Net de uitslag gekregen van het eerste zaadonderzoek van m'n vriend. 5% is goed, daarnaast nog een percentage dat minder is en nog een deel dat slecht is. Ik heb zelf de huisarts niet gesproken, dus ik kan er ook niet veel meer over zeggen. Behalve dat ik me nu heel erg afvraag wat er mogelijk is en hoe groot de kans op een zwangerschap nog is. Ik ben er zelf nogal van geschrokken en vind het weinig hoopvol klinken. Over 3 maanden moet er nog een keer zaadonderzoek gedaan worden om te kijken hoe het er dan voor staat. Wie kan mij er meer over vertellen of heeft ervaring hiermee?
zo een zaad test is toch maar een moment opname? wie weet is het een andere keer wel beter. maar kunnen ze niet de goede zaadjes er uithalen en die bij jou inspuiten als je je eisprong krijgt?
Hoi meis! Wij kregen na het eerste onderzoek resultaat 0! Dus alsof mijn vriend gesteriliseerd zou zijn terwijl hij dat niet is. Een 2e onderzoek leverde 7 miljoen spermacellen op waarvan 25% levend. Na ook bloed onderzoek en echo bij mijn vriend hebben wij zelf gebeld naar de Isala kliniek voor een afspraak. Dit nav de ICSI ervaringen van mijn zus. Hou vol meid! Dit is niet leuk. Maar wie weet bij een 2e onderzoek meer geluk. Wij moeten morgen naar Zwolle voor weer een uitslag van een sementest en horen daarna ons vervolgtraject. Weet niet of je hier iets aan hebt maar ik wil je toch heel veel succes wensen! Liefs Ester.
lieve stienke, Je geeft me echt een beetje hoop.....wij hebben in jan een eerste sperma onderzoek ook 0 gescoord... Daarmee kunnen we geen enkele behandeling starten! Dat was schrikken...nu hebben we eind maart 2e check... Ik zie dat er bij jullie wel degelijk een verbetering was! Met zo'n uitslag kun je sowieso icsi doen! Daar hopen wij zo hard op! Ik word gek van het niet weten of we een mogelijkheid hebben! Het wachten duurt nog zo lang! Ik zal keihard voor jullie duimen morgen! Laat je ons het weten! liefs nina
Ben blij dat je daar hoop uit kunt putten. Dat doet mij ook goed. Ik hoop voor jou ook echt dat het gaat lukken. Ik begrijp hoe je je voelt, was al bezig met de acceptatie van het feit dat ik dan misschien wel nooit moeder zou worden en toch is ook bij mij de hoop terug gekomen. We moeten ook wel maar het valt niet altijd mee. Ik hou je natuurlijk op de hoogte. Ben echt op van de zenuwen... jij ook heel veel sterkte en alle goeds natuurlijk! Liefs Ester
Hm... het klinkt voor mij nog niet zo hoopvol. Met 0% is er dus niks mogelijk? En wij hebben 5 %, mijn conclusie is dan dat er wel iets, maar ook niet veel mogelijk is. Ben nogal erg van slag door de uitslag, is ook het eerste bericht dat erop wijst dat het niet goed zou kunnen zitten. De huisarts schijnt zich nog niet zo'n zorgen te maken; het is een moment-opname en we zijn nog geen jaar bezig.
Schrikken is dat he meis.... Maar idd is het een moment opname, dus wie weet krijg je eind maart beter nieuws? Ik duim voor je!
Hoi Zonneschijn! Zie onder mijn banner, toevallig he? Mijn huisarts heeft een paar keer tegen mijn vriend gezegd dat het nog steeds mogelijk is om op de natuurlijke manier zwanger te raken.(Hij kreeg de uitslag telefonisch te horen) Dus daar houden we ons maar aan vast.Plus dat het een momentopname is, wie weet wat de uitslag de volgende keer is. Wij hebben wel een paar dingen aangepast:alle strakke boxers zijn het huis uit, 's nachts draagt hij zelfs helemaal geen ondergoed meer.Hij slikt nu foliumzuur, vitamine c en multivitamines met extra veel zink.Dit moet allemaal helpen.... Dus we wachten maar af en ik moet 1 mrt naar de gyn. toe. Dan gaan ze mij onderzoeken.Ik weet precies hoe je je voelt, of je wereld ff instort.Maar je moet het ff allemaal laten bezinken en ff aan het idee wennen dat je ws hulp nodig zult hebben.Maar tegenwoordig kunnen ze zoveel voor je betekenen en 5 % is nog altijd meer dan niks.Houd je daar aan vast en in de tussentijd gewoon doorklussen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Hoi Carmen! We lopen inderdaad tegelijk hetzelfde traject. 1 maart ben jij aan de beurt; ik heb 28 feb een inwendige echo, grappig. Er zijn dus nog meer mensen in hetzelfde schuitje, ergens toch wel fijn om te weten. Hoewel ik liever heb dat iedereen die zwanger wil zijn, dat ook is. Onze huisarts heeft het ook telefonisch meegedeeld. Morgen wil ik ook zelf nog eens bellen, want het roept ook wel veel vragen op. Dus geen strakke boxers meer, hmm jammer, die staan zo leuk. En hoe zit het met alcohol en roken voor mannen? Heeft dat echt veel invloed op het zaad? Daar zal-ie niet zo blij mee zijn vrees ik... Bedankt voor jullie reacties en veel succes allemaal!
Roken is idd slecht voor het zaad en daar heeft mijn vriendje het wel moeilijk mee.Gelukkig rookt hij bijna niks, alleen als hij veel stress op z'n werk heeft.Alcohol weet ik niet, maar het is te gek voor woorden als je echt alles zou laten.Een glaasje op z'n tijd moet gewoon kunnen hoor! Hoe zouden anders types als Herman Brood ooit kinderen hebben gekregen?
he zonneschijn, 5% klinkt misschien niet veel beter dan 0 maar toch zitten er grote verschillen in! Zoals carmen al zei natuurlijk is zelfs niet uitgesloten dus dat is super fijn en als dat uitblijft hebben ze ook nog erg veel mogelijkheden mbt tot behandelingen zoals iui, ivf en als laatste icsi! Bij ons is er geen enkele zaadcel gevonden waardoor er nu niets kan maar ook bij ons gaven ze aan dat het veel te vroeg is conclusies te trekken. Het blijft een momentopname! wij hopen op een paar verdwaalde cellen zodat icsi een mogelijkheid wordt! heel veel sterkte dit zijn berichten waar je toch even van de kaart van bent! Liefs nina
5% klinkt niet veel, maar vanochtend bij de fert.arts geweest, zelfs met ons allereerste resultaat wat voor ons 0 leek, had hij nog iets gekund! Wij waren daar ook erg verbaasd over maar hou vol dus! Wij hebben nu net gehoord dat we met 100.000 levende cellen door mogen voor ICSI. Ben ontzettend opgelucht, en ik mocht meteen door bloed prikken. We moeten nog een keer zaad inleveren op 16 april en dan op 25 april gaat ons traject van start....spannend. Maar voor een ieder met een laag percentage: HOU VOL! Liefs Ester.
he eshter, ik had je al een berichtje achtergelaten op je andere topic! Zoals je weet hadden wij ook 0 de eerste keer dus was erg benieuwd wat je bedoelde dat de arts zelfs met die 0 nog wat kon doen? Er waren toch geen zaadcellen gevonden de eerste keer? ben erg benieuwd gaaf hoor! liefs nina
Dat klopt, dwz geen bewegende cellen. Maar vanochtend gaf ik het papier met die uitslag van het ziekenhuis in Assen aan die arts in Zwolle en blijkbaar las hij het anders dan onze huisarts. Hij vond het ook heel vervelend dat onze arts de mededeling deed dat ik niet zwanger van mijn mannetje kon worden. Misschien als je je resultaten faxt en je belt er dan achteraan? Je weet maar nooit. Het is de Isala kliniek in Zwolle! Hopelijk heb je hier iets aan. Liefs Ester
Bedankt voor jullie reacties! Geeft weer een beetje hoop. Ik heb besloten een stuk minder op dit forum te gaan lezen/kijken/posten. Ben er misschien wel te veel mee bezig en m'n vriend staat er wat dat betreft heel anders in. Ik wil niet dat het teveel spanningen tussen ons gaat opleveren, daar lijkt het nu wel even op. Dus zal hem wat meer ruimte (moeten) geven. hoop dat ik het kan volhouden om niet teveel te komen kijken hier; het is ook juist fijn om te lezen dat er mensen met hetzelfde bezig zijn en er hetzelfde over denken. Iedereen heel veel succes, hoop voor iedereen op een mooi wonder!
Jammer van de spanningen. Tip: laat je mannetje zelf eens op het forum kijken, dat doet die van mij ook, en hij vind het best leuk om te lezen. Dan heb je 't er samen nog eens over enzo...het zou jammer zijn als het zo tussen jullie in komt te staan. Sterkte meid! Er wordt aan je gedacht! Liefs Ester