Sollicitatie en zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hopeforyou, 1 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo,

Ik ben per vandaag officieel werkloos, doordat mijn contract niet verlengd is per 1 juli.
    Ik heb 4 juni een gesprek gehad met mijn teamleidster die mij mondeling heeft toegezegd dat het wel verlengd zou worden.
    2 weken geleden is er een voorbal op het werk geweest (ik zit in de zorg) waarbij mijn vervangend teamleidster (de ander is op vakantie) na het lezen van een rapportage vond dat ik verkeerd gehandeld heb. (Ze is nooit bij de situatie aanwezig geweest)
    Daarbij is besloten door haar en het hoofd zorg dat m'n contract toch niet verlengd wordt.
    Ze wisten op dat moment niet dat ik zwanger was/ben.

Gedaan wat ik kon maar zonder resultaat zit ik nu dus thuis.

Nu heb ik morgen een sollicitatiegesprek en ik weet niet of ik moet vertellen dat ik zwanger ben. Ik ben nu 11 weken en heb weinig tot geen klachten dus ik zou op zich prima kunnen werken.
    Maar dit veranderd natuurlijk uiteindelijk, ik zal met verlof gaan en dan...

Dus wat is wijsheid, wel of niet vertellen dat je zwanger bent?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hopeforyou,

Wat rot dat je contract uiteindelijk toch niet verlengd is.

Je wilt advies over het wel of niet bij je sollicitatie vertellen dat je in verwachting bent.

Het is niet verplicht dit aan een toekomstige werkgever te vertellen. Of je het wel of niet vertelt, is een afweging die je zelf moet maken. Wil je hierin advies en heb je een WW uitkering? Dan kun je contact opnemen met je adviseur werk via de werkmap op werk.nl. Dit is de persoon die je kan helpen met vragen over solliciteren/sollicitatieplicht en dergelijke.

Ik wens je veel succes met de sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina