Na veel googlen toch maar even een eigen topic openen voor mijn persoonlijke verhaal. Ik zit nu in ronde 2 met Clomid, in ronde 1 ben ik dmv inwendige echo's en bloedprikken achteraf gevolgd. Dit is helemaal goed gegaan, keurig een eisprong gehad. Ik had een cyclus van 33 dagen (werd op dag 34 ongesteld). Voor deze 2e ronde het zelfde aangehouden, alleen nu niet naar het ziekenhuis geweest voor echo's etc. (heb voor 6x recepten en als het dan niet is gelukt pas terug naar de gyn) Nu zit ik vandaag op mijn NOD, als ik uitga van vorige cyclus met Clomid. Maar ik heb GEEN ENKEL teken van menstruatie! Vanmorgen een midstream test van zw&k gedaan, negatief. Vorige ronde had ik 3 dagen voor NOD al bruinverlies --> nu niets, veel "droger" en minimale lichte afscheiding gehad Ik heb vanaf de eisprong al zeurende buikpijn. Nogmaals, de eisprong is niet bevestigd, maar ik heb het idee dat deze wel is geweest gezien mijn buikpijn, pijn tijdens het vrijen etc. De grote vraag is nu: wat moet ik doen? Ergens ben ik erg bang dat ik weer naar het zh zal moeten, want als ik echt niet zwanger ben en niet ongesteld wordt, heeft de kuur niets gedaan. Wie heeft hier ervaring mee? Ik lees dat de luteale fase bij Clomid gebruik ook langer kan worden, waardoor je dus na NOD misschien nog positief kunt testen?
Het kan zijn dat je eisprong later is geweest. Met Clomid groeien ze nog wel eens langer door. Of misschien is je hcg te laag. Over paar dagen nog eens testen zou ik zeggen. Wachten duurt lang he. Succes!!
pfff irritant he.. Ik denk ook dat je eitje wat later is geweest.. Zeurende buikpijn kan ook zijn dat je eitje wat groter is geworden. Dat kan je ook gevoelt hebben. Ik vind het bijhouden van de temperatuur daardoor superhandig, want hierdoor zie je een duidelijke temp stijging als je ei is geweest. En daardoor kan je ook makkelijker berekenen wanneer je NOD is. Maar wie weet ben je gewoon zwanger en stijgt je zwangerschaps hormoon gewoon wat later! Succes
Ik heb een langere LF door Clomid, het kan per maand wat verschillen en je menstruatie hoeft zich ook niet altijd aan te kondigen, kan ook steeds verschillen. Ik denk dat je je eisprong wel hebt gehad te lezen aan je klachten. Ik zou nog even een paar daagjes afwachten. Vind het trouwens wel raar dat ze je nu niet hebben opgevolgd, de eerste keer sloeg het niet aan bij me, tweede ronde een eitje en deze maand had ik bijna overstimulatie, dus dat verschilt ook heel erg en ik snap dus niet dat ze het nu niet meer opvolgen bij jou.
Er zijn verschillende mogelijkheden. Helaas kun je er zonder echo's en bloedonderzoek niet zoveel van zeggen, aangezien je helemaal geen controle gehad hebt. In ons ziekenhuis heb je altijd echo's, elke ronde met hormoongebruik opnieuw. * Je hebt helemaal geen eisprong gehad. Het wil niet zeggen dat dezelfde dosis een tweede keer ook goed aanslaat. * Een follikel is niet gesprongen, maar doorgegroeid tot een cyste. Daardoor is alles nu alles hormonaal gezien in de war. * Je hebt later een eisprong gehad, waardoor je nu nog niet op je NOD zit. * Je luteale fase is langer door het hormoongebruik. * Er is toch iets van een zwangerschap gaande. Ik denk dat er niets anders op zit dan afwachten. Word je niet ongesteld en je testen blijven negatief, dan zou ik contact opnemen met de gyn. Dan kunnen ze kijken wat er aan de hand is en je een kuurtje geven om je menstruatie op te wekken. Succes!
Bedankt voor jullie reacties dames, doet me goed! Ik zit nu op dag 35, en nog steeds geen enkele aanwijzing voor een naderende menstruatie. Sinds gisteren wel wat lage rugpijn, en de zeurende buikpijn (neigend naar de linker eierstok) blijft. Ik heb niet tot nauwelijks afscheiding, als het er is lijkt het waterig, soms wit. Allemaal nieuw voor me, vorige cyclus zoals ik al zei ruim voor de ongesteldheid al bruine afscheiding. Ik wacht nog een paar dagen af, en anders ga ik bellen. Ik ga zeker aangeven dat ik graag meer controle wil, want het is niet zomaar iets. Ik houd jullie op de hoogte, ik schrijf ook in het NOD forum.