Stel: ik krijg nu weeen. Dan gaat de vk niet voelen aan de baarmoedermond omdat dit voor verweken kan zorgen, toch? Ik zal dan naar het zh moeten om te kijken of het weeen zijn. Maar, als ik nu seks heb, dan komt dat toch ook tegen mijn baarmoedermond aan? Kan dat niet voor verweking zorgen? Of het verliezen van de slijmprop. Ben namelijk een tijd geleden na de seks wel dik slijm met slierten verloren en volgens mij kwam dat daardoor. Wat je jezelf niet allemaal kunt afvragen hè...
Hoihoi, Bij sex gaat zijn penis langs de baarmoedermond, die zit namelijk tegen de bovenkant aan (het plafond zeg maar) Bij toucheren voelen ze echt aan de baarmoedermond en dat kan prikkelen tot kramp en weeen...Die slierten enz is gewoon sperma/ afscheiding
Sperma kan er trouwens wel voor zorgen dat je weeen krijgt, maar dat werkt alleen als je lichaam klaar is om te bevallen of het is een bakerpraatje hihi
Stel: Wanneer je denkt weeën te hebben en je vertrouwd het niet, zou je eerst de Vk kunnen bellen. Vorige week heeft ze bij mij nl wel gevoeld en dat zou ze echt niet doen als het niet vertrouwd was. Als de vk het niet vertrouwd stuurt ze je pas door naar het zh. Bij sex komt de penis naar mijn weten niet tegen de bmm aan. Het sperma kan wel voor verweking zorgen. Door een o.rgas.me kun je krampen krijgen doordar de baarmoeder samen trekt. Echte weeën krijg je pas van se.x wanneer je lichaam er klaar voor is. Na de se.x kun je ook wat bloed verlies krijgen omdat de binnenkant van de vagina iets kwetsbaarder en meer doorbloed word waardoor er een adertje kan springen net zoals bij 'neuspeuteren'. Zo heeft de vk mij dat uitgelegd. Aan de slijmprop moet je niet zoveel waarde hechten want daar kun je echt niets van op aan.
Als mensen aan je bmm gaan voelen terwijl je weeën hebt, kan dat wel degelijk de ontsluiting bevorderen. Seks kan dat ook ja, maar dat gebeurt ook niet zomaar. Als je daar bang voor bent, zou ik gewoon geen seks meer hebben. Met het vermoeden van weeën op dit termijn moet je meestal naar het zkh voor een CTG.
Hier is het anders wel begonnen hoor door de seks.. Niet dat ik jullie bang wil maken Want bij mij was het behoorlijk al aan het verweken waarschijnlijk (wat ik toen niet wist), en na de seks kreeg ik weeen. Bij mijn eerste zwangerschap was dat dus met 26,5. Ik heb toen de VK gebeld, omdat ik met krampen bleef zitten een paar uur en ze gingen niet over. Die was toevallig al in het ZH dus die zei kom maar langs, maken we CTG. Toen hebben ze ook mijn bmm gemeten en gevoeld. Maar normaal gesproken zou ze wel eerst langs gekomen zijn, en zou ze eerst gevoeld hebben waarschijnlijk.
Gewoon seks met condoom hebben Hahaha....doen wij al een tijdje ivm harde buiken en krampen door de sperma.... Met condoom nergens last van!!! Ook ivm angst bij mijn vriend, zijn zus is met 30 weken bevallen en is nu als de dood dat door het sperma ik dus ook eerder beval
ze kunnen ook een inwendige echo maken om naar de baarmoedermond te kijken.. dat breng je maar een stukje in en prikkelt dus ook niks...
Het raakt namelijk wel de baarmoedermond tijdens de seks hier. Is ook beetje pijnlijk. Misschien zowieso wat rustiger aandoen dan maar..
Hier kregen wij het nadrukkelijk gezegd geen gemeenschap meer te hebben toen ik ritmische harde buiken kreeg. Baarmoedermond metingen krijg ik iedere 2 weken maar de echo die dan ingebracht wordt is maar enkele cm dus daar gebeurt niets mee. Mijn vriend heeft wel iets meer hoor Overigens, het voelen voor verweking/ontsluiting wilde ze hier ook zo min mogelijk doen. Is bij mij enkel gevoeld toen ik op de CTG duidelijke ritmische harde buiken had om te concluderen of er wel of niet longrijpers en weeenremmers toegepast moesten worden. Ik heb er daarna uit onzekerheid naar gevraagd of er niet al ontsluiting was maar meestal gaven ze aan dit niet te willen voelen ivm prikkelingen... Maar, als er niets aan de hand is, dan doet gemeenschap ook niets hoor!!
hier dacht is ook weeen gehad te hebben met 34,2 weken. vk gebeld en die kwam meteen langs. en ze heeft gewoon gevoeld hoor weliswaar voorzichtig ( maar had gewoon nog een hart tuutje en geen onsluiting dus niks aan de hand). . kon volgens haar niet zo heel veel kwaad. als je ECHTE weeen heb dan zet het toch wel door ook al zou de vk niet voelen. en als aan de ctg blijkt dat je weeen hebt voelen ze meestel ook.. ze moeten toch weten hoe ver het er voor staat. het is met toucheren ook niet zo dat ze hard lopen te wroeten hoor. teminste bij mij niet. ze raakte het maar net aan. ik denk dat je met gemeenschap meer veroorzaakt dan met 2 vingers.. ctg heb ik overigens nooit gehad. doen ze bij ons niet zo snel. schijnt ook niet alles waar te nemen.
Seks kun je gewoon hebben zolang je geen bloedverlies of harde buiken hebt of ervan krijgt (behalve samentrekkingen even bij orgasme inderdaad). De penis komt tegen de bmm en gaat er langs, allebei, maar dat kan geen kwaad. Voor toucheren geldt hetzelfde: dat kun je zonder enige klachten best doen, maar dat doen ze natuurlijk niet . Maar ook kan dit heel voorzichtig bij harde buiken/weeen, omdat ze toch iets te weten moeten komen, maar niet te vaak en ook liefst niet bij bloedverlies vroeg in de zwangerschap. Inwendige echo ook zoiets: wordt ingebracht tot aan of voorbij de bmm, want die moeten ze ook goed meten, maar gaat allemaal heel voorzichtig. Dus ik zou me niet druk maken: je kunt gewoon seks hebben als er verder niets aan de hand is. Maar natuurlijk niet als je misschien weeen hebt. Toucheren dan wel, maar omdat het dan 'moet'. Oh ja, bloedverlies na seks komt als het door gesprongen vaatjes komt van gesprongen vaatjes in de bmm en niet in de vaginawand.