Zwanger zijn en overgewicht...???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Otje, 13 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beauty

Beauty Actief lid

11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Chrisje,

Nee dat weet ik en dat is ook niet de bedoeling hoor! Maar toch bedankt voor de waarschuwing! Het is de bedoeling vooraf nog wat kwijt te raken.

Liefs,

Beauty

2. Juut

Juut Actief lid

13 sep 2005
    396
    0
    0
    Drechtsteden
    Meiden,
    Ik ik ben dikker dan een ander, maar om nu te zeggen dat het meer problemen geeft, nee.
    Misschien met leuke kleren vinden straks.

Het enige dat ik wel wil opmerken, afvallen is niet het belangrijkste in de strijd tegen overgewicht, maar vooral in beweging blijven. Buikspieren proberen te behouden en je gewrichten soepel houden. Om nu eerst af te vallen om vervolgens kinderen te krijgen vind ik persoonlijk niet nodig, je vergroot misschien je kansen, maar tegelijkertijd creeer je een bewust jo-jo effect.

Geniet van het leven en beweeg, dan lukt alles je

3. toi

toi Actief lid

12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi dames,

Ik heb ook overgewicht en heb vorig jaar een maagverkleining ondergaan. Was bijna 40 kilo kwijt. Kon eerst niet zwanger worden voor mijn maagverkleining. Had al hormonen gekregen maar hielpen niet omdat ik geen eisprong had. Het hormoon wat de eisprong moet opwekken is vetoplosbaar dus daarom werd ik maar niet zwanger. Na de maagverkleining werd ik spontaan zwanger (had de hoop opgegeven) Maar helaas werd dit een miskraam. Ben gelijk weer zwanger geworden (gelukkig) en het gaat nu goed. Vandaag naar de huisarts geweest en heb een te hoge bloeddruk. Maandag weer terug en als het niet gezakt is mag ik niet werken van haar. Ben net uit de ziektewet doordat ik rustig aan moest doen omdat ik in het begin bloedverlies had en erg vermoeid was. Pffffffffffff ach misschien is het maandag lager mijn bloeddruk.

Dus overgewicht geeft eerder kans op een miskraam (verteld door de dieetiste) en hoge bloeddruk en andere klachten maar die kun je ook krijgen als je niet zwanger bent. Gewoon lekker zwanger raken en heerlijk genieten van het kindje in je buik en laat je vooral niet gek maken door enge verhalen.....

Groetjes toi

4. Beauty

Beauty Actief lid

11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo dames,

Daarom vind ik het ook erg fijn dat dit topic er is want van een ha word je wat dat betreft ook niet wijzer die zit het alleen maar af te raden. Ik vind het erg fij n dat jullie hier vertellen hoe het werkelijk is want dat maakt het wel makkelijker om de stap te nemen en als je verder gezond bent op je overgewicht nais er lijkt mij ook niet zo'n heel groot probleem maar die verhalen die je allemaal hoort brengen je aan het twijfelen!

Liefs,

Beauty

5. toi

toi Actief lid

12 okt 2005
    196
    0
    0
    Is toch te gek, dat als je een overgewicht hebt niet zwanger mag worden. Zou de wereld er heel raar uit zien. Alleen maar magere mensen zwanger.Gewoon doen wat je zelf wilt en zo lang dat je je gezond voelt is er niks aan de hand. Risico's zijn er altijd tijd maar die hebben magere mensen ook.

Groetjes toi

6. Beauty

Beauty Actief lid

11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi Toi,

Ben ik helemaal met je eens! Ga ik nu ook lekker doen! We willen er ook helemaal voor gaan!

Liefs,

Beauty

7. toi

toi Actief lid

12 okt 2005
    196
    0
    0
    Goed zo!!!!!

Groetjes toi

8. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ook ik was te zwaar voor mijn lengte, 1.81 lang en 99 kg :oops:
    Ik kreeg op den duur geen normale cyclus meer. Zat geen regelmaat meer in, allemaal onderzoeken gehad.. en er was geen oorzaak te vinden.
    Mijn man en ik wilden graag een kindje, en ik wilde alles eraan doen om die wens in vervulling te laten gaan, alleen met een onregelamtige cyclus kun je moeilijker 'plannen'

Ik ben toen 15 kg afgevallen, en binnen 3 maanden was ik zwanger.
    De gyn. had deze optie nog naar voren gehaald, en mijn cyclus was weer normaal!

Het is gewoon moeilijker zwanger worden, en het is ook zwaarder voor je bekken en knieen, maar niet onmogelijk.
    Zolang je je zelf goed voelt, dan is er niks aan de hand.
    Wil het zwanger worden niet echt lukken, probeer wat af te vallen, is niet makkelijk, maar wel te doen!

Succes allemaal
    Groetjes Kalush

9. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik wil even vertellen wat ik heb gehoord. De zus van een vriendin van mij is zwanger. Ik weet haar lengte niet, ze is niet zo heel lang en weegt 130 kg. Nu is ze op het einde van haar zwangerschap en wordt er ineens tegen haar gezegd dat zij en haar kleine gevaar lopen door haar overwicht. Ze moet nu in het ziekenhuis blijven en hebben tegen haar gezegd dat er een kans inzit dat zij en/ of de baby het misschien niet kan overleven. Ze kreeg dit nieuws ineens te horen, wat de zwangerschap niet echt bevordert. Verder heeft ze last van haar bekken, zo erg dat ze in een rolstoel zit omdat ze niet meer kan lopen.
    Dit is wat ik zo meekrijg, verder weet ik er niet veel van, heb zelf namelijk last gehad van ondergewicht.
    Iedereen succes ermee, Liefs Jenny

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Het is natuurlijk niet zo dat mensen met overgewicht niet zwanger mogen raken. :confused: Het enige wat ik wel eens gehoord heb, is dat overgewicht het zwanger raken kan bemoeilijken. Daarom wordt er aan vrouwen geadviseerd om eerst wat af te vallen....

11. Beauty

Beauty Actief lid

11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Hallo Jenny,

Het is ook goed mogelijk dat dat soort dingen zich voor doen maar iemand die geen overgewicht heeft kan ook extreme klachten krijgen van bekken ed. Ik denk dat je van je zelf ook wel weet of je sterke botten en gewrichten hebt of wat zwakkere en dat speelt ook een grote rol.
    Ik denk eerlijk gezegd niet dat dit alleen maar te wijten is aan overgewicht zoiets extreems.
    Zo denk ik erover!

Liefs,

Beauty

12. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik weet niet wat ik er over moet denken wat ik hierboven heb geschreven is wat ik gehoord heb. Ik weet er verder niets van en kan daar dus niet over oordelen. Het enige wat ik er zelf over gehoord had is wat Kiz schreef dat overwicht het zwanger worden kan bemoeilijken. Ik denk ook dat persoonlijke factoren ermee te maken hebben.
    Liefs Jenny

13. fransje

fransje Lid

25 apr 2006
    65
    0
    0
    thuishulp A
    breda
    Hoi,

Ik heb ook veel overgewicht, ook al toen ik zwanger was van mijn eerste en tweede kind. (10 en 7 jaar geleden) Allebei mijn zwangerschappen zijn goed verlopen.
    En ja inderdaad ben ik vaker geprikt op suiker omdat dat vaker voorkomt bij vrouwen met overgewicht. Ben momenteel opnieuw zwanger van mijn derde kindje, waar we allemaal erg gelukkig mee zijn en dat verloopt tot nu toe ook prima. Van al die andere praatjes die je moeder je vertelde heb ik inderdaad ook nooit iets gehoord. Bij mij was het zelfs zo dat ik tijdens mijn vorige zwangerschappen niets aankwam, maar was afgevallen toen ik bevallen was. Ook dat kan dus gebeuren. ;)
    Dus meis geniet nou maar lekker van je zwangerschap en neem die praatjes maar voor lief.

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    blij te horen dat er meermensen zijn met overgewicht!
    Ik heb zelf een "test" ingevuld waarbij eruit kwam dat ik over gewicht had.
    Maar gelukkig niet zoveel geloof ik->
    in de 1.70m en nog geen 80 kg?!
    Ik ben geen magere maar ben gewoon flink...
    Ik was me al zorgen aan het maken dat het met een eventuele
    zwangerschap heel moeilijk zou lopen
    maar als ik dit hier zo lees, valt het wel mee geloof ikke!

15. Arwen

Arwen Actief lid

23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Heyyyy otje, jij hier ;)
    Nou ik sluit me bij jou aan hoor, ik heb ook overgewicht..
    mijn bedoeling was om eerst nog zeker 20 kg af te vallen voor ik zwanger zou worden, omdat je toch aankomt tijdens de zwangerschap.
    Ik ben 1.74 en op dit moment rond de 109 kg
    Ik baal dus ontzettend nu en zeker met het idee dat aan het einde wel 120 kg kan worden!!
    Ik ben ooit eens 40 kg afgevallen en gezworden dat ik het nooit meer zover zou laten komen, en nu dit :(
    Op dit moment ben ik regelmatig miselijk dus eet ikn iet echt veel, het staat em niet aan, en ikh oop dat ik straks ook niet te veel ga eten, zal reuze balen!!
    Maar heb me zeker voorgenomen om na de bevaling en er groen licht is volop te gaan sporten.
    Nu sport ik niet meer sind 2 maanden maar ikm erk echt het verschil :(
    Hopleijk gaat het niet te snel, het aankomen..

Liefs xxx

ps als je wilt praten ;)

Deel Deze Pagina