Hey meiden, Hoe is het hier? Nog gereden vandaag? Ik heb het toch maar niet gedaan. Was zo moe en voelde me slapjes, denk dat de mijne daar wel gebruik van zou hebben gemaakt als ik toch was gaan rijden. Misschien dat ik morgen een poging waag. Wou eigenlijk naar buiten, maar het is zulk K weer dat een buitenritje er niet in zit, helaas! Heb overigens gisteren nog gesport in de sportschool. Viel wel tegen maar had geen last van mijn buik. Ja iets spierkramp maar verder niet iets dat me tegenhield te gaan sporten. Dus dat bied ook perspectief!
Hmm, het weer valt vandaag mee, misschien toch een buitenritje.....Ik ga eerst maar eens zoeken onder de berg wol waar mijn paarden uberhaupt gebleven zijn Oftewel, ik ga ze maar eens poetsen, maar ze zijn zo erg in de rui op het moment..Fijne dag allemaal vandaag, en veel rijplezier
Nou vandaag toch maar niet gereden. Maar even gelongeerd. Wacht toch even met erop gaan nadat ik bij de kliniek ben geweest. Het weer zat inderdaad niet mee. Hij is wel lekker buiten geweest en in de molen. Lekker voldaan gevoel. Hoop dat het volgende week weer beter weer wordt, kan ik dan weer eens lekker naar buiten. Heb daar zo een zin. Hoe vaak rijden jullie je paard (als je nog rijdt)?
hoi, ik klets even mee. ben nog wel niet zwanger, maar wel al bezig over hoe het dan moet met mijn paard. daarom heb ik -na lang wikken en wegen- toch maar een bijrijder gezocht. viel nog niet mee, ik ben zooo kritisch als het op dat lieve beest aankomt. nu is er een leuke meid met 'm aan de slag voor twee dagen per week. het lijkt goed te klikken aan alle kanten, dus ik ben blij. zelf rijd ik 'm de andere dagen (of longeren, of samen lopen). gaat prima! ik heb trouwens een KWPN-ruin van bijna 16. hij is 1.72m groot. kan wat kijkerig doen, maar is een schat! ben zo blij met hem, en hij gaat gelukkig onder geen beding weg. ik hoef 'm niet iedere dag te rijden, kan na twee weken vakantie zo weer opstappen, da's wel een fijne gedachte! een vriendin is nu ruim 18 weken, en daar heb ik gister nog een rustig ritje mee gemaakt. ze draagt haar rijbroek met rits en knoop open en dan een buikband eroverheen. gaat best! ook zij heeft een bijrijder voor als het straks niet meer lukt qua rijden. ik werk ook beroepsmatig met paarden; ben dierenfysiotherapeut. moet ook maar zien hoe dat zal gaan. dikke buik zit dan wel in de weg. nouja, eerst maar zwanger worden, en dan zie ik het allemaal wel! jullie heel veel succes in jullie zwangerschap, en ik lees graag al jullie verhalen hier!
Ik mocht niet meer rijden van af week 17. Mijn verloskundige kende het ras wat ik heb. Shire. Gelukkig heb ik een meisje erbij die het overneemt maar het is wel balen. Ik kom er nog wel vaak en dan lekker knuffelen en poetsen en natuurlijk het grond werk ( longeren en los werken ) wat ik dan nog doe. Ook gaat er af en toe een meisje mee die dan lekker gaat rijden op hem. Dus ik heb geluk met een meisje erbij die nu inmiddels als 1,5 tot 2 jaar mij helpt met hem. En dan straks na de bevalling ga ik zeker weer vol op rijden het is nu maar even uitzitten de tijd.
ik ben hier nieuw, ik zit op een andere site, maar kwam hier op uit, en zag dit topic staan, mijn profiel moet ik nog aanmaken. ik ben morgen 7weken zwanger, van 1e kindje, heb 1dec een mk gehad op 6 weken. ik heb 4 paarden, staan met hun 4 op een grote weide, met stallen natuurlijk e. toen ik de 1e x zwanger was, was het heel vies weer iedere dag, regen, of koud, dus kwam het rijden er niet van. nu ik opnieuw zwanger ben, en eerder een mk heb gehad, zei mijn huisarts, dat ik beter niet rij nu, omdat de baby zich nog moet innestelen, dus tot 3 maanden ga ik dit ook niet doen, met dit mooie weer(vandaag toch) heb ik heel veel moeite met dit niet te doen, er bestaat niks zaligers. in mei vertrek ik op vakantie, als ik terug kom ben ik 15 weken, als het dan mooi weer is, ga ik op mijn rustige pony wel rijden. moest ik nog op de manege staan, kon ik mijn merrie ook altijd rijden, in de piste gaat alles er rustig aan toe, maar aangezien ze nu op wei staan, weet ik nog niet wat ik met haar doe, tans bokken enz,heeft ze nog nooit gedaan, is een super lieve, net als de pony. mijn andalucier daarentegen is ook een schat, maar hij is de laatste week vervelend, weg rennen als ik met de poetskist aan kom, wat een duiveltje ik denk dat de paarden dat voelen, ben er vrij zeker van, die heeft dit nog nooit gedaan, een goede vriend van mij, ga ik volgende week vragen of hij al die tijd mijn andalucier wil rijden.en de 4e is een shetlandpony, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden op gebied van rijden, hihi. even over mijn zwangerschap, ik ben ontzettend moe, en met momenten heel misselijk, dus rijden zal zowieso niet gaan, de auto doet me al geen deugd. ohja, ik vindt het super dat er een topic is ivm paardrijden, super groetjes lindsay
Toch is dat wel erg leuk en vooral handig als je vent ook rijdt! De mijne rijdt ook. Ik vind dat zo leuk. Samen je passie delen. Alleen de moijne rijdt ook weer niet zo goed dat ik hem mijn paard volledig laat rijden. Zou hij ook niet willen denk ik, te druk met zijn werk, eigen hobby enzo. Maar gelukkig begrijpt hij me wel als ik wat later thuis ben of weer weg moet met mijn knollie. Morgen naar de kliniek, ben zo benieuwd. Wel een beetje zenuwachtig. Groetjes
Zeker handig als je man/vriend ook rijdt, hihihi..Hoewel ik dan wel jaloers zou worden, whahahaha, hij wel en ik niet. Zaterdag dus heerlijk gereden. Was alweer een tijd geleden, maar hij liep super. Heerlijk ontspannen en liep goed over zijn rug. Tijdens het rijden was ik zowat vergeten dat ik alweer op de helft van de zwangerschap zit. Echt genoten hoor..... Morgen maar eens kijken wat ik ga doen. Had trouwens wel erge spierpijn, oeps..... Voel het kindje nu heerlijk bewegen. Zo leuk. Echt het gevoel dat je niet alleen bent, maar stiekum samen aan het genieten ben. Ik ben zelf taxichauffeuze, dus tijdens het rijden is dat zo grappig om te voelen. Ook Lennon is onwijs aan het verharen, kan weer een dekbed vullen.
Lekker dat je zo hebt kunnen genieten! Zo lekker over de rug hebt kunnen rijden. Dat gaat helaas niet zo gemakkelijk bij de mijne. Maar misschien binnenkort wel weer. Hoop dat ik snel ook weer kan genieten. We moeten afwachten. Hoe vaak rij je nog? Nair?
Hoi, Ik ben bijrijder van een hele lieve en betrouwbare draver en nu 6 weken zwanger. Ik heb afgesproken dat ik gewoon blijf rijden zolang het goed voelt. Nu doe ik nog alles. Als het eenmaal wat moeizamer gaat ben ik van plan terug te gaan naar alleen lange stapritten maken (wij hebben geen bak, kunnen dus alleen buiten de straat en de ruiterpaden op). Als dat ook niet meer gaat wil ik hem op mijn dagen voornamelijk longeren (daar is dan weer wel een plekje voor) of wandelen aan het halster. Waarschijnlijk gaat hij van mei tot oktober (afhankelijk van het weer) het land op, dus dat komt waarschijnlijk wel goed. Ik vraag me meer af hoe ik het ga doen nadat de baby er is. Wat zijn jullie plannen?
Ik weet nog niet hoe ik het tijdens de zwangerschap ga doen maar ik probeer gewoon zo lang mogelijk te blijven rijden. Na de bevalling is het voor mij niet al te moeilijk omdat mijn paarden bij mijn ouders staan. Als ik even wil rijden heb ik gelukkig opa en oma bij de hand als oppas.
hey Ja mijn mannetje rijd ook en over jaloers gesproken grr... we hebben eigenlijk nu 2 jaar geen paarden meer, ze waren van mij. Maar door wat problemen hebben we ze helaas weg moeten doen, al zijn ze wel van een vriendin van me...ze woont 100km hiervandaan dus niet praktisch Nu hebben we hier mensen leren kennen en die hebben twee paarden. Die weten dat ik in Nederland M2 dressuur reed en vroegen of ik hun paard wilde doorrijden.....mmm ja dat wil ik wel maar eerst moet die zadelmak worden gemaakt. Komt het....ben dus al 1 jaar niet meer aan het rijden, nu zwanger en een super leuk paard ter beschikking en wie kruipt erop.....mijn mannetje grrrr en ikke nog 6 maanden (en de weken na de bevalling) toekijken grrrrr Ok oplossing is dus dat ik hun oudere (echt mega super brave, mijn zoontje van 5 hobbelt er alleen mee rond) merrie mag rijden. Ok maar dan zit ik weer van zou ik dat wel doen? Ik ben zwanger 3 maanden heb een jaar niet gereden enz enz Pff aan de andere kant wat stappen draven en gallopperen op dat beestje is net alsof je in een schommelstoel zit dus echt belastend is het helemaal niet moeilijk moeilijk Had trouwens nog een vraag voor de belgische amazones onder ons. Ik ken dus alleen de Nederlandse proeven. Nu zag ik dus dat dat in Belgie totaal anders was? Kan iemand mij daar uitleg over geven? dressuur wel he...dus de benamingen en evt een voorbeeldproef voor een beginnersproefje? (jong paard straks dus jah) Evt via een pb? zou jullie er dankbaar voor zijn want lijk met mijn 22 jaar ervaring hier wel een leek hahahahaha knuffels verder aan iedereen
hoi allemaal, heb de beslissing genomen....Bluf is te koop. Ik heb maandag nog onwijs lekker gereden maar blijf het maar uitstellen en heb de beslissing nu maar eens genomen. Ik werk op een manege met gehandicapten, dus ik blijf wel "onder" de paarden, gelukkig. Nu maar hopen dat ik snel een superleuk baasje kan vinden!
Jee zeg, moeilijke beslissing hoor, hopelijk vind je een geschikte nieuwe eigenaar...... succes hoor Ik rijd nu nog maar 2 keer per week. Had ook echt spierpijn na zaterdag. Morgen ga ik lekker even naar buiten. (is de bedoeling) Lennon loopt ook niet altijd even lekker, hij houdt ervan om koppie erop en lopen maar.
ik heb ook een paar weken onwijs veel spierpijn gehad van het rijden, maar gelukkig was dat ineens over Bluf gaat alleen maar weg als ik een goede eigenaar vind, heb al kijkers gehad maar die waren echt te onervaren
Ik ben net weer een uurtje met mn pponie wezen fietsen, krijg ik tenminste nog een beetje lichaamsbeweging
Ik ben sinds gisteren een tijdje paardloos. Ik moest hem achterlaten Opzich heb ik nu wel de kans even rustig aan te doen en rust te nemen maar ergens heb ik helemaal geen rust. Heb nu gewoon tijd over en dat is raar als je normaliter te weinig hebt aan 24 uur in 1 dag. Hoe is het verder hier? STaan jullie paarden overdag al buiten? liefs