Zwanger zijn en paardrijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smallgirl77, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ladies,
    Ik zit met een vraag.
    Ik ben nu net zwanger en heb een eigen paard.
    Op zich niks mis mee natuurlijk, maar ik vroeg me af of er meerdere mama's (to be) zijn die zwanger zijn en een paard hebben.

Hebben jullie gewoon doorgereden of zijn jullie gestopt op het moment dat jullie wisten dat je zwanger was.

Ik heb net gereden en ik moet zeggen dat ik nu wel een beetje kramp in mijn buik heb.

Ik ben benieuwd!

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Het mag wel...of het verstandig is? Je hoeft natuurlijk maar een flinke smakkert te maken van het paard en dan weet je niet wat er gebeurd...

Ik weet wel dat mijn vriendin altijd gereden heeft en die is echt direct gestopt met rijden toen ze wist dat ze zwanger was.

Het heeft wel zijn voordelen dat je altijd gereden hebt...bandenpijn ga je bijna niet krijgen als het goed is omdat al je spieren goed getraind zijn :D

3. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ik vind het ook moeilijk om te beslissen.
    Mijn oh zo lieve paard is echt een schat maar heeft opeens nu (uitgerekend nu) van de spookbuien.
    Vandaag ook weer, schrikt ie opeens ergens van.

Het zou jammer zijn als ik niet meer kan rijden, maar mijn ongeboren kind is me meer waard!
    En over beweging hoef ik me geen zorgen te maken, ik train ook nog op de sportschool.

4. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Bij de eerste heb ik tot 3 maanden gereden en ben na de bevalling niet meer begonnen dus nu rij ik ook niet meer.
    Ik zou nooit met een dikke buik op het paard gaan zitten, zelfs de meeste dooie manegeknol kan de kolder in zn hoofd krijgen en als je dan valt...

5. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Ik ben gestopt met rijden toen ik er last van kreeg en mijn broeken niet meer paste...
    maar ik merkte ook dat mijn paard het aanvoelde dat ik hem nu minder durfde aan te pakken... Hij ging me uitproberen...

Ook voor je bekkenbodum is het niet heel bevorderend... Die moet je niet over spannen en vele ruiters doen dat wel... Je moet hem leren ontspannen!

Je kleine lijdt er niks onder daarvoor kun je gewoon doorrijden, maar ja vallen is natuurlijk nooit goed, maar dat weet iedereen denk ik wel...

Sterkte Catheleine

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Tot een week of 12/13 zit de kleine nog lekker achter je schaambeen en kan er dus ook niet zoveel gebeuren als je eraf valt. Na 12 weken worden contactsporten en sporten waarbij je kunt vallen afgeraden.

7. leonie20

leonie20 Actief lid

1 jul 2007
    180
    0
    16
    hoi,

heb zelf ook een eigen paard die ik echt volledig vertrouw kan er alles mee..
    heb zelf gereden tot 2 week geleden dit omdat ik toen last kreeg, mijn vk heeft gezegd zolang je je er goed bij voelt lekker lbijven doen wat je wilt als jij je er druk over maakt voelt je paard het net doen of er niks is, en als je paard te vertrouwen is kun je rijden hoor..
    alleen als je dus een paard hebt wat veel schrikt enz al ik wel uit kijken en misschien niet meer rijden

groetjes

8. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    van mijn verloskundige mag ik ook gewoon door blijven rijden totdat het niet meer goed voelt. zeker de eerste 12 weken zit je babytje nog veilig achter je schaambot. Na die 12 weken ben ik het rustiger aan gaan doen, niet meer doorzitten enzo.

2 weken geleden heb ik mijn laatste rit gemaakt (wat echt onwijs lekker ging) en ben daarna op vakantie gegaan en had me voorgenomen om nu niet meer te rijden, maar het kost me moeite.

wat ik met mijn pony ga doen weet ik ook nog steeds niet, want steek nu geloof ik mijn kop in het zand en schuif de beslissing steeds voor me uit, lastig hoor

foto van mijn pony, genaamd bluf, staan in mijn album

9. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mijn kanjer is de avond nadat ik wist dat ik zwanger was overleden. (zie album) nu heb ik dus geen eigen paard meer, alleen nog een shet.

De eerste maanden van mn zwangerschap heb ik daardoor helemaal niet gereden, daarna ben ik weer 1 a 2x in de week op mn bijrijdhaf gaan rijden. Dit heb ik t/m week 30 gedaan.

Zoals eerder gezegd zit je beebje tot week 12 sowieso heel veilig achter je schaambot.
    Daarna, ja je moet doen waar jij je goed bij voelt. Die keuze kan een ander niet voor je maken. Het ligt eraan hoe goed jij je paardje vertrouwd en misschien ook wel een beetje hoe ervaren je zelf bent.

10. Sam8

Sam8 VIP lid

15 aug 2007
    29.371
    0
    0
    Lerares
    Friesland
    Ik rijd ook paard. Maar sinds ik zwanger ben heb ik niet genoeg energie om hem nog genoeg te rijden voor wedstrijden. Dus die heb ik 2 weken geleden gehad. Tot de 12e week kan het iig geen kwaad, zoals meerderen hier zeggen. Ik rijd nu nog wel, maar niet lang meer denk ik.. Begin het niet fijner te vinden/ qua gevoel!
    Maar wat er bovenaan ergens gezegd werd over bandenpijn.. Ik heb dus vanaf nod al dagen dat ik ontzettende bandenpijn in m'n liezen heb! En ik rijd al 15 jaar. Juist omdat die spieren zo getraind zijn, rekken ze uit door de groei van je baarmoeder..
    Je moet gewoon doorrijden zolang je zelf wilt en kunt!

11. Niet meer actief

hoi meiden,
    wil me ook graag in jullie forum mengen.
    ik ben mirjam en heb thuis 2 paarden staan.
    het is zelfs de bedoeling dat we binnenkort gaan verhuizen naar nordhorn en dat ik daar 8 stallen krijg voor het rijden van paarden
    zoals je ziet ben ik nog maar 5 wk zwanger maar mijn instelling is wel dat ik wil blijven rijden zolang het gaat.
    ik rij ook concoursen, springen dus dat zal ik op een gegeven moment wel moeten opgeven maar zolang ik me goed voel en mijn buik me nog niet in de weg zit kom ik er nog niet af.
    en als ik bevallen ben wil ik er zo snel mogelijk weer op want ik kan niet zonder mijn paardjes

12. Niet meer actief

hoi allemaal,
    heb de foto's van zwangerschapstest net in mijn album gezet.
    als jullie willen kun je hem beoordelen en evt beoordelen.
    je moet de dipstick hebben en cassete van dichtbij

13. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Ook hier een mama met paarden. Bij de eerste kocht ik Lennon toen mijn zoontje twee maanden werd. Was toen met 3 maanden gestopt met rijden op de manege, omdat ik nooit wist welk paard ik kreeg en hoe zijn/haar bui was.
    Bij mijn tweede heb ik erg lang doorgereden. Op het laatst stapte ik alleen maar met hem. Nu ben ik 20 weken en ga morgen rijden. Heb 2 weken niet gereden, maar zolang het goed voelt ga ik door. Als ik ook maar even denk, dit vertrouw ik niet, of dit voelt niet veilig dan ga ik eraf.
    Hopelijk kom ik er morgen nog op, anders houdt het op, hihihi

14. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Toch fijn te lezen dat er meerdere paardenvrouwen hier zich op het forum bevinden! GEzellig.
    Ik weet dat het op zich geen kwaad kan blijven rijden als je zwanger bent. Een vriendin van mij is nu ook zwanger en rijdt ook gewoon nog.

Ik heb heel toevallig vanmiddag een afspraak op de kliniek gemaakt om hem te laten checken. Ik ken mijn paard niet meer terug namelijk.
    Hij was nooit zo schrikkerig en bokte nooit.
    Vandaar dat ik nu dus ook in dubio zit.
    Ik wil eerst uitsluiten dat het niks lichamelijks is. Anders laat ik iemand anders erop die hem eens flink naar voren rijdt, daarna kan ik er dan wel weer op, zonder het idee te hebben dat ik me niet kan ontspannen!
    Hij is ook zo een paard dat verdomd goed aanvoelt dat ik nu een stuk meer onzeker ben.

Even het bezoek aan de arts afwachten van as dinsdag.

Hoe hebben jullie het nu opgelost? Of gaan jullie het olpossen?
    Een bijrijdster?

15. nair

nair Actief lid

20 feb 2007
    154
    0
    0
    gitaarlerares
    bodegraven
    Ik heb Lennon nu op een stal in oud zuilen staan, waar hij dagelijks in een groep buiten komt, zodat ik niet meer dagelijks hoeft te rijden of langs hoeft te gaan. Dadelijk kunnen ze ook weer lekker het land op.
    Lennon is ook een vreselijke druktemaker, als hij zo'n bui heeft, dan ga ik er ook niet op. Ook rijd ik met slof, niet dat ik die nou nodig heb, maar voor de zekerheid. Is gewoon mijn noodrem. Gelukkig nooit nodig gehad.
    Ik hoop dat alles goed met je paard is en dat het gewoon komt, doordat hij voelt dat jij anders in je vel zit.

16. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ja ik hoop ook dat het door mij komt.
    Vind het wel jammer want echt lekker rijden doe ik nu dus niet.
    Ik ga van het weekend wel even naar buiten met hem, misschien knapt hij ervan op.
    Ik rijd de mijne ook met slof, ook als noodrem. Want al shij zijn kop de lucht in gooit, tja heb ik mijn handen vol aan hem.

17. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    Ik zou het niet meer doen :confused:
    Al dat gehobbel lijkt mij niet goed voor het kindje

ik heb ook een pony gehad, toen ik zwanger werd had ik em al niet meer
    maar je zit toch te hobbelen op zo'n dier, of je nou een professionele ruiter bent of niet..

mijn ervaring is dat een miskraam in een klein hoekje zit

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Dat "hobbelen" kan echt geen kwaad voor je kindje hoor!

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zou ik niet automatisch vanuit gaan. Heb voor m'n eerste zwangerschap veel paardgereden en had lag 's nachts vaak wakker van de (banden)pijn. Hoor ik van meer meiden die veel reden voor ze zwanger waren.

Het kan toeval zijn, maar nu rij ik al 3 jaar niet meer en deze keer heb ik amper last van bandenpijn.

Ben zelf overigens toen ook gestopt omdat het rijden niet meer goed voelde.

20. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Ik had tijdens het rijden ook veel last van mijn buik, denk toch ook die spieren.
    Ik ga morgen weer sporten in de sportschool.
    De eerste kjeer sinds ik weet dat ik zwanger ben.
    Ik ben benieuwd. Of ik wat voel.
    Moet toch een beetje in beweging nblijven.
    Morgen mijn paard maar niet rijden. Misschien dat ik het zaterdag nog even ga proberen, als het niet goed aanvoelt stap ik af.

Kan toch niet veel doen, alleen een beetje de basis, hoop dat ik dan nog even kan genieten.

Slaap lekker allemaal.

Deel Deze Pagina