Jeetje wat erg.... Tja weet donders goed dat ik het erg getroffen heb hoor.. en zou je graag helpen maar goed denk dat de afstand het niet toe laat. Ik rij zelf nu niet meer.. zij dan wel en heb nog een meisje van stal die les krijgt van mij en dan soms op die van mij even een lesje doet. Ben donders gek met mijn paard en verzorgster ook... en samen gaan we door het vuur voor hem. En weet ook heeeel goed dat het moeilijk de luister te krijgen.. en krijg ook vaak telefoon of ik mensen niet wil helpen met hun paarden maar helaas. Sterkte met de verkoop meid...
Bluf is een bijna 4 jarige roan gekleurde d-pony (zie album), die ik verkoop voor ongeveer 1750 euro. Mijn bijrijdster zit nu te twijfelen of ze hem wil dus is even spannend!
klinkt bekend; ik dus ook! maar nu dacht ik echt een leuke te hebben gevonden. niet dus! je reinste paardenmishandeling. en de verhalen van stalgenootjes hoor je dan helaas pas als het al te laat is...
Jammer dat je ruin zo duur is, ik zoek nog een E pony of niet al te groot paard waar ik voornamelijk recreatief ga rijden. Of starten maar ik heb geen ambitie in echt de sport zeg maar. Gewoon lekker rijden. Die bluf ziet er wel leuk uit zeg !
weet niet waar jullie wonen, maar 17 mei is bij Bos ruitersport in Scherpenzeel een tweedehands beurs waar je al je zooi kunt verkopen die je niet meer gebruikt. je krijgt 100% van de opbrengst! goede deal dus. ik ga morgen een hoop spullen brengen. voor 14 mei moet alles binnen zijn. jullie hebben vast net als ik zo'n kast met dingen die nog heel goed zijn, maar die je toch nooit meer gebruikt....
Jaja mijn knollie is weer thuis. Hij heeft gisteren prinsheerlijk op het land gestaan en ik heb ook nog even gereden. Oh wat was dat fijn zeg. Alleen ik heb geen rijbroek meer die ik pas heb al een buikje en die rijbroeken drukken net op de verkeerde plek op mijn buik. Dus ik moet even op zoek naar een nieuwe. Jammer Lien78, ik heb net mijn paard uit de buurt van Scherpenzeel gehaald en het is niet echt dicht in de buurt. Ach, als ik mijn paard verkoop gaan toch al zijn spullen mee. Hoe is het verder hier meiden?
@smallgirl oh super zeg dat je paardje weer thuis staat! Wat rijbroeken betreft, ik heb een paar grotere gepast maar die gaan zo lubberen rond je bovenbenen omdat die niet dikker worden, ben zelf superblij met mijn eigen creatie, aan de zijkanten van een oudere rijbroek een ongeveer 15 cm lange spleet inknippen en hier elastiek inzetten. Wel priegelwerk, maar in een avondje gebeurd en het zit zalig loop er hele dagen in en rijd er ook heerlijk mee, omdat het verder kwa maat, lengte en dikte bovenbenen mooi strak zit! Hier verder alles goed, heb 2 van mijn wedstrijdpaarden naar Brabant gebracht bij een kennis die een handelsstal heeft. Ik kreeg het niet meer voor elkaar om er 4 te rijden iedere dag en kon ze dus ook niet meer fatsoenlijk voorrijden voor de verkoop. Heb er nu dus nog 1 en 2 van pensionklanten die ik af en toe bij rijd zolang het nog kan! Jullie succes met de verkoop, voor degene die ze verkopen! Een bijrijder is idd erg lastig te vinden, een goede dan met dezelfde ideeën.
zwangere vriendin rijdt nu (22 weken zwanger) met een rijbroek maat 44 (normaal 38). dat gaat nog goed, en ze kan er desnoods nog een eind in groeien. de tip van elastiek inzetten lijkt me wel ideaal; zit de rest tenminste niet giga-slobberig. ik zie wel hoe ik dat tzt ga oplossen, denk met stiek. paard gaat gelukkig niet weg hier! ga 'm maandag trouwens laten scannen op peesletsels. baal echt van die bijrijder; ze schopte gister nog een hele rel toen ik m'n sleutels terug wilde, echt zo dom. sommige mensen.... zucht!
smallgirl, fijn zeg dat je je paardje weer thuis hebt. Lien78, tja bijrijders is een ras apart volgens mij ik heb nog geen fatsoenlijke gevonden helaas, en vrees dat ik het zoeken ook ga opgeven Mijn paardjes moeten zichzelf maar even een beetje vermaken
Ik hou zelf ook van paardrijden, wilde ook graag doorgaan toen ik hoorde dat ik zwanger was, maar heb het toch niet gedaan. Aan de ene kant voelde het wel goed, maar aan de andere kant ook weer helemaal niet. En ik denk maar zo, bij twijfel moet je het niet doen. Dus ik hen het gelaten. Iedereen moet zelf kiezen natuurlijk, maar als je teveel last krijgt van je buik, liezen of noem maar op, zou ik er wel mee stoppen. Groetjes
Ik ben ook maar op zoek gegaan naar een maat 44 (slik). Ik heb nog een maat 42 liggen met een wat hogere band, denk dat dat wat beter zit. Ik ga vanmiddag weer even rijden. Wel van te voren even slingeren maar ik ga er weer op. Ik ben reuze benieuwd! Hoop dat hij echt wat is opgeknapt. Morgenochtend ook meteen les, want we gaan het nu meteen goed aanpakken en niet halfbakken. Als het zondag een beetje mee zit ga ik ook nog lekker naar het bos. Dat heb ik nou echt gemist! Gewoon lekker naar buiten kunnen gaan wanneer je er zelf zin in hebt, echt heerlijk! Zat trouwens ook te denken om elastiek in mijn rijbroek te gaan zetten. Alleen ik ben zelf niet zo handig, maar mijn schoonmeoder wel. Alleen die weet nog niet dat ze oma gaat worden! Pas over 2 weken krijgt ze het grote nieuws te horen. Moet ik nog maar even wachten met die rijbroek. Er was bij mij een meid op stal die niet meer op een paard van iemand mocht rijden, ik heb maar even zitten vissen of ze geen interesse had om de mijne voorlopig bij te rijden. Ze wil op langere termijn ook een eigen paard dus miss dat dat wat is. Zucht nog een paar uur en dan eindelijk weekend! Mijn collega is lunch halen dus ik eet zo heerlijke patatjes. Mijn maag knort al mmmmmmm
Ik heb afgelopen zaterdag gereden. Weer eens gelest, maar na 30 min kreeg ik toch een pijn in mijn zij. Elke keer als ik ging zitten tijdens het draven voelde ik mijn baarmoeder. Zoals vandaag ook, elke keer als ik ging zitten voelde ik hem heel erg aanwezig zijn. Daarna ook een hele opgezette buik en een beetje kramp. Zou het dan nu al tijd zijn om te stoppen?
Als je nu al duidelijk steken voelt dan zou ik wel tijdelijk even stoppen. Het kan wel zijn dat je over 2 of 3 weken minder last hebt met rijden. Luister vooral goed naar je lichaam, maar krampen of steken of pijnen zijn toch verschijnselen die aangeven dat het nu even te veel is.
Gisteren toch maar een advertentie gezet voor een bijrijdster. Mijn lichaam geeft blijkbaar nu al aan dat ie het niet meer trekt. Ik heb al 2 serieuze reacties dus miss dat het wat wordt. De komende tijd zal ik er elke keer bij zijn als ze komen rijden, zeker nu ik aan het opbouwen ben met rijden etc. Zucht wat is dit toch moeilijk. Hij komt binnenkort toch ook echt te koop te staan..... het is het beste voor hem, krijgt ie tenminste aandacht die hij verdient. :thumbdown:
Hoop dat er een geschikt iemand bij zit voor je. Ik heb het ontzettend getroffen met mijn bijrijdster, ik zocht iemand van 18+ en ze was 15 jaar maar echt een top meid hoor !
hoop voor je dat je een goede bijrijder vindt, maar je hebt mijn verhaal gelezen, he? wil niemand bang maken, maar IK begin er niet meer aan, een onbekende op/bij mijn paard. zorg dat je er in het begin veel bij bent, en laat stalgenoten een beetje in de gaten houden hoe het gaat als je er zelf niet bij bent. succes!
Eigenlijk wil ik ook niet. Heb ook een nare ervaring achter de rug. Maar bij deze zal ik er elke keer gewoon bij zijn. Zeker omdat ik het nu goed wil laten doen, want tja binnenkort moet hij toch de verkoop in. Kan hem nu helaas niet een tijd lang vakantie geven. Dus eigenlijk kom ik er niet onderuit. Ik had al geinformeerd bij mij instructrice, maar dan betaal ik dubbele stalling (mijn eigen en bij haar) en dan nog de uren die ze erop rijdt pfffff ga ik denk ik niet trekken. Had wel een reactie van iemand die al wat ouder was. Zelf een paard heeft gehad en Z2 heeft gereden, maar ja dat zegt tegenwoordig niet zoveel he, helaas.
hoihoi, smallgirl, weet je al wanneer je je paard gaat verkopen? Ik vond het onwijs lastig om dat te doen terwijl ik niet meer kon rijden. Er kwamen zat koekenbakkers kijken en die reden hem dus ook voor geen meter. Vond het echt niet fijn dat ik hem niet de dag erna weer even fijn kon rijden. Ik begin langzaam maar zeker te wennen aan het paardloos zijn en vind het nu ook wel even lekker dat ik die verplichting niet heb maar..............droom elke nacht dat ik aan het rijden ben, hihi