Hallo dames... Vanmorgen met lood in mn schoenen, en een steen in mn maag toch de stoute schoenen aangetrokken en de huisarts gebelt voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog... We zijn nu een jaar bezig.. zonder enig resultaat... en dit maakt mij ontzettend onzeker. Mijn moeder en zusje waren bij alle kinderen (moeder 4 kinderen, zusje 4x zwanger 3 kinderen) de eerste ronde zwanger na het stoppen met de pil. Ik ben inmiddels al van de pil af sinds januari 2011. Ik heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad. Wel eens dat de teststreep bijna even donker was, maar nooit ECHT positief. En toch werd ik dan 14 tot 15 dagen na die test ongesteld, dus misschien is dat voor mij normaal, of wil mn eitje niet goed springen. De huisarts gaat de gyn vandaag nog bellen, en ik en mijn man krijgen binnen een week de brief van het ziekenhuis, over hoe of wat nu verder. Hoe ging jullie eerste afspraak bij de gynaecoloog? De arts vond het belangrijk dat manlief zn zwemmertjes ook nagekeken zouden worden, en dat is het ook zeker. Maar moest dat gelijk de eerste afspraak al? Sorry voor alle vragen, maar ik vind dit echt ontzettend spannend, en doodeng... Liefs, RSL
Spannend! Hier geen ervaring. Maar het lijkt me lastig om de eerste stap te zetten. Dapper van je. Succes bij de gyn. Hopelijk kan hij wat voor jullie betekenen!
Ik heb recent eerste afspraak bij de gynaecoloog gehad, maar was omdat ik zelf niet ongesteld werd na stoppen met de pil. Eerste afspraak ben ik alleen geweest, omdat het "probleem" bij mij lag. Toen een aantal vragen gesteld, inwendige echo en bloedafname. Vriend moest in de week daarna ook naar het ziekenhuis voor zaadonderzoek. 1 augustus uitslag gehad dat ik PCO heb, dus geen eisprong. Met vriend gelukkig wel alles goed. Nu verder het traject in. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
@lasvegas.. jeetje das ook frustrerend.. Hopelijk slaat de Clomid aan, en heb je binnenkort een mooi eitje!!
Hoi, Ik lees even mee, ook wij hebben over anderhalve week voor het eerst een afspraak bij de gyn omdat zwanger worden maar niet lukt. In ieder geval veel succes! gr
Dankjewel Susanne, jullie ook.. @ All.. zijn er ervaringen die jullie willen delen... hopelijk word ik daar wat minder gespannen van..
Hier heeft mijn man eerst een test gehad (via de huisarts) waarbij zijn zaadcellen werden gecheckt, was allemaal goed. Jouw man zullen ze het waarschijnlijk vragen tijdens de eerste afspraak, maar inleveren hoefde bij ons niet meteen. Wel binnen een bepaald tijdbestek en je moet ook eerst een paar dagen geen seks hebben om een goed onderzoek te kunnen doen. Ondertussen had ik ook een verwijzing gekregen voor de gyn. Was strontzenuwachtig natuurlijk en kreeg nog de leuke vraag van een zwangere hoe ver ik was. De tranen in mijn ogen zeiden wel genoeg haha. Maar stel je dus in op het zien van dikke buiken. Het bezoek zelf: Ik kreeg eerst een vragenlijst (ben je regelmatig, heb je overbeharing, pijn, acné e.d.), ik liet mijn temperatuurlijsten en ovulatietestjes zien, is wel handig om bij de hand te hebben voor een eventuele snellere diagnose. Hij zei dat hij wel een inwendig onderzoek wilde doen, dus even naar de kamer ernaast en broek/onderbroek uitdoen en met mijn benen in de beugels. Ook daar even een tip: draag een lang shirt of jurk, als je dan even moet staan, sta je niet in je blote kont Dat inwendige onderzoek vond/vind ik zelf niet heel verschrikkelijk. Hij kijkt dan o.a. naar de dikte van je baarmoederslijm en grootte van je eierstokken, kijken of er cystes zitten of verklevingen. Mijn gyn geeft daar ook altijd toelichting bij -zei dus meteen dat het PCO was-, anders kun je het ook zelf vragen, dat je iig weet waar je naar kijkt. Terug naar de spreekkamer, waar de mogelijkheden, behandeling, de "aandoening" zelf werden besproken en toen mocht ik weer weg. In totaal heb ik er zo'n 20 minuutjes gezeten. Niet bang zijn, je krijgt duidelijkheid en een eventuele plan van aanpak hoe het nu wel zou kunnen lukken. Dat geeft echt een heel goed gevoel, als je verzekert wordt dat je wel een kans hebt Heel veel succes.
@tempus. Dankjewel voor je berichtje! Fijn om een beetje te lezen hoe het ging bij jou. . Dan kan ik me er toch een beetje op instellen. .. wat ik ongeveer kan brachten.