Hallo, Ik ben 24 zwanger van ons eerste kindje. Sinds ik zwanger ben, ben ik zo ontzettend moe. Van iedereen kreeg ik te horen dat het na 3 maanden wel over zou zijn en dat ik dan zou bruisen van de energie, maar helaas... Ik heb een druk leven, maar probeer m'n rust wel te pakken. Eet gezond, beweeg, slik vitaminepillen etc. M'n ijzergehalte is ook goed. Ik snap er niks meer van, maar voel me echt helemaal op. Ik zie eruit als een dweil, lijkbleek met donkere kringen onder mijn ogen en heb nergens fut voor. Mijn omgeving snapt het niet zo en toont weinig begrip. Ik moet me er maar overheen zetten, niet aan toegeven enzo. Als ik een dagje vrij hangend op bed heb doorgebracht heb ik echt iets uit te leggen. Stel ik me nou zo aan? En wat kan ik doen om me fitter te voelen? Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Hoi Mikki, wij zeggen dat de eerste 16 weken vaak het meeste energie vreten. Daarna zie je vaak dat het lichaam gewend is aan de zwangerschap en je je energie weer een beetje terug krijgt. probeer er inderdaad niet al te veel aan toe te geven, maar zorg er wel voor dat je meer rust dan normaal. Het wordt geheid beter, maar creeer wel meer ontspanning voor jezelf. Zet sociale bezigheden even op een laag pitje en denk eerst aan jezelf. Drink ruim 2 liter op een dag en blijf lekker gezond eten. Hopelijk wordt het snel beter voor je. Groetjes Brigitte