Ik heb zelf ook een eigen paard en ik reed met mijn 1ste zwangerschap met 6 maanden nog wedstrijden. Met 7 maanden begon mijn buik niet fijn meer aan te voelen bij het lichtrijden dus toen ben ik lekker buitenritjes gaan maken. Ik heb langer gewacht met er weer op stappen na mijn bevalling dan dat ik gestopt ben voor mijn bevalling. Je voelt zelf het beste wanneer je moet stoppen. Ligt er uiteraard ook aan hoe je paard is. Succes met je zwangerschap
Ook hier een zwangere met een bijrijdpaard.Voorlopig rijd ik gewoon door.Ze is erg braaf en zolang ik er geen last van heb blijf ik het lekker doen.Het is ook ontspannend voor me. Leuk om julie ook van deze kant te leren kennen!
@ Maartje, ik heb tot 21/22 weken mn gewone broeken aan gehad.Had dus ook heel lang maar weinig buik, is wel lekker idd voor het rijden. En gefeliciteerd met je WPs, mooi debuut! @ Smallgirl, ik hoop voor je dat ie nu toch snel weer naar huis mag! Ik mis het rijden en de wedstrijden echt erg.. Ff kijken wanneer ik weer voor het eerst op een paard stap, moet me een beetje inhouden, maar weet zeker dat het niet heel lang gaat duren
het enige is met als je bevallen bent dat je een paar weken ertussen moet laten. Dit in verband met baarmoeder verzakking, dit kan ontstaan als je te vroeg weer gaat paardrijden (sporten)
deze kwam ik tegen in mijn berichten van 2 jaar gelezen, het is een oud topic maar misschien ook leuk om te lezen. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0
Hoi allemaal, wat grappig dat hier al een topic over is want ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Ik rij recreatief en heb een tinker. Ze is echter geen normale rustige tinker maar eentje met behoorlijke kuren. Vooral als ze bultjes af mag galloperen in het bos. haha Dan moet ik mijn beentjes er stevig aan houden zeg maar... Nu ben ik nog niet zwanger maar twijfel of ik nog ga rijden als ik het straks wel ben. Je zult net zien dat je er dan af valt. Maar aan de andere kant zou ik het ook niet kunnen missen die ritjes. Als ik nu niet zwanger raak is er natuurlijk niets aan de hand, maar je bent er toch mee bezig. Anders laat ik haar binnenkort dekken... Hebben we samen een kleine als het uitkomt... LIefs Luna
Hey meiden! Hoe is het hier? bij mij iets wat stress. Had vanmorgen bloedverlies en de schrik zit er nog goed in. Ik heb, oh nee sorry, wij hebben besloten dat mijn paard weggaat. Het is gewon niet meer op te brengen. Ik heb een sportpaard om hem uit te brengen in de sport. En daar moet je veel tijd maar vooral geld in stoppen en dat gaat straks een stuk moelijker met 2 kids. Dus hij gaat straks de verkoop in als hij terug komt. Ik kan wel janken, maar ja ergens wist ik het ook wel hoor. 2 kids, parttime werken een huis en dan nog een paard....is ook wel erg veel. Ik hoop dat ik na mijn bevalling gewoon lekker kan gaan bijrijden. Want helemaal zonder paarden wil en kan ik niet. Want mijn dochter rijdt ook. snik
@ smallgirl77 Met 7 weken kan je ook een innestelings bloeding gehad hebben. Ik denk niet dat je je al druk hoeft te maken. Ik zou het wel even aan de verloskundige melden. Jammer dat je je paard moet verkopen.. Wie weet kan je over een tijdje gewoon een recreatie paard kopen lekker gaan rijden met bijvoorbeeld een bijrijdster erbij voor de kosten.
De vk heb ik vanmorgen gesproken. Ze wist me enigszins wel gerust te stellen. Gelukkig. Inmiddels is het bloeden wel over. pfff wat een stress brengt dat met zich mee zeg. Ja ik hoop ook dat ik ooit weer eens een eigen paard kan houden en dan inderdaad maar samen met iemand. Zodat ook de financiele druk weg is. Dat zal ik overigens wel gaan missen hoor, dat lekker naar buiten kunnne. Dat deed ik wel veel met hem. Maar ja, er zijn genoeg paarden op de wereld maar mijn wondertje dat in mijn buik groeit staat toch op nummer 1.
Zow hier weer een berichtje van nog een met een knol... Woensdag ging er een meisje van stal op rijden en het ging zo goed dat ik kriebels kreeg... Les was klaar en heb het zadel er afgehaald.. trap gehaald. ( schoft 1.85) En ik er op zitten... Te heerlijk voor woorden.. even lekker rondjes gestapt met hem door de bak.... Gewoon genieten en kan niet wachten dat we weer aan het werk mogen samen... heerlijk rijden en crossen... hihih nog paar weken geduld voor mij...
@Diddlmouses: Ik heb ook nog mijn gewone rijbroek aan, alleen heb ik er nu wel aan de zijkanten elastiek ingezet (is een hoge bandplooi rijbroek) en dat zit nog super! Ik ga nu wel wat minderen, reed er nu zo'n 3 a 4 per dag, maar dat gaat toch max 2 worden. @smallgirl77: Wel eng ja nloedverlies, heb het in het begin ook wel eens gehad toch altijd weer even stress. Blijft moeilijk je paard verkopen, ik ben nu ook bezig mijn 3 wedstrijdpaarden te verkopen en 2 daarvan heb ik ook echt heel veel moeite mee, zijn 2 hele talentvolle dressuurpaarden, maar ja daarom heb ik ook zoiets van dat is ook zonde om ze zolang stil te laten staan, dan kan ik ze beter nu verkopen nu ze in topconditie staan, en tegen de tijd dat ik weer kan rijden, kan ik weer een leuke terugkopen, en heb ik nog 2 3jarige hengsten en 2 4 jarige merries staan, maar het blijft moeilijk. Wat dat betreft ben ik ook niet zakelijk genoeg, ik heb al veel paarden verkocht, maar blijf er moeite mee hebben, heb toch altijd snel een band met zo'n dier. Is maar goed dat ik geen handelsstal heb en maar af en toe een handelspaardje erbij heb! @weethetwel: Kan me heel goed voorstellen dat dat heerlijk is, krijg nu al afkickverschijnselen als ik alleen maar denk aan niet meer rijden pff, heb de laatste 10 jaar nooit langer als 2 weken niet gereden, en werd daar al sjag van, heb nu al medelijden met mijn omgeving haha
Ik heb ook m'n eigen paard, echt een lieverd die ik 100% vertouw, ik zit er nog wel op maar stap heel veel, in stap kan je ook veel doen, daarnaast doe ik veel aan de hand en longeren, dat gaat goed.
Jeetje Petra, wat is dat moeilijk he! Ik duim voor je dat je snel een passende baas vcoor je paard kan vinden~! Hier verder alles goed. Gelukkig geen bloedverlies meer gehad. Dus ik ben weer meer gerust. Ik ga maandag weer bij mijn knollie kijken. Kan ik eindelijk weer eens rijden, ik heb er zin in. Evenrijden nu het nog kan. Ik weet niet of ik lang kan blijven rijden op hem. Had al wel gereageerd op mensen die en paard zochten, maar ook niet echt iets bijzonders ertussen, helaas. Hoe is het verder met jullie?
lastig, goede kopers vinden voor je paard, lijkt me. wie is er goed genoeg, he? zo dacht ik een goede bijrijdster gevonden te hebben (vast voor als ik hopelijk straks zwanger ben, en het leek me fijn dat het beestje meer aandacht kreeg). heeft ze toch tegen alle goed verstand in vanalles gedaan wat ik niet goed vond (oa naar het bos, en veel te lang/te hard rijden). gevolg: paard staat nu met dikke pees.... moet 'm nog laten scannen, maar het ziet er niet fijn uit. baaaaalbaalbaal. voel me zoooo schuldig.... voor mij geen bijrijders meer, ik durf het niet meer aan. ik zie wel hoe dat straks dan gaan, desnoods zet ik 'm stil ofzo. maar dit: noooooooooit meer!
Dat is zeker balen Lien, vooral omdat je met pezen zo vreselijk lang bezig bent. ik ga mijn advertentie maar weer uppen op marktplaats, want dit doet mijn twijfel ook niet goed.
@ Lien, balen! Ik zou zelf ook nooit aan een bijrijder beginnen, maar ik ben daar wel heel moeilijk mee
Diddlmouses Ik dacht ook zo.. en heb er nu wel een... en ben er 100% te spreken over... zelfde doelen... zelfde intresse en inmiddels dikke maatjes. Toen ik ging zoeken heb ik veel meiden gehad.. tot ik zei dit is de laatste... en meteen bingo. Ze heeft 3 maand zich moeten bewijzen... ( schaam) Maar ze gaf het niet op...kwam elke dag... en ging er dus ook echt voor... Nu 2,5 jaar later zijn we vriendinen en doen we veel samen kwa prive en voor het paard. Voordeel is toch als je een dag niet wil gaan je dit kunt af wisselen met elkaar. Of heerlijk samen gaan en dan samen knollie doen. Geen gedonder met tijden voor dieren arts of hoefsmit er kan altijd wel iemand. Of als ik denk dat moet ik hebben en dan kijk ik later in de kast heeft ze het al gekocht. Maar dat zeg ik je moet wel een klik hebben samen. Nu 2,5 jaar verder zie ik alleen maar voordelen en heb tot op de dag van vandaag geen spijt er van.
Oh Weethetwel, ik ben jaloers. Zo een bijrijdster wil ik ook. maar dat is gewoon heel erg moeilijk. Heb er tot voorkort ook 2 gehad. De ene die schreeuwde tegen mijn paard en gaf hem op zijn donder als hij juist braaf was. Kortom, ze was ook niet echt eerlijk tegenover hem. toen was ze nog 15 jaar. Dus ik dacht nee hoor geen bijrijdster meer. Maar op een gegeven moment ontkwam ik er niet aan. Nog een meid geprobeerd. Die is 2 weken gebleven en die begon te liegen. Nou ik was er weer klaar mee. Maar nu inderdaad het probleem, ik kan nu nog rijden maar straks niet meer. Maar ook na mijn bevalling heb ik er niet alle tijd ervoor die hij verdient. Dus ik heb er voor gekozen om hem te verkopen Hoe erg dat ik het ook vind, maar dit is ook niks. Hij verdient alle aandacht. Ben gisteren bij hem geweest en heb even gereden, maar mijn banden deden erg zeer en mijn buik zat al echt in de weg (pas mijn rijbroek ook al niet meer) Renske, ik heb een bijna 7-jarige springgefokte dressuurruin van 1.70 m. Prijsklasse ergens tussen de 8000-10.000 euro. Daarbij heb ik ook nog al mijn spullen te koop, die er eventueel bij de krijgen zijn. En tja, ook mijn trailer gaat dan weg. Ik kan wel janken, maar het is het beste op deze manier.....