Zwanger zijn en paardrijden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smallgirl77, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Nou dames,
    De kogel is door de kerk.
    Mijn paard staat te koop op internet......

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    heel veel succes smallgirl, ik hoop dat je net zo'n leuk baasje voor hem vind als ik met Bluf, zal wel heel heel heel gek zijn hoor, zo zonder paard

3. Saffron

Saffron Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.086
    0
    0
    Heb niet alle bladzijdes terug gelezen maar ik wilde je even sterkte wenzen met de verkoop van je paard!

Ik heb zelf in februari moeten besluiten mijn paard weg te doen.
    Tijdens de eerste zwangerschap heb ik tot n week of 16 gereden en daarna gelongeerd en werd hij gereden door een bijrijdster (2 a 3 keer per week). Ik stond met 5cm ontsluiting (wat ik op dat moment niet wist) nog zijn stal uit te mesten. Alles ging zonder problemen.
    Nu tijdens mijn tweede zwangerschap kreeg ik bij 10 weken al vreselijke rug en bekken problemen, daarnaast erg misselijk en extreem moe. Ik kon eigenlijk niet meer voor mijn paard zorgen, maar het moest wel. Gevolg was dat ik er aan onder door dreigde te gaan (in combinatie met de zorg voor mijn dochtertje en 3 dagen werken, het huishouden etc). Ik heb een tijdje gezocht naar een bijrijdster, maar dat lukte op de een of andere manier niet. Alleen maar meisjes van 11 tot 14 jaar en dat wilde ik niet. Uiteindelijk heb ik na heel veel tranen en slapeloze nachten besloten mijn paard terug te geven aan zijn vorige eigenaresse. Dat was eerlijker tegenover het paard, mijn gezin en mij zelf. Ik mis hem natuurlijk wel, maar ik weet dat hij het goed heeft en dat hij een verstandig besluit is geweest. Inmiddels hebben zich nog meer complicaties voorgedaan en ik zou niet weten hoe ik het allemaal had moeten oplossen als ik ook nog voor hem had moeten zorgen (ik heb net 10 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik bij 31 weken en 3 dagen een enorme bloeding kreeg en daarop volgend weeen, gelukkig is het kindje blijven zitten en gaat alles nu weer goed).

Nogmaals sterkte en succes,

4. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hoe is het hier meiden?
    Hier erg druk en vooral een hectische en emotionele tijd.
    Mijn paard staat nog steeds te koop, maar er zijn wel al mensen wezen kijken etc. vanmiddag komt er weer iemand langs. Ben benieuwd.

Verder groei ik al behoorlijk en heb ik last van de warmte.
    Zeker als ik Nique binnen moet halen van het land.
    Loop je daar dan in de volle zon pfffff heet man.

Gelukkig is het vandaag wat koeler. Scheelt een boel.

Groetjes

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Pfff kan soms lang duren voor je het juiste huisje hebt gevonden he... sterkte er mee..

Bij ons gaat alles lekker... longeren doe ik 2 dagen in de week.. en 4 dagen gaat de verzorgster er heen. Ze is nu op vakantie en komt vrijdag terug dus heb een week het even alleen moeten doen.
    Ze heeft dus eerder vakantie genomen inverband met zwangerschap van mij...
    Knollie vermaakt zich prima en een dag niets doen vind die erg lastig.. NOT.. haha.

Het rijden doen we niet meer hoor.. moet maar even op zich laten wachten.
    Ach.. nog even en dan mag ik weer... hihih

6. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Zucht..... wat duuurt wachten dan toch lang zeg.
    Nu weer naar stal, komt zo een iemand kijken voor mijn knollie.

7. Hoi,

Tjee je paard verkopen dat is niet niets. Wat is je reden dan? (heb even niet kunnen lezen wat dat was)
    Ik heb ook een paardje (arabiertje) en ik heb nu ruim 14 weken. Ik rij dresuurmatig met hem (geen wedstrijden) en endurance. Ik heb mijn laatste endurance wedstrijd 2 weken terug gereden. Superjammer, maar volgend jaar weer een nieuw seizoen. Ik ben van plan om pas te stoppen als het niet meer gaat. Ik reed vaak zonder zadel, maar dat doe ik nu niet meer.
    Ik heb het idee dat hij nu nog voorzichtiger is en dat hij het op een een of andere manier voelt of zo.
    Gelukkig heb ik ook een superbijrijdster die 2 of 3 keer in de week komt en verder staat hij lekker dag en nacht buiten. :)

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Volgens mijn verloskundige mocht ik twee dingen niet doen tijdens mijn zwangerschap en dat is paardrijden en turnen. Nou ja turnen doe ik niet maar paardrijden dus wel. Het had er niet zo zeer mee te maken dat het lichamelijk niet kon, maar volgens haar konden paarden (en poezen) de neiging hebben jaloers te worden tijdens de zwangerschap. Zou je dan vallen en je wat breken dan zou dat de zwangerschap niet ten goede komen. Nu ben ik verzorgster/bijrijder en heb dus geen eigen paard. Ik heb het dus heel fijn kunnen regelen met de eigenaar dat ik alleen nog ga om te verzorgen/longeren. De eigenaar was gelijk heel bezorgd om mij en gaf aan dat ik het gelijk moest zeggen als het niet meer ging. Ik vind het persoonlijk wel lekker om even naar mijn mannetje toe te gaan dus zolang het kan doe ik het gewoon.

9. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Hallo allemaal,

Ik heb nog nooit gehoord dat paarden en poezen jaloers worden tijdens de zwangerschap?

Ik heb zelf een KWPN er (Glennridge x Wolfgang) en een shetje. Ik ben van plan inderdaad gewoon door te rijden tot de buik echt in weg gaat zitten. In het bos doe ik voor de zekerheid wel een slof om want de rem zit er dan niet echt op... Ik baal alleen als een stekker want die shet heb ik pas een paar maanden maar hij heeft nu opeens ontzettend last van schuren. Ik had gevraagd of hij last had van staart en manen eczeem en de verkopers zeiden van niet, wel dus! :evil:
    Hij is zooooo ontzettend braaf met kleine kinderen dat ik hem nu natuurlijk niet meer weg kan doen. Maar die kale plekken nu tussen zijn manen; Niet leuk! Iemand nog tips? (ze staan niet in de wei maar in de paddock overdag).
    Zijn er zwangere paardenliefhebbers in het Gooi? Weet iemand nog een superleuke stal, niet al te duur, dichtbij het bos?

Groetjes

10. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Zo ben ik ook weer eens.
    Zit alleen in een megadip.
    De verkoop wil nog niet zo vlotten (ben ook wel kieskeurig hoor :p .
    Het begint een beetje op mijn zenuwen te werken.
    Ben zo ontzettend moe en om elke keer die energie weer op te brengen als er mensen komen zucht.....
    Mijn bijrijdsters kunnen ook niet altijd hem voorrijden. Soms staat ie dagen stil en soms loopt ie dagen achter elkaar. Ik rij niet meer. Alleen een rondje buiten ofzo. Mijn banden doen nu toch echt te veel zeer.

Ik zit erover te denken om hem naar een trainingsstal te brengen waar ze hem voor me trainen (regelmaat en deskunidgheid) zodat ik er ook minder zorg aan heb en me kan gaan ontspannen.
    Want over 2 weken heb ik ook nog examens pfff ben helemaal op.

Maar goed, even genoeg gezeurd.

Ik mocht wel blijven rijden van mijn vk, zolang ik maar geen pijn eraan had Chantal29. Maar helaas rijd ik al vanaf mijn 7e week ofzo al niet meer zo fanatiek.

AdrianaM, straks heb ik 2 kids en een man die onregelmatig werkt. Ik blijf ook nog werken etc.... Komt erop neer dat ik straks zelf 2-3 dagen tijd heb om mijn paard te doen en dus voor 4-5 dage een bijrijdster moet zoeken. Hij verdient meer aandacht en ik heb eigenlijk geen zin om een paard voor een bijrijdster te houden. Als het nou 2-3 dagen was.... had ik er nog over kunnen nadenken. maar alles wordt me nu een beetje veel.
    Dus de knoop doorgehakt en hij gaat dus weg... :(

Nu nog even werken.
    Nog 2 uur te gaan.
    Ben zo moe.

11. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    ik zou mn paarden voor geen goud weg doen.. die gaan voor alles :D.. tja.. mn wedstrijdtraining gaat nu wel naar de knoppen, maar ze genieten heus wel van de weidegang en de keren dat ik ze wat los en rond rij gaan nog prima. Ben echt blij dat ik die keuze niet moet maken tussen baby of paarden, want dan hield ik het op paarden :)

12. Corrines

Corrines Lid

18 jun 2008
    10
    0
    0
    Hi,
    wat fijn dat er een onderwerp over paarden en zwangerschap bij zit!
    Ik vind het nl. erg moeilijk of ik nog wel kan blijven rijden. Ik heb 3 paarden, waarvan ik er 1 zelf actief train, de andere twee worden getraind en af en toe pak ik ze mee.
    Mn gyn zegt dat het absoluut geen kwaad kan. Maar aangezien mijn man en ik er ca. 16 cyclussen over gedaan hebben, ben ik er zo twijfelachtig over of het slim is!
    Het paard dat ik train is nl keihard werken. Het is een eerste klas draak als je gaat dressuren (anky heeft zijn vader gereden en die deed het in dr broek van die hengst). Mijn paard heeft aardige trekjes van zijn vader, vandaar.
    Kun je je fysiek nog zwaar inzetten in de sport?
    Ik hoop dat jullie een idee hebben voor me.
    groetjes!
    Corrine

13. Dagdromer

Dagdromer Fanatiek lid

29 feb 2008
    4.010
    0
    0
    Ik heb besloten om niet meer te rijden. Heb vorig weekend mijn laatste wedstrijd gereden en dat ging nog maar net. Ik krijg steeds meer last van mijn banden dus ga nu maar lekker over op longeren. Ik heb gelukkig een fijne bijrijder dus het komt allemaal goed.

14. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Wij zijn ook 13 maanden bezig geweest om zwanger te raken. En mijn man heeft het niet zo op paarden en die wat ik rij is ook niet de meest makkelijke. Dus wij hebben afgesproken dat ik stop met rijden zodra ik zwanger ben. Maar nogmaals het is niet mijn paard dus dan is dat toch anders. Daarnaast rij ik geen wedstrijden dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.
    Voor mij voelt het overigens ook goed dat ik gestopt ben met rijden. Ga hem wel nog steeds trouw verzorgen en geef hem beweging door te longeren maar ik zou er zelf nu niet met een gerust hart op stappen.

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Heet de vader van dat paard toevallig olympic cocktail? (daar heb ik er ook 1 van namelijk, ook een draak, maar wel super lopen! daar ben ik nu ZZ-Licht dressuur mee)

16. Goh, je zult het er wel heel moeilijk mee hebben dan. Helemaal omdat het ook niet wil vlotten. Ik begrijp je wel hoor. Ik heb makkelijk praten. Ik heb een lieve bijrijdster en makkelijk werk en best veel tijd. Wel vervelend om zo een beslissing te moeten maken. Ik hoop dat je een geschikt baasje vindt ;)

17. Marlous

Marlous Niet meer actief

Dit topic ben ik volgens mij nooit tegen gekomen in mijn zwangerschap. Heb nu een dochtertje van 5 maanden, maar vind het leuk te lezen erover. Ik heb helaas mijn paard moeten laten inslapen toen ik 6 maanden zwanger was, vorig jaar oktober dus, na een ongeluk in de stal had hij een dubbele kaakfractuur. Dramatische tijd, maar nu gelukkig achter de rug. Rijd nog wel 2 dagen per week op mijn verzorgpaardje, die ik toch al had.
    Zie dat best een aantal mensen erover denken hun paard te verkopen of moeten verkopen. Achteraf zie ik dat ik het ook heel moeilijk had gekregen, financieel dan, dus boven hebben ze deze beslissing voor mij genomen blijkbaar. Ben minder gaan werken en daardoor zoveel minder gaan verdienen, wat een tegenvaller! Ik wens iedereen succes met de paardjes en eventuele verkopen!

18. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi marlous, wat heerlijk voor je dat je nog een verzorgpaard hebt. Ik kijk nu al uit naar het moment dat ik weer kan rijden, het is ook echt paardenweer

19. smallgirl77

smallgirl77 Bekend lid

17 okt 2007
    523
    0
    0
    Hey meiden,
    Mijn paard heb ik van de week laten keuren om hem naar een trainingsstal te brengen.
    Zij gaat hem voor me rijden en dan uiteindelijk verkopen.
    Ik werd gek van die mensen die kwamen en hem liepen af te kraken en dan vervolgens een bod deden wat 4000 euro lager lag dan mijn vraagprijs. Kortom, ze wilden goedkoop ene paard hebben.
    Of mensen die zeiden dat ze kwamen en vervolgens stond ik daar voor niks te wachten. Nee ik werd er gek van.
    Nu hopelijk een beetje rust voor mezelf, al zal ik wel in een heel leeg gat vallen. Mijn knollie die weg is, zucht.

Gelukkig komt hij niet echt ver te staan, maar toch.
    Ik ga hem zaterdag wegbrengen.

Verder gaat het allemaal wel ok.
    Wat minder moe aan het worden maar ben toch bekaf.
    Morgen ga ik gewwoon nog een keer rijden, even bij stilstaan. Lekker even draven en een galopje....de laatste keer dat ik op mijn paard zal rijden.

liefs van mij

20. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    heh, smallgirl, wat akelig. kan me voorstellen dat het niet niks is om andere mensen bij je paard te zien, en zéker als ze dan ook nog zo rot doen (onbeschoft gewoon). beter voor jouw rust dat hij nu weggaat naar een andere plek.
    sterkte, zal niet meevallen, maar geniet met volle teugen van jullie laatste ritje meis! :)

Deel Deze Pagina