Na 4,5 maand zwanger van de tweede.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Minou89, Apr 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minou89

Minou89 Lid

Mar 20, 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn meisje is 4,5 maand en ben weer zwanger van de tweede. Het was even schrikken want het was een "ongelukje" en het is even wennen maar ik ben er hartstikke blij mee. Toch maak ik me ook een beetje zorgen. Kan mijn lichaam dat lichamelijk aan? Ik heb een lange bevalling gehad, maar er waren verder geen bijzonderheden. Ik voelde me na de bevalling ook snel weer goed en heb verder geen klachten gehad. Zijn er verder risico's als je zo snel weer zwanger bent?

Alvast bedankt voor je reactie!

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

ten eerste gefeliciteerd met de zwangerschap, ook al is het een verrassing! Voor het ontzwangeren staat 9 maanden, dus als je binnen die tijd zwanger raakt, wordt een zwangerschap vaak zwaarder ervaren. Zo kan het zijn dat je eerder last hebt van een lager ijzergehalte, omdat nog niet alle voorraden zijn aangevuld, of lichamelijke klachten. Maar het is niet zo dat je lichaam het niet aan kan. Het gebeurt namelijk regelmatig dat vrouwen, binnen een jaar na de geboorte, weer zwanger zijn. Goede zwangerschap toegewenst!

Groetjes Monique

Share This Page