Hallo Ik ben 3 okt. met de pil gestopt de cerazette omdat ik heel veel klachten had. Ik slikte de cerazete pil 4 jaar en had geen klachten en ook geen menstruatie. In augustus begonnen de klachten en in overleg met de gyneacoloog moest ik 10 dagen stoppen. Klachten gingen niet over en moest toen langs komen. Bleek dat mijn pil niet meer goed werkte want er was een eitje te zien. Kon gewoon weer beginnnen met de pil en het moest beter gaan. Helaas was dit niet het geval en kreeg 16 sept. een menstruatie van 13 dagen. Nou was dit ook niet helemaal normaal gezien de duur ervan. Ik had weer contact gehad met de gyneacoloog en moest langs komen. ij adviseerde mij eerst maar even te stoppen. Ik voelde me na het stoppen al snel beter geen klachten meer geen hoofdpijn meer ideaal. Aangezien ik diabetes heb met ik wel goed opletten als ik zwanger ben en doe dit dus ook. Op 2 nov. kreeg ik krampen wat bij en menstruatie hoort en werd dus s'avonds ook ongesteld. Dit heeft geduurd tot 6 nov. Voor mijn doen was de menstruate vrij licht. Normaal toen ik de pil slikte met stopweek was ik rond de 7 dagen ongesteld. Ook waren de klachten heviger dan nu. Ik dacht prima als het zo gaat alleen maar goed. Ik heb overgewicht en ben druk bezig met afvallen. Nu ben ik woensdag in het ziekenhuis geweest. De internist vroeg wanneer ik ben begonnen met de pil en waarom. Ben op mijn 15e begonnen vanwege pijnlijke onregelmatig menstruatie. Hij zei dat hij dit vroeg gezien mijn overgewicht ik daardoor moeilijk zwanger zou kunnen raken. En had het over pcos. Toen hij vroeg wanneer ik was gestopt en vertelde dat ik al een menstruatie heb gehad viel zijn mond bijna open want dat was toch best snel al. Normaal duurt het wat langer. Ik zag dit juist als positief en dat mijn lichaam dus gewoon werkt. Nu had ik gistermiddag alleen bij het afvegen wat roodbloed en was na de volgende wc bezoek weer weg maar toch vond ik het vreemd. Nu had ik het vandaag weer alleen was het oud bruin bloed met heel veel slijm. Sorry voor de details. Ik vraag me nu dus af is dit normaal is. Om nu al een eisprong te hebben lijkt me vrij vroeg of niet? Ik weet dat ik net gestopt ben en dus me lichaam op gang met komen. Gezien de internist begon over pcos en ik dit nu heb maakt me beetje onzeker. Misschien kunnen andere dames meer vertellen gezien mijn verhaal en dat dit misschien toch normaal is??? Sorry voor het uitgebreidde verhaal.
Heeft de internist uitgebreid onderzoek gedaan om op de conclusie PCOS te komen? Zo niet, dan kun je gewoon je eisprong hebben gehad hoor... Sowieso wordt die diagnose normaliter door de gyn en niet door de internist gedaan....
@Mayd, nee de internist heeft daar geen onderzoek naar gedaan. Hij zei dit gezien mijn overgewicht en omdat ik aan de pil ben gegaan rond me 15e omdat ik onregelmatig ongesteld werd. Ik weet niet precies wat pcos allemaal inhoud maar als je dat hebt wel minder makkelijk zwanger kan raken. En dat overgewicht hiermee te maken kan hebben. Maar kreeg wel gevoel dat ik direct door mijn overgewicht een soort van stempel kreeg. Het is dus normaal dat je met afvegen alleen wat bruin/ slijmig bloed afveegt als je een eisprong hebt? Voor mijn gevoel is het vrij snel na mijn menstruatie.
Je kunt gewoon een vroege eisprong hebben met lichtelijk ietsje verlies... Zoals ik al schreef... een internist MAG ongegrond helemaal geen uitspraken doen over een aandoening waarvoor je eigenlijk bij de gyn moet zijn... Aangezien je nog maar recent met de pil bent gestopt, zou ik je cyclus eerst even een tijdje aankijken als ik jou was. Ontpillen kan rare dingen met je lijf doen... Er zijn zoveel vrouwen met overgewicht die gewoon zwanger worden hoor. Vertrouw erop dat het uiteindelijk wel goed komt. Tuurlijk is wat minder gewicht op de weegschaal beter voor je gezondheid... dat zul je zelf ook weten, maar laat je er niet gek door maken.
Ik hoop ook dat het gewoon me eisprong is. Ik weet wel dat vroeger ik dit wel voelde. Nu voel ik niks. Inmiddels al de 3de dag dat ik dus bruin bloed en af en toe met slijm verlies. Vind het vreemd omdat ik dit nog niet eerder heb gehad. Ik maak me opzich niet heel erg druk. Ben alleen onzeker omdat ik nu te maken heb me dingen die ik eerder niet had en blijkbaar zijn het toch dingen die erbij horen. Ik voel me sinds ik gestopt ben een heeeeel stuk beter dus dat is positief. Misschien heeft de metformine die ik slik voor me diabetes ook wel invloed. Aangezien dit ook word gebruikt voor vrouwen die moelijk zwanger kunnen raken. Metformine blijkt de kans op een eisprong te verhogen. Ik moet maar gewoon afwachten alleen vind ik dit wel erg moeilijk. De reacties vallen me wel erg tegen
Ik hoop dat mijn reacties je niet tegenvallen? Of valt het je tegen dat verder niemand heeft gereageerd op fouw topic...
@mayd nee jou reacties vallen me niet tegen hoor. Had verwacht/gehoopt dat anderen mensen ook zouden reageren. Het topic is vaak genoeg bekeken en maar door 1 persoon gereageerd.
Tja, dat kan gebeuren... leuk is het niet... kan me goed voorstellen dat je wat meer input had willen hebben.
Hoi Panda, Ik moet je eerlijk toegeven dat ik er niet veel verstand van heb. Mijn eerste gedachte was 'ontpillen'.. ik zou het even afwachten en anders een afspraak met een gyn maken.
Hallo Panda, Bij deze ook even een reactie van mij. Heb zelf ook wel eens een vraag geplaatst en weet dat het niet leuk is als men niet reageert.. Als ik jou was zou ik het op ontpillen gooien en rustig afwachten wat je lichaam doet. Hou ons op de hoogte!
Ik heb inmiddels voor mezelf eigenlijk wel aardig wat duidelijkheid van het bloedverlies die ik had waar ik dit topic voor heb geopend. Het was idd een eisprong. Ik ben gisteren ongesteld geworden en weet bijna wel zeker dat ik 13 of 14 november me eisprong heb gevoeld. Dus het klopt helemaal. Dit is 25 dagen na me eerste menstruatie na het stoppen met de pil. Dus ik ben erg tevreden. Ook vallen de klachten die ik anders altijd had me erg mee. Ik ben inmiddels alweer een stuk minder onzeker. Hopen dat zich allemaal zo blijft gaan Dames die gereageerd hebben ook al konden jullie niet allemaal een duidelijk antwoord geven bedankt voor de reactie's.