Vreemde situatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lies2, 21 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Ik heb iets geks meegemaakt en hoop op ervaringen.. Op mijn 15de cyclusdag heb ik een positieve ovulatietest gehad, op mijn 21ste cyclusdag was ik bij de gyn om een vervolgtraject af te spreken voor het zwanger worden en toen zag ze een ei van 18 mm dus die dagen nog geklust.. Nu ga ik op dag 30 naar het toilet en heb wat bloedverlies .. Wat denken jullie, zou ik dan toch op cyclusdag 15 een eisprong hebben gehad? Maar als dat zo is, wat heeft de gyn dan gezien, een cyste??

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een positieve ovulatietest geeft alleen de LH-piek weer en niet de eisprong zelf. Doorgaans vindt de eisprong binnen 48 uur na LH-piek plaats. Dus dan zou je uiterlijk op CD17 een eisprong moeten hebben gehad.

Maar helaas is het geen automatisch gegeven dat je eisprong ook daadwerkelijk plaatsvindt na een LH-piek. Het kan best zijn dat je lichaam het na een paar dagen nogmaals probeert met een nieuwe piek.

Je ovulatietest was echt knalpositief? Beide streepjes minstens even donker?

3. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    Ja beide streepjes waren inderdaad even donker, daarom was ik ook zo verbaasd van het ei van 18 mm een week later.. Maar nu twijfel ik daar dus aan omdat ik wat bloedverlies heb

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Welk merk ovulatietesten gebruik je?
    (Er is namelijk een merk wat soms wel een week achtereen positief blijft geven waardoor je dus eigenlijk niet weet wanneer je piek was.).

Heb je nog doorgetest na je piek of ben je toen gestopt?

5. Lies2

Lies2 Lid

7 apr 2014
    92
    13
    8
    De dipsticks van z&k .. Heb nog vijf dagen doorgetest.. Moet wel zeggen dat ik na de afspraak van de gyn niet meer getest heb of deze toen ook positief was..

Er zit waarschijnlijk niets anders op dan wachten of mijn menstruatie nu doorzet en mijn afspraak voor de geplande laparascopie naar voren te halen omdat mijn menstruatie nu waarschijnlijk eerder komt dan gepland

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik persoonlijk ben geen fan van deze testen
    Had hierbij ook positieve testen zonder eisprong
    Met andere testen nooit gehad

Deel Deze Pagina