Ponchy ik hoop ook echt dat je man er zich toe kan zetten om toch wel een keer bloed te laten prikken. Ik weet hoe panisch (nouja, ze hebben echt mega angst) men soms kan zijn om bloed te prikken. Ik had ook zo'n ex. Mijn partner heeft overigens voor de IUI ook geen bloed hoeven laten prikken. De chlamydia werd bij mij getest en voor de ivf werd pas op HIV getest (heeft vooral ook te maken met evt invriezen van embryo's dan). Dus zou ook met arts overleggen of dit écht nodig is. En verder hoop ik dat je man zich er toch toe kan zetten, aangezien de behandelingen die j evt moet ondergaan toch ook wel intensief zijn. Succes met alles..en ik hoop dat je toch nog alles kunt vergeten en jullie deze ronde zwanger zijn.
Das idd een heel ander verhaal Ook zijn zaadjes zijn niet al te best (lage concentratie antistoffen) en vanuit de gyn werd ik doorgestuurd naar beneden om bloed te laten trekken en te controleren op bepaalde hormonen die je aanmaakt voor de eisprong, en chlamydia omdat je daar onvruchtbaar van kunt worden, schijnt bij de vrouw een standaard onderzoek te zijn. En over 1 week moet ik nu weer terug nadat ik mijn eisprong heb gehad omdat ze zo kunnen zien of ik idd een eisprong heb gehad. Behalve het inleveren van zijn sperma heeft hijzelf geen bloed hoeven te laten prikken in ieder geval niet betreft de verminderde onvruchtbaarheid Misschien is er bij jullie een andere reden dat hij bloed heeft moeten laten prikken maar idd bij mijn weten is het niet standaard dat een man zulke onderzoeken ondergaat maar de vrouw, en zeker niet op chlamydia of hiv, hiv is een totaal ander onderzoek .. En voor zover het mij goed uitgelegd is wordt je tegenwoordig niet meer door gestuurd als je als vrouw zijnde niet eerst bent getest op bepaalde dingen en als je man meerdere keren zijn zaad heeft moeten inlveren met een bepaalde tussenpoze .. Succes in ieder geval
Nu ben ik toch wel benieuwd waarom mijn vriend wel bloed moest laten prikken. Het was echt om te kijken of hij voldoende hormoon aanmaakt. Misschien doen ze dat naar aanleiding van het zaadonderzoek. Bij de een wel en de ander dus niet. ik ga even googelen.
Ik heb het al gevonden (onder forum zwanger worden en dan vruchtbaarheidsproblemen bij mannen). Bloedonderzoek wordt soms wel en soms niet gedaan. Dat is per ziekenhuis afhankelijk. Ze kijken of er voldoende fsh in het bloed zit, dit bevorderd de aanmaak van spermacellen. Het is heel zeldzaam dat dit de oorzaak zou zijn.
Wat een verhalen al zeg Ik wil je vooral heel veel succes wensen en hoop dat het raak is deze ronde! Hoeft dat "zachte ei" van jou ook geen bloed te prikken hihihi Succes hoor! Elmo
Thanks meiden voor jullie reacties! Veel info van jullie gekregen, die ik goed kan gebruiken bij de Gyn! Ben soms erg onduidelijk met mijn verhaal, Maar...gelukkig dat jullie het begrijpen! Ook voor jullie succes gewenst!