Onze dochter is nu 9 maanden en ik ben net zwanger! Wij wilden ze graag snel achter elkaar als dat mocht lukken, gezellig voor de kids en dan zit je zelf ook niet jaren in de luiers....
Wij gaan nu ook voor een tweede, onze meid is nu twee en half. Ik vind dit een mooie leeftijd vooral dat ze wat zelfstandig is en al lekker uit de luiers. En dat ze een broertje of zusje wat bewuster kan meemaken. En eerder waren we er ook nog niet aan toe!
Na 3 maanden gingen we er weer voor We wilden graag een klein leeftijdsverschil en dat is gelukt Het zijn nu echt elkaars allerbeste vriendinnetjes en ik heb er geen seconde spijt van gehad!
Wow, drie maanden?? Toen was ik nog amper toe aan sex, hahaha. Is het geen enorme klap voor je lichaam, zo snel alweer zwanger? Ik weet nog dat mijn VK een opmerking maakte in de trant van dat ze wist dat ik graag een heel voetbalteam wil, maar dat ik wel eerst rustig even moest ontzwangeren, en zo. Merkte je daar ook iets van in je lijf?
Ja mijn vk moest ook wel even knipperen met haar ogen, ik was kort daarvoor nog op nacontrole geweest Ik heb 2 prima zwangerschappen gehad eigenlijk, geen gekke klachten! Ik zou echt niet anders willen, ik zie dagelijks hoeveel ze aan elkaar hebben en dat is zo mooi, het moest echt zo zijn
Na precies 4 jaar mochten wij een 2e kindje ontvangen, onze oudste ging net naar de babsischool. Zeker niet uit eigen keus, mijn oudste is van 2008 en in 2010 wilden we weer gaan klussen echter kwamen ze er per ongeluk achter dat ik kanker had. In maart 2012 werd ons wondertje geboren altijd gehoopt, nooit verwacht maar toch gekomen!
Super dat het allemaal zo goed gegaan is joh, en heerlijk dat je meiden zo dol zijn op elkaar. Genieten!
Wij hebben eigenlijk altijd gezegd als de eerste 1 jaar wordt dan gaan we voor de tweede. Ik zou het mooi vinden als er 2 jaar tussen zit. Dan is de eerste toch een stukje zelfstandiger en ze hebben toch nog veel aan elkaar. Nu nog hopen dat het gaat lukken Moet zeggen dat het bij een maand of 10 ook wel weer begon te kriebelen om weer zwanger te zijn en rond de eerste verjaardag dus gestopt met de pil. We hebben ook een makkelijk zoontje dat scheelt ook een hoop. De eerste 2 maanden was hij wel heel erg lastig en toen zei ik ook wel tegen manlief dat het m niet zou worden bij 1 jaar weer te beginnen als hij zo bleef... maar gelukkig is dat helemaal veranderd Je krijgt vanzelf dat gevoel als het weer begint te kriebelen en dan ben je er echt klaar voor denk ik Succes
Inderdaad een makkelijk kindje scheelt een hoop onze eerste was echt een 'modelbaby' , altijd vrolijk en huilde nooit, sliep al snel door. En toen kwam de 2e Sindsdien al 3 jaar geen normale nacht meer geslapen haha. Ze had heel erge reflux en is nog steeds een slechte slaper, ik zeg ook vaak het is maar goed dat nr 2 niet als 1e kwam dan had ik vast niet meer gedurfd Maar hoe cliche het is het allemaal waard hoor, ze is ons zonnestraaltje!
Dat had onze eerste dus ook in het begin heel erg, elke voeding kwam er met golven weer uit... wat dus als gevolg was dat hij steeds honger had. Was echt geen doen joh! Toen overgestapt naar Nutrilon AR en dat scheelde een hoop en vanaf die tijd ging het eigenlijk goed en werd hij steeds makkelijker....! Als dat nu nog niet was, waren we denk ik ook nog niet voor de tweede gegaan.
Hoi wij willen stiekem wel maar ja dat denk dat we voor gek worden verklaard... Onze jongen is zo makkelijk en nu weet ik wel dat een tweede niet zo hoefd te zin allebei hebben we er bijna eigenlijk al weer zin in. Is dit nou heel raar? Soms vraag ik me af wat zal iedereen denken of is dit niet zielig voor onze zoon. Ook mijn lijf is nog wat krakkemikkig hihi ik denk dat dat nu de grootste reden is om het niet te doen maar anders... Mmh eigenlijk lucht het wel op om het eens te schrijven wat voor gedachten ik heb. Liefs paula
Hier wouden we ook gelijk voor een tweede gaan. Alleen bleef de seks erg pijnlijk wat echt wel noodzakelijk is voor een tweede... Dus tja, het heeft even geduurd maar nu gaan we er toch voor. De reden: het voelt goed!
Sinds maart gestopt met de pil, expres een paar maanden de vruchtbare dagen vermeden en nu sinds vorige maand echt voor een brusje gegaan . Maar, met veel minder 'haast' dan de eerste keer. Toen ben ik met alle geweld begonnen met tempen/ovu testen en vrijen precies op de goede momenten. Vond dat toen geen leuke tijd. Nu hebben we lekker plezier wanneer we willen en een 2e wonder is welkom wanneer de tijd rijp is!
Ons zoontje word 5 augustus 1 jaar, bij mij kriebelt het al vanaf dat hij 10 maanden is, maar mijn man wil graag wachten tot dat hij 1 jaar is. Dus vanaf 5 augustus gaan wij voor een 2e wonder!
Misschien heel stom maar ik wilde eerst goed ontzwangeren en weer op mijn oude gewicht zijn en dat gelukt zelfs 3 kilo extra kwijt. Ik ben en was bang dat ik daarna niet meer op gewicht zou kunnen komen. Er bleven maanden lang 5 kilo's hangen. En nu zijn we 'gericht' bezig ons meisje wordt bijna 1. Ben niet meer aan de pil gegaan na haar geboorte maar nou wad mijn libido niet erg je van het de eerste maanden en mijn onderkantje heeft lang niet prettig gevoeld...
ik wil nu al.... toen mijn dochter 8 maanden was had ik al weer kriebels. maar ik wilde eerst mijn lijf terug en weer wat meer energie. dat begint nu weer wat normaler te worden gelukkig, dus merk dat ik er steeds meer zin in krijg. manlief wil nog wachten
wij hebben na onze eerst gekozen om langer te wachten. ik heb een behoorlijk zware bevalling gehad en dat heeft echt een tijd geduurd voor ik daar overheen was. tussen mijn meiden zit ruim 3,5 jaar. mijn jongste word over 3 weken 2 en het kriebelt nu wel voor een 3e moet ik zeggen.
Na een eerste pas een tweede als de eerste een jaar of 4-5 is en naar school gaat maar niet te jong. Zodat het makkelijker is voor de oudste om 'goed' gedrag te laten zien en beter begrijpt dat voor de kleine such and such niet kan door dat copy gedrag.. En ik kan mijzelf niet in tweetjes splitsen 't lijkt me echt een nachtmerrie als er 2 verschillende kanten op rennen!
Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Ons zoontje is nu 8 maanden en een beetje, en manlief en ik beginnen toch wel weer een beetje de kriebels te krijgen. Binnenkort gaat mijn spiraal eruit (dat sowieso, niet alleen om weer vruchtbaar te zijn), en dan willen we zo rond de eerste verjaardag van mijn zoontje toch wel weer gaan proberen zwanger te worden. Vind het zo leuk en spannend! Ook wel een beetje eng, want je weet niet wat je krijgt en hoe dat allemaal zal gaan, maar al met al heb ik er vertrouwen en heel veel zin in!