hoi, Klopt het dat als je zwangerschapssuiker heb, de kans 75%is dat je kindje diabetes krijgt? Dit zei een kennis van mij, die zelf zwangerschapssuiker heeft.
ik heb zwangerschapssuiker en mijn internist of diabetesverpleegkundige hebben dit niet verteld, is ook niet zo. misschien op latere leeftijd wel, kunnen ze type 2 krijgen (ouderdomssuiker). Wel heeft de moeder kans op suiker na de bevalling zo'n 50%.
de kans dat je kindje het krijgt lijkt me erg klein ...bij jezelf is het na de bevalling toch ook over ? hoe hebben julli je zwangerschapssuiker opgespoord ? voor dat ik zwanger raakte had ik regelmatig last van een te lage bloedsuiker denk maar aan 1,0 of 2,0 ......volgens de ha niet ernstig beter te laag dan te hoog ...
Hoi hoi. Ik wil wel even reageren op deze vraag. Ik heb dan wel geen zwangerschapsdiabetes, maar diabetes type 2. De kans dat mijn kindje suikerziekte heeft is klein, nog geen 25%, dus lijkt het mij dat die kans kleiner is. Zeker weten doe ik het niet, ben geen arts. Mocht je hier mee zitten zou ik het even navragen bij de gyn of vk. Groetjes Sil
Waarom denken ze eigenlijk dat een vrouw zwangeschapsuiker heeft? Bij mij willen ze t laten testen omdat ik te zwaar ben in verhouding met mijn gewicht en lengte, maar ik was al zwaar toen ik zwanger werd, en ben 6 kilo aangekomen sinds ik zwanger ben en dat is nu bijna 27 weken, das toch ook niet superveel. Ik lees op een site dat dit: je een grote hoeveelheid vruchtwater hebt, je baby erg groot is in verhouding tot de duur van je zwangerschap, je vorige kind zwaarder was dan acht pond, je ouder bent dan 35 jaar, er suikerziekte voorkomt in je familie, je eerder een miskraam hebt gehad. symtomen zijn voor zwangerschapsuiker. Ik las ook dat de verloskundige bij elk bezoekje urine van je moet opvangen om te kijken of er suiker in zit, dat is nog nooit bij mij gebeurd! Wat denken/weten jullie? Liefss