wat stress betreft. Maar we hebben iig op het hopelijk juiste moment geklust, dus ook dat nog even afwachten. Goh! Ik lijk er zowat een expert in geworden, haha. Ook al weet ik niet zo goed wat de uitslagen gaan betekenen. Achja...alles stap voor stap. Zo zou ik het als ik jullie was ook bekijken. De artsen kunnen het uiteindelijk het beste vertellen en uitleggen en daar kun je ook al je vragen kwijt natuurlijk. Succes!
chlamydia heb ik gehad gelukkig vroeg bij geweest maar inderdaad je voelt er helemaal niks van een soa merk je niet
Eendebek is niet heel vervelend, beetje ongemakkelijk.. Inwendige echo heb ik echt nooit vervelend gevonden. Doe een tuniekje of jurkje aan bij het inwendig onderzoek/echo.. Voel je je minder ongemakkelijk.. Had ik tenminste wel Succes!
Voor chlamydia ben ik niet zo bang. Ben ooit al ns getest op vanalles en daarna nooit meer met een ander geweest (en manlief ook niet), dus dat zit wel goed. Maar je hoort inderdaad vaker dat je van chlamydia niets merkt. Verraderlijk is dat! Ik weet niet waar voor mij de grens ligt. Ik heb er wel over nagedacht. Je hoort van die verhalen over hormonen spuiten en jarenlange stressvolle trajecten. Op dit moment denk ik niet dat ik dat zou willen, maar je weet maar nooit hoe zich dat ontwikkelt. Zolang het nagenoeg pijnloos, wil ik dat nog wel doen. Hebben jullie daar over na gedacht? Spannend hoor... wanneer mag je testen?
Ik heb even mee gelezen... Moet vrijdag naar mijn nieuwe huisarts. Mijn oude huisarts heeft al eens gekeken naar baarmoeder en die zag er toen goed uit... Voor de rest heb ik nog geen testen gehad... Hopelijk snel een verwijskaart voor de gyn...
Suusje, jij bent ook al een tijdjebezig zie ik. Is niet leuk he. Hoop dat het bij jou snel goed komt! Hoe ging dat onderzoek bij jouw huisarts? Heeft de huisarts ook een echo-apparaat of gaat dat anders?
We zijn nu een jaar bezig... 15 november slikte ik mijn laatste pil... nooit gedacht dat het zo lang zou duren... maakt het niet echt makkelijk nee... nee hij heeft toch alleen zo'n eendebek gebruikt... of hoe heet zo'n ding...
Ik mag vanmiddag ook naar de huisarts.. Na 93 dagen nog geen ongi en alleen maar negatieve testen. 4 weken geleden ook geweest voor een test bij de huisarts.. Deze was ook negatief en ik moest 3 weken wachten. Die zijn nu voorbij. Ze gaat kijken hoe de baarmoeder ligt enzo.. Ik dacht voelen op mn buik.. Maar er is dus een kans dat de eendebek er aan te pas komt? Ik hoop dat we snel worden doorverwezen.. of iets krijgen om het op te wekken.. Dit is ook 10x niks..
Oh meid balen zeg dat je al zo lang in onzekerheid zit... De kans is groot dat ze ook inwendig even kijken hoe het uit ziet... Er bestaat ook iets dat er voor zorgt dat je cyclus weer word gereset. Ik weet zo niet hoe dat heet maar heb het hier vaker zien voorbij komen...
Wat toevallig... Wij zitten precies in hetzelfde schuitje!!! Ik ben ook al 2 jaar gestopt met de pil, en wij zijn ook zo ongeveer 1,5 jaar bezig. Vrijdag hebben we de stap gezet om naar de HA te gaan... Bij mij is inwendig onderzoek gedaan, en kweekjes afgenomen (inderdaad Chlamydia). En bij m'n vriend zijn z'n ballen onderzocht, en hebben we vandaag z'n zaad ingeleverd. Donderdag kan ik bellen voor de uitslagen, en aan de hand daarvan wordt een 'plan van aanpak' gemaakt. Wat 'grappig' dat we een beetje hetzelfde lopen... Moeilijk hè, om uiteindelijk toch de stap te nemen om naar de HA te gaan?!
Nou, ik heb helemaal geen onderzoek gehad.. We hebben even gepraat. En omdat ik verder geen klachten heb en ik al eerder zwanger ben geweest, raadt ze aan om toch nog even te wachten en mijn lichaam de tijd te geven om weer "normaal" te functioneren. Huisarts denkt dat het vanzelf wel komt. Ik mag tot maart 2012 wachten.. Maar we houden hoop.. Zo lang ik niet ongi ben, kan er nog een eisprong komen! Heb al wel een paar pendels voor dec.. dus wie weet!
Ze wilde me eventueel ook wel doorverwijzen, maar ze zei dat we dan meteen de medische molen in gaan. En ik ben pas in juli gestopt met de pil, dus kan de gyn ook zeggen dat we iig een jaar moeten wachten.. Aan de ene kant wacht ik het liever nog even af, want heb geen zin om nu al met hormonen aan de gang te gaan. Maar aan de andere kant is het wachten ook zo moeilijk. Maar we bekijken het positief. Mn vriend en ik hebben besloten om tot febr/maart af te wachten en dan eventueel stappen ondernemen. Het is frustrerend, want met mijn eerste dochter was ik binnen 2 maanden zwanger.. En dat valt nu even vies tegen..
Tja dat is maar hoe je het bekijkt... Ik moet ook 6 dec de eerste keer gaan en idd theoretisch gezien zit je dan in de medische malle molen maar voor mijn eigen gevoel is dat pas zo ver als ik ook echt hormonen etc moet gaan slikken... Het klopt idd dat jullie nog niet zo lang bezig zijn en dat de gyn zegt wacht nog maar ff af... Maar vind gewoon dat jouw menstruatie wel erg lang op zich laat wachten nu. Mijn eerste ronde was 90 dagen...