Wel Test?Of NIET!?Confused

Discussion in 'Zwanger worden' started by Moe, Feb 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    Haaaaaai dames

ik snap het even niet misschien iemand goeie raad?

Ongeveer 19feb heb ik mijn eitje gehad kan 18 feb ook gebeurd zijn...mijn man en ik hebben er alles aan gedaan en elke dag geklust LETTERLIJK!...we wilde geen dag missen...nu zou mijn oorspronkelijke NOD vandaag zijn...ik heb getest en hij was negatief...moet ik nu nog een paar dagen wachten voor opnieuw te testen?Zo ja wanneer dan? Of ben ik gewoon niet zwanger...trouwens...heb bij vlagen misselijkheid maar niet elke dag (dus dat vind ik geen teken)..ook zegt me man dat me borsten gegroeid zijn...ze zijn wel gevoelig maar ook weer niet de hele tijd...de tepels zijn ook niet donkerder...ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet zwanger voel, ik ben namelijk heel nuchter daarover...wat denken jullie?WANNEER KAN IK TESTEN :(: :(: :(: :(: hihih...ik haat die onzekerheid! :(

2. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Ik zou persoonlijk nog tot maandag wachten

Tis ook pas je 2e ronde zie ik dus kan dat je ook aan het ontpillen bent

3. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    nou ik geloof niet zo in ontpillen moet ik eerlijk zeggen...want ik voel heel goed dat me eitje springt...dus ik neem aan dat als je ei spring..het ook bevrucht kan worden tog?

4. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ik dacht hetzelfde als Danjo. Ook al voel je je eitje springen, dat wil nog niet zeggen dat je luteale fase (de fase na je eisprong) al helemaal is zoals hij hoort. Dus over dagje of 2 - 3 nog eens testen als je nog niet ongi bent. Spannend.

O en een tip: elke dag klussen is niet goed. Zaad heeft zeker 2 dagen nodig om zich goed te produceren voor een bevruchting. Er wordt geadviseerd om het rond de eisprong om de dag, of om de 2 dagen te doen.

Succes!

5. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Toch zou ik er maar wel in geloven
    rest sluit ik me aan bij Jannes

6. Tezzz

Tezzz VIP lid

Aug 9, 2007
    12,779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    gemiddeld springt je ei 14 dagen voor je volgende ongi, dus dat zou betekenen dat je nod pas 3 á 4 maart zou zijn. Denk dat je sowieso gewoon te vroeg getest hebt. Dus wacht in elk geval nog tot na het weekend met weer testen. Succes!

7. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Realiseer me opeens iets: je hebt op 18 of 19 je eitje gehad. Dan heb je je NOD vandaag nog niet. Je luteale fase is normaal gesproken zo'n 14 dagen. Dat zou betekenen dat je op zijn vroegst maandag je NOD hebt. Dus wie weet!

8. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ha ha Tezz... gelijk hetzelfde antwoord gepost

9. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    oooooo wel spannend hoor...maar nou heb ik gelijk weer een vraag...betekend het dat het zaad nou minder kwaliteit had deze maand?

10. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Is per persoon natuurlijk verschillend, maar artsen adviseren om niet elke dag sex te hebben rond eisprong. Dan krijgt de zaadproductie niet de kans om de zaadjes zich te laten volgroeien.

Ik ben bijvoorbeeld zwanger geraakt door IUI en wij mochten 3 dagen voor de behandeling geen sex meer hebben om zo het beste zaad te krijgen.

Onder je banner staat dat je vorige keer een cyclus had van 30 dagen. Als je nu pas op de 18 of 19e je eisprong had, heb je deze keer dus een langere cyclus. Is heel normaal hoor in ronde 2, hoort gewoon bij het ontpillen.

11. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    ahaa...oke dat is duidelijk das een goeie tip voor volgende maand als ik niet zwanger ben...
    en hoe zit het met de symtomen moet je die perse hebben als je zwanger bent?en die luteale fase is die altijd 14dagen?En krijgt iedereen innestelingsbloed?

beetje veel vragen sorry hoor :oops:

12. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Luteale fase is meestal 14 dagen, maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

En symptomen. Daar is geen antwoord op te geven. Sommige hebben er een paar en ik had bijvoorbeeld helemaal niets. Heb dus ook pas 3 dagen na NOD getest omdat ik dacht dat het niet was.

Daarnaast geeft ontpillen ook symptomen. Je lichaam moet wennen aan het feit dat je het zonder hormonen doet en dus eigen hormonen aanmaakt. Dat kan zich uiten in krampjes, pijnlijke borsten, etc.

Maar altijd positief denken hoor!

13. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    aha oke...dus jullie denken dat et gewoon ontpillen is...:( jammer...had me erop verheugt...ik doe nog een testje na het weekend en dan gaan we volgende maand vrolijk verder klussen...
    en hoe lang duurt dat ontpillen dan?

14. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Nee dat denk ik niet... dat weet ik natuurlijk ook niet. Kan niet voelen wat jij voelt. Wie weet meid ben je hartstikke zwanger.

Ik geef alleen aan dat ontpillen erbij hoort en dat dat ook symptomen geeft die lijken op zwangerschapssymptomen. Maar genoeg vrouwen die in ronde 2 zwanger zijn. Maar hou het in je achterhoofd.

Ook ontpillen is per persoon verschillend. Sommige hebben er maanden last van en ik had vanaf 1e maand een cyclus van 29 dagen en nooit anders gehad. Elk lichaam is anders.

15. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    aha is duidelijk...:D heel erg bedankt voor je antwoorden! En wish me luck!

16. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ik ben in het weekend nooit online, dus laat maandag of dinsdag even weten hoe het ermee is. Ik duim voor je dat je zwanger bent!

17. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    is goed dank je wel...ik ga jullie na het weekend even een verslagje doen...

18. Moe

Moe Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    1,319
    0
    0
    hai dames ik zou jullie op de hoogte houden...het was deze maand dus weer niet raak...op naar ronde 3...ik ben benieuwd want dat is de magische grens voor mij...ik heb begrepen dat 50% van de vrouwen die stoppen na de pil zwanger zijn na 3maanden...70% na 6 maanden en 80% na 1jaar dus ik hoop dat het deze ronde raak zal zijn...

groetjesss :eek:

19. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Jammer OemMujahid! Zie dat je vrijdag al ongi bent geworden. Dus niet veel afwijking qua cyclus, dat is wel mooi.

Denk misschien wel dat je eisprong (die je voelde) niet klopt. Want dan was je vandaag of zelfs morgen pas ongi geworden. Wellicht een maandje ovu-testjes gebruiken.

Succes!

20. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi OemMujahid,

Jammer dat het niet raak was deze maand!

Wat bedoel je met "dat is de magische grens voor mij"?

Share This Page