Hallo, Ik zit sinds 9 november voor 50% in de ziektewet. Nu heb ik van het UWV een brief gekregen waarop ik het SV-loon per dag moet invullen, want dat is het ontbrekende deel wat ze willen hebben. Nu is het zo dat ik via een uitzendbureau werk, maar niet elke week evenveel. De ene week is het 3 uurtjes, terwijl de week erop veel meer kan zijn. Ik werk ook in het weekeind, heb geen toeslag op die uren. Maar jullie berekening gaat van maandag t/m vrijdag en het weekeind tellen jullie niet mee, moet ik dan toch mijn sv-loon per dag berekenen op basis van 5 dagen, of van 7 dagen? Hoe moet ik dat invullen? Ik heb alleen het formulier "verzoek om ontbrekende informatie" gehad, daarop staat een leeg vlak waarop ik mijn sv-loon per dag moet invullen, maar omdat ik niet elke week dezelfde uren werk en dus ook per week een ander salaris heb, moet/kan ik dan op dat formulier voor elke week vanaf 9 november aangeven wat mijn sv-loon was/is? Of kan ik alles tot nu toe optellen en in 1 keer opschrijven, of moet ik het per week doen? En hoe moet ik dat dagloon berekenen, moet ik het hele jaar nemen? Of gaat het over de periode vanaf 9 november en dan per week? Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn. Ik weet niet zo goed hoe ik nou moet formuleren. Is het mogelijk om hierover teruggebeld te worden? Dan kan ik het misschien beter uitleggen.
Goedemiddag Meliez, Je vraagt hoe je inkomsten van je werk naast je Ziektewet moet doorgeven. De inkomsten moeten per week worden opgegeven. Tel per week de inkomsten bij elkaar op (dus ook die van het weekend). En deel de uitkomst door 5. Dan heb je het gemiddelde loon per dag over die week. Geef in het formulier even aan dat je deze methode gevolgd hebt. Mocht het niet lukken om het allemaal in één keer in het formulier op te schrijven doe er dan een brief bij met je BSN, handtekening en de gegevens die je niet kwijt kon in het formulier. Ik hoop je zo voldoende geholpen te hebben en wens je een spoedig herstel. Met vriendelijke groet, Peter UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare