zwanger zijn en fietsen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zonnetje1991, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik fiets nog steeds en bijna 37 weken al gaat
    het steeds langzamer maar hetkan gewoon nooit gehoord
    dat je niet mag fietsen.

2. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL

Hier hetzelfde, krijg bij lopen snel en veel last van mijn bekken. Fysio en vk raadden juist aan om zo lang en zo veel mogelijk te blijven fietsen. Fietsen is vaak beter te doen met bekken klachten dan lopen en zo blijf je dus wel in beweging.

Een ongeluk krijgen lijkt me idd niet veilig, maar ja dat is een ongeluk met de auto of lopend ook niet meer, net zoals van de trap vallen.
    En om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een fiets ongeluk meegemaakt (zelf) en al wel een paar (ernstige) auto ongelukken, terwijl ik vaker op de fiets zit. Wat dat betreft loop je volgens mij meer risico in de auto (en auto rijden doe ik ook nog steeds)

3. Geakksuus

Geakksuus Actief lid

17 jul 2013
    112
    0
    0
    1e verkoopmedw
    Brabant
    Hier gefietst naar de bakker om m'n broodbestelling te halen, het rommelde toen al aardig maar kwam niet om de 5 min. :p
    Die begonnen diezelfde avond en de volgende ochtend ben ik bevallen van een gezonde zoon. (40w5d) , m'n mannetje wilde ook liever dat ik de auto pakte maar daar kreeg ik harde buiken van ( geen stuurbekrachtiging :p)
    Nu inmiddels een auto die dat wel heeft, manlief wat gerustgesteld voor deze zwangerschap :p

4. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Volgens mij mag je gewoon fietsen, hoor.. Hier in ieder geval doorgefietst tot de 40 weken!

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ik heb de avond voor de bevalling, (ruim 41 weken) nog gefietst :D
    Zolang je je comfortabel voelt, gewoon doen hoor! Tis denk ik veiliger dan autorijden.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik fiets liever dan ik loop hoor! Fietsen is veel minder belastend.

Afgelopen vakantie ben ik niet meer met een mountainbike van een berg afgescheurd. Maar gewoon op mijn eigen fietsje op het fietspad, daar maak ik e geen zorgen om.
    Je kunt niet garanderen dat je niet valt, een ongeluk zit in een klein hoekje. Toen ik hoogzwanger was van onze zoon ben ik één keer plat op mijn buik gevallen... nadat ik struikelde over de drempel van onze eigen voordeur. ;) Maar we gaan nu niet het advies geven aan zwangere vrouwen dat ze de deur niet meer uit mogen. (Hoewel sommige mensen dat graag zouden zien.)

Waarom vraag je het volgende keer niet aan de verloskundige, als pa erbij is. (Of als hij niet kan, misschien opa meevragen.) Dan horen ze het gelijk van een professional.

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Zolang je je nog fit genoeg voelt om te fietsen lekker blijven doen hoor!
    Ik heb alleen gemerkt dat mijn fiets niet zwangerproof is... Veel te sportieve zit waardoor ik heel de tijd met mijn bovenbenen tegen mijn buik bots.

Wordt tijd voor een echte mama-fiets, met extra ruimte voor zitje en rechtop-houding voor mij.

Deel Deze Pagina