Overstappen medicatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Frommeltje, Feb 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Hoi meiden,

Is er iemand die bekend is met het overstappen van AD ivm een gewenste zwangerschap?
    Ik ben bijna 1,5 jaar geleden begonnen met Lexapro 10 mg ivm een angst en paniekstoornis. Tijdens mijn eerdere zwangerschap heb ik geen medicatie gebruikt. Nu wil ik graag een tweede kindje maar ze (huisarts, poppoli Breda en poppoli Amsterdam) aan om te stoppen met Lexapro en dan over te gaan naar Citalopram. Hiervan is meer bekend en het is een veiliger middel daardoor. Ik moet het afbouwen en dan een dag zonder en dan weer de andere opbouwen. Hoewel ik heeeeeel graag een tweede wil vind ik het wel erg spannend. Ik blijf enorm bang dat op dat soort momenten de angst heel hard terugkomt. De huisarts gaf al aan dat het mogelijk is dat het weer even een lastige periode zal worden. Gelukkig mag ik die opvangen met een kalmeringsmiddel. Maar dan nog…

Wie heeft er ervaring mee en wil dit delen?

Alvast bedankt!

2. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Helemaal niemand?

3. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Misschien ook even vragen bij het zwangere forum?

4. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Kan ik ook eens doen ja! Dank je!

5. Moefoe

Moefoe Actief lid

Jul 7, 2010
    196
    0
    0
    Overijssel
    @ frommeltje. ik slik zelf ook medicijnen. en zijn ook naar een poppoli geweest. ik ben wel wat gewend met opbouwen en afbouwen. laat je goed voorlichten. die ene dag zonder is het dan zo dat er dan nog een spiegel aanwezig is?? Wat is de halfwaarde tijd. mischien kunnen ze een periode naast elkaar gegeven worden . dus de ene afbouwen en de andere opbouwen. doe het alleen in een periode dat je je stabiel voelt en weinig stres hebt van werk e.d. blijf in die periode extra alert en trek aan de bel bij je psych als je je anders voelt. en neem inderdaad de hulp aan van kalmerings middelen. die kun je dan na een tijdje ook weer afbouwen als je je weer stabiel voelt. ga er wel vanuit dat die periode onzeket is en plan je agenda zo leeg mogelijk. dat zijn mijn ervaringen en adviezen. liefs moefoe

6. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Moefoe, dank je wel voor je advies! Ik zal er zeker rekening meehouden dat het even pittig zal zijn. ben je ook bekend met juist deze twee medicijnen?

7. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Nog meer meiden ervaring hiermee? Ik ga waarschijnlijk volgende week over... vind het spannend!

8. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Hi Frommeltje,

Heftig voor je zeg! Ik heb geen ervaring met de medicijnen die je beschrijft. Heb je het al geprobeerd op het zwangere forum? heb je daar reacties gehad?

Ik ga de komende maanden ook een traject in waarbij ik medicijnen moet afbouwen. Het gaat om slaapmedicatie. Ik heb ook de angst om angstig te worden. Dat was ik wel voor ik begon aan de medicatie omdat niet slapen je veel kwaads kan doen.
    Ik begrijp dus ergens je spanning voor de komende tijd! Veel sterkte!

Heb jijook ergens het gevoel dat het super zwaar gaat worden, erg heftig, maar dat het het waard is?

9. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

Dec 26, 2010
    1,086
    0
    0
    Ik heb het idd al op het zwangere forum geprobeerd maar daar zijn er ook niet veel die er ervaring mee hebben geloof ik... jammer!

Waarom ga jij afbouwen? Ook ivm zwangerschap? Iig heel veel succes en ik hoop dat het vlekkeloos gaat!!
    Mijn huisarts heeft al aangegeven dat het best pittig kan gaan worden dus ik ben er wel gespannen om... maar ja het is het zeker waard dus daar denk ik dan maar aan!

10. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

Dec 15, 2011
    2,166
    1
    0
    Jammer he, dat er zo weinig met hier actief zijn die er ervaring mee hebben. Ik had het ook al geprobeerd, maar geen reacties..

Ja, ik ga afbouwen/ stoppen ivm wens voor zwangerschap! Heel spannend! Voor ik medicatie gebruikte ging het zo slecht met me dat ik geen kindje wilde omdat ik eenvoudig weg niet zag zitten hoe ik voor een kindje kon zorgen. Nu gaat het goed met medicatie, dus ik hoop dat ik niet terugval..

Hoop dat het voor je mee zal vallen! Je gaat komende week beginnen toch? Waar ben je bang voor? dat je angst of paniekaanvallen krijgt? Ik duim echt dat je het goed gaat trekken!

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Share This Page