WW en Zwangerschapsverlof willen aanvragen.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door xElles, 5 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hallo,

Per 1 augustus stopt mijn tijdelijke contract bij mijn huidige werkgever. Ik heb hier zojuist een ww-uitkering voor aangevraagd.
    2 oktober ben ik uitgerekend (na mijn verlof kan ik gelukkig weer terugkomen bij dezelfde werkgever).
    Ik wil nu ook meteen het zwangerschapsverlof aanvragen.

Als ik naar MijnUWV ga, en dan naar 'aanvragen', vind ik een heleboel uitkeringen die aan te vragen zijn.
    Als ik klik op 'Zwangerschapsuitkering', komt er een Error.
    "Sorry,
    de pagina is niet gevonden
    De pagina die u zoekt is niet gevonden. Deze pagina bestaat niet (meer). Of wij hebben deze pagina verplaatst waardoor de link op de website is veranderd."

Hoe kan ik nu alsnog aangeven dat ik zwanger ben en de zwangerschapsuitkering regelen?

Graag hoor ik van u!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste xElles,

Je wilt weten hoe je een zwangerschaps- en bevallingsuitkering (WAZO) kunt aanvragen.

Je geeft aan dat je per 1 augustus een WW-uitkering hebt aangevraagd. Vanaf 8 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum kan je de WAZO aanvragen. Deze aanvraag doe je via UWV telefoon (0900-9294).

Via de werkmap kun je aan je adviseur werk melden dat je zwanger bent. Hij/zij kan hier dan indien nodig rekening mee houden met het vaststellen van jouw (sollicitatie)verplichtingen en afspraken.

Actuele informatie over het aanvragen van een WAZO vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    Webcare - UWV - Over UWV

Deel Deze Pagina