verwarring

Discussion in 'Zwanger worden' started by hikke, Dec 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hikke

hikke Lid

Dec 5, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Mijn man en ik zijn bijna een jaar aan het proberen om zwanger te worden maar dit lukt dus niet zo goed. Ook ql zijn we beide nog niet zo oud ( 25 en 28 jaar) toch zitten we met vragen.

Een klein jaar geleden ben ik gestopt na 9 jaar met de pil. Mijn lichaam heeft er dan net als bij zovelen er een tijdje over gedaan om een eerste keer terug te mestrueren. na deze eerste keer heb ik een cyclus van 7 zeken gehad en vervolgens een van 12 weken die uiteindelijk door de huisarts is beeindigd door de huisarts. Dit door 14 dagen duphaston te nemen.

Na deze kuur terug gestart met alles op te schrijven en op dag 22 ook eindelijk een positieve ovulatietest. Dit ging samen met waterig en helder slijverlies. het slijverlies stopte na 5 dagen (4 dagen na positieve ovulatietest). Dag 23 had ik 's avonds pijn in mijn linker lies wat de eisprong kon zijn. maar de pijn verminderde maar ging niet weg. Toen bleek uit een echo dat ik links een ovariele cyste heb.

Vervolgens krijg ik 2 dagen na mijn positieve ovulatietest gevoelige tepels en pijnlijke borsten. Wat ik vermoed dat PMS is. maar de dagen die daarop volgen kreeg ik geen enkele temperatuurstijging. De pijnlijke borsten stopten op dag 32 en op dag 34 kreeg ik mijn menstruatie.

Aan de ene kant lijkt het wel dat ik een eisprong gekregen heb maar waarom dan geen temperatuurstijging. Wij vragen ons dus echt af of ik wel een eisprong gekregen heb. En of iemand hier nog ervaring mee heeft.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp en hopelijk krijgen we terug een beetje moed na toch wel een behoorlijk bewogen jaar.

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

Nov 20, 2015
    2,376
    1,350
    113
    NULL
    NULL
    Als je een mooie knalpositieve ovulatietesten had heb je hoogstwaarschijnlijk een eisprong gehad.
    En wat de temperatuur betreft hoeft niet iedereen een grote stijging te zien na de eisprong.
    Meet je je temperatuur wel als je net wakker bent en nog in je bed ligt?

3. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Dit is helaas niet altijd waar. Het betekend alleen dat je LH waarde hoog is geweest, maar niet dat je ei ook echt springt.

Je temperatuur moet wel een significante stijging laten zien om een eisprong te bevestigen. Je temp stijgt namelijk door progesteron wat vrij komt na een eisprong.

@ hikke; je geeft aan dat er een cyste te zien was op de echo. Deze kan gezorgd hebben voor de positieve ovu test en dat verklaard dan ook het gemis aan temp stijging.
    Was er behalve de cyste verder nog iets te zien op de echo? Heb je bijvoorbeeld geen PCOS?

4. hikke

hikke Lid

Dec 5, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neen ik had maar 1 cyste en in augustus was er niks te zien.

Maar vanwaar dan de gevoelige borsten Enzo? Mijn huisarts beweert dat de temperatuur niet altijd duidelijk stijgt. Vooral omdat ik mooi 13 dagen later duidelijk mijn regels heb. Hij vind een cyclus van 34 dagen te kort om te zeggen dat er geen eisprong was. Ik meet hem na 30 min snoezen. Mss mag dat niet?

Oh en ik gebruik clearblue als ovulatietest. Die gaf gewoon een lachend gezichtje aan

5. hikke

hikke Lid

Dec 5, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hierbij mijn temperatuur kaart. Mss helpt dit.

Attached Files:

6. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Als ik je kaartje bekijk dan denk ik helaas dat je geen eisprong hebt gehad...

7. Mama Larissa

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Noord-Holland
    Vraag me af waarop FF de stippellijn baseert.
    Ik zie hier zeker geen eisprong in!

8. hikke

hikke Lid

Dec 5, 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    De stippellijn is gebaseerd op de ovulatietest

9. Mama Larissa

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Noord-Holland
    Ah oké. Nou ja, die zal gereageerd hebben op de cyste ben ik bang. Ik zie hier écht geen eisprong in helaas.

10. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik zie hier ook geen eisprong in. Maar misschien kun je je voor de volgende cyclus nog wat beter inlezen in het temperaturen. Het beste is elke dag op hetzelfde tijdstip, gelijk nadat je wakker bent, rectaal je temperatuur meten. Met een half uur snoozen ben je al wakker geweest en wellicht al bewogen. Als je dan volgende maand dan weer geen eisprong kunt vinden zou ik langs de huisarts gaan. Misschien kunnen ze dan bloed prikken om te zien of je een eisprong hebt gehad. Succes!

Share This Page