Ovulatietest maar enkele uren positief? Hoe kan dat?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by nolaadriana92, Nov 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nolaadriana92

Nov 20, 2016
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ivm met werktijden een heel wisselend dagritme.
    Ik heb gisteren rond 5 uur smiddags een clearblu ovulatietest gedaan.. negatief.
    Vanacht rond 1 uur snachts nog een gedaan en toen had ik een smiley (positief)

Nu stond ik vandaag op om 2 uur smiddags, heb ik gelijk en test gedaan en hij is weer negatief.

Ik snap er niks van, hoe kan dit? Is er een expert hier op het forum die misschien weet wat hier aan de hand is?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Sommige vrouwen hebben een piek van maar 10 uur en een andere heeft weer een piek van 2-3 dagen.
    Jij bent dus blijkbaar iemand die een korte piek heeft (van nog geen 24 uur) en dus gebaat is bij 2x per dag testen om de piek niet te missen ;)

3. nolaadriana92

Nov 20, 2016
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vorige cyclussen wel netjes twee dagen een positieve ovu test. Echt vreemd! volgens berekeningen zou mijn ovulatie dinsdag 22 zijn... maar ik heb ook nog geen vruchtbaar slijm en de nacht van zaterdag op zondag wel een smiley...

ik snap er niks meer van.

Ik heb voor het laats geklust op vrijdagavond.. als mijn ovulatie de 22e is dus 4 dagen ervoor.. waarschijnlijk te laat.
    Maar als mijn ovulatie toch vandaag of morgen was/is dan zou het wellicht toch op tijd zijn?

4. Colinn

Colinn VIP lid

Jul 8, 2014
    5,836
    1,241
    113
    Zo heel gek is dat niet. Blijkbaar heb je een korte piek :)

5. nolaadriana92

Nov 20, 2016
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou dit dan ook betekenen dat mijn ei dus een dag eerder springt?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Je ei springt 1-2 dagen na je piek.
    Dus in jouw geval zal je ei uiterlijk de nacht van maandag op dinsdag zijn (21 of 22).

Share This Page