Alcohol en net zwanger. Help!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Walleke, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie kan me even geruststellen? Ik drink vrijwel nooit. Afgelopen zaterdag (10 DPO, heb normaal een luteale fase van 12) had ik een feestje. Mijn temperatuur was die ochtend gezakt en ik heb zelfs ivm het feestje voor de zekerheid nog een testje gedaan. Negatief. Ik heb die avond gezellig 2 borrels gedronken. Daarna ging mijn temp echter weer omhoog en vanochtend (13 DPO) had ik een heel licht streepje!!!! Superblij, maar ik voel me wel schuldig over die twee borrels. Wie heeft iets zinnigs te zeggen (en hopelijk bemoedigend). Normaal ben ik niet zo'n stresskip maar alcohol en zwangerschap vind ik altijd eng.

2. rhea karels

rhea karels Actief lid

16 mei 2012
    287
    0
    0
    Hoi Walleke,

Toen ik zwanger was van mijn eerste (daar kwam ik zelf pas achter met 9 weken) heb ik ook wat feestjes gehad en daarbij ook alcohol genuttigd. En dat is goed gegaan hoor heb een mooie gezonde dochter.

3. catje1981

catje1981 Bekend lid

13 mrt 2012
    717
    0
    0
    De eerste 6 week heb je nog geen bloedband met je kindje dus heeft die nog geen last van wat je eet en drinkt dacht ik..... Daarna wel. Dus ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken :)
    Maar weet t niet zeker :)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk is r helemaal niks aan de hand :)

En het is toch al gebeurt, veranderen kan je het niet dus het heeft ook totaal geen zin om je er druk om te maken..

Als je het maar niet weer doet ;)

5. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik heb ook begrepen dat je pas vanaf ongeveer 6 weken een bloedband hebt met je kindje.

Ik probeer vanaf de eisprong geen alcohol meer te nuttigen, maar soms wel 1 rode wijn in het weekend.

Het belangrijkste is dat je geen alcohol meer drinkt als je test positief is.

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Idd geen zorgen over maken! Je hebt nog geen bloedband met je kindje, dus die 2 drankjes kunnen niet zoveel kwaad.

En vast voorzichtig gefeliciteerd:)

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Maak je niet druk meid! Er zijn zoveel vrouwen die zwanger worden en het niet direct doorhebben en nog een wijntje drinken. Ik heb tot de positieve test ook een paar wijntjes gedronken en heb een supergezonde zoon. Vanaf nu gewoon de borrels laten staan.
    En nog gefeliciteerd, hopelijk snel een dikke streep!

8. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik nog vakantie en dat betekende dus elke dag minimaal 3 flesjes bier (ik wist dus niet dat ik zwanger was). En ik heb me er geen seconde schuldig over gevoeld.
    Verder kunnen minimale hoeveelheden alcohol geen kwaad, want die krijg je sowieso binnen door het nuttigen van fruit(sappen).

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Niet druk maken, als je stopt met alles wat niet mag vanaf de positieve test ben je goed bezig hoor.

10. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Totaal niet erg, maak je geen zorgen. Ten eerste is er nog geen bloedband met het beebje zo vroeg in de zwangerschap. Ten tweede kan een beetje alcohol geen kwaad. Meermaals drinken is wel schadelijk. Maar zo 1 keertje niet hoor. Af en toe mag wel.

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    een vriendin van mij is bij haar eerste kind de eerste weken zelfs een paar keer flink aangeschoten geweest! ze was ongepland zwanger en kwam daar na een maand of 2 achter. ze heeft een kerngezonde dochter gekregen. zou me niet al te druk maken hoor.

12. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor alle reacties. Ik voel me meteen een stuk beter. Het stomme is dat ik het theoretisch allemaal ook wel weet. Maar ik was vergeten dat zo'n tweede streepjes kennelijk direct je gezond verstand aantast. Fijn om die bevestiging van jullie te krijgen. Ga denk ik maar gewoon voorzichtig genieten dan.

13. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik heb het zelf niet meegemaakt,maar mijn vriendin was zwanger met oud&nieuw vorig jaar. Ze wist het nog niet, ze ook nog maar net zwanger, maar ik kan je vertellen dat ze een gezellige avond heeft gehad met de nodige borrels. En....ze heeft nu een gezonde knappe zoon :D

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Die alcohol is heel anders verwerkt en veeeeeeeeel minder als 5% tov een biertje...

En dan zag ik ng een berichtje waar in stond af en toe mag wel...
    Nee a en toe mag niet!

Gewoon GEEN alcohol vanaf t moment dt je t weet

15. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Daar gaan we weer...

16. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Alcohol is alcohol. Alcohol wordt niet verwerkt, maar ontstaat door vergisting van suikers en bij bier en bij fruit of vruchtensap gaat dat op dezelfde manier. Dat wordt echt niet anders verwerkt.
    Dus een alcoholisch-vrij biertje waar sporen van alcohol inzitten mag dus wel, want hierin zit net als in vruchtensap alstijd minder dan <0,1 % alcohol.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Volgens Alcohol en Zwangerschap zou je moeten stoppen met alcohol zodra je probeert zwanger te worden, omdat het dus wel kwaad zou kunnen, ook voor de 6e week.

Persoonlijk zou ik er niet zo vreselijk zwaar aan tillen. De invloed van zo'n geringe hoeveelheid in dat vroege stadium is hoe dan ook enorm klein.
    En of het nou kwaad kan of niet, je kunt het niet terugdraaien. Niet te lang bij stilstaan dus, en vanaf nu goed bedenken wat je wel of niet eet en drinkt.

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

18. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    En ze zeggen toch dat je de eerste 6 weken beschermt bent????
    Nou je wisthet niet.
    Ik probeer ook zwanger te worden, en drink lang niet zo veel meer als " vroeger" maar laat het ook niet staan.
    En mijn vriendinnen dronken in hun zwangerschap minimaal, hooguit een wijntje per maand ofzo en dat kan echt geen kwaad.
    Tegenwoordig wordt er zo zwaar aan getilt, niet alleen wat je drinkt maar ook wat je eet.
    Sommige dingen zijn naar mening wat overdreven.....maar dat is mijn mening ;)

19. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!!

Snap je dat je ervan schrikt maar kan je vertellen dan een vriendin van mij pas na 14 weken erachter kwam dat ze zwanger was.. Voorsat ze er achter kwam heeft ze nog gedronken en zelf (vind ze niet leuk dit maar leest t toch niet :p) nog met drugs gexperimenteerd.. Haar kindje is helemaal gezond en ze heeft een top zwangerschap gehad!

Hoop dat dit een beetje gerust stelt! En idd wat vele al zeggen heb ik ook gelezen dat je pas vanaf 6weken een bloedband hebt met je kindje!

Wel gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk!! Geniet er lekker van!!

20. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hier spreekt een ervarings deskundige.:x

Kwam er pas na ruim 10 weken achter dat ik zwanger was en heb juist in die periode heel veel gedronken.

Woon in Spanje, het was zomer, had veel familie en vrienden over, feestjes, etentjes en bbq's, dus het was elke dag wel pimpelen geblazen..

Heel erg over in de war gezeten toen ik zwanger bleek te zijn (was geen geplande zwangerschap).
    Na positieve test geen druppel meer gedronken.
    Maar kerngezonde dochter gekregen.

Hiermee wil ik dus niet beweren dat alcohol tijdens de zwangerschap geen kwaad kan hè....
    Maar in jouw geval zou ik me dus helemaal niet druk maken over een paar borrels.

Deel Deze Pagina