Hoi dames, ik vraag me af wie er zwanger zijn en harde lenzen dragen? Ik heb al TIJDEN last van mijn lenzen, alsof er een gigantische grote vingervlek voor zit. Briluniek geeft aan dat dit eiwit aanslag is, door de zwangerschap. Ok. Zal wel, heb deze paar nog geen jaar en nu al zoveel gedoe mee. Heb ze laatst al laten polijzen door de briluniek, morgen gaan m'n lenzen daar weer heen worden ze weer schoongemaakt. Nou is mijn vraag, zijn er meer vrouwen die lenzen dragen en er last van hebben? Of er juist helemaal geen last van hebben?
Ik draag maandlenzen (zachte lenzen) maar ik heb er (nog) niet veel problemen mee. Het enige wat ik merk is dat ze wat sneller droog aanvoelen. Vooral 's avonds laat heb ik het gevoel alsof er zand in m'n ogen zit.
Ik heb jaar lenzen... Met mijn vorige lenzen heb ik 3 jaar gedaan. Vorig jaar maart heb ik deze lenzen gekregen, Juni er achter gekomen dat ik zwanger was en vanaf juli al problemen met deze dingen..Wordt er gek van! Dacht misschien heeft iemand een tip of zo
Ik heb vroeger wel veel last gehad van eiwitaanslag. Ik heb een tijdje enzymtabletten gebruikt (gewoon 's avonds in je lenspotje gooien), en later heb ik een hele tijd peroxide vloeistof gebruikt (die moet je 's morgens neutraliseren met een tweede vloeistof). Ik weet niet precies hoe het met harde lenzen werkt maar het is misschien een optie. Succes ermee.
Ik heb het ook gehad wat jij beschrijft. Alleen was ik toen nog niet zwanger (tijdens mijn zwangerschap heb ik nergens last van gehad) maar bij mij kwam het ook door een verkeerde make-up remover. Ik gebruikte altijd eigen merk van het Kruidvat en op een gegeven moment kreeg ik mijn lenzen niet meer schoon en leek het idd of er een vingerafdruk op m'n lenzen bleven staan. Van de oogarts moest ik gelijk overstappen naar een lens vriendelijke make-up remover en ik kwam toen uit bij L'Oreal. En dan de donker blauwe. Daar staat op dat die geschikt is voor lenzen dragers. Ik weet niet of jij veel oog make-up gebruikt maar dit zou het dus ook kunnen zijn.
Ja ik draag wel oogmakeup, maar ik haal het er 's avonds pas af wanneer ik ook mijn lenzen uit heb...... Ik haal mijn makeup er nooit af als ik mijn lenzen nog in heb..
Ik heb ook harde lenzen en ik had extreem droge en rode ogen in het begin van de zwangerschap. Van de opticien kreeg ik als tip om de vloeistof van optifree te gaan gebruiken. Nu heb ik alleen nog last van droge ogen als ik moe ben maar gelukkig een stuk minder. Hiervoor had ik de vloeistof van Bausch en Lomb,Boston. Mijn lenzen hadden toen ook aanslag, nu ik een nieuw paar heb en van vloeistof veranderd ben heb ik hier geen last van.
Oke, ik heb ze vanmiddag naar de opticien gebracht en worden schoongemaakt.... Kan ze morgen eind van de dag weer halen. Heb ook een goedje meegekregen om ze thuis even goed te reinigen dus even afwachten. Waar haal je die vloeistof? Optifree?