Ik heb al bijna twee jaar last van een snel geïrriteerde blaas, maar heb nooit ontsteking. Meestal is het goed op te lossen door een week extra vitamine C te gebruiken (1000mg/dag) en veel te drinken. Ik heb dan pijnlijke aandrang tot plassen of het gevoel dat ik nodig moet en er wat achterblijft. Echo's hebben aangetoond dat dat niet zo is, maar het voelt wel zo. Nieren zijn ook gecheckt, niets te zien. Ook moet ik er 's nachts altijd 2-3 keer uit, ook buiten de zwangerschap, dit heet nycturie, je blaas blijft dan 's nachts actiever dan zou moeten. Het is een probleem waar volgens de arts verder niets aan te doen is, gewoon pech. Het is soms vervelend, maar buiten de zwangerschap vond ik het niet echt een groot probleem. Sinds de zwangerschap is het helaas erger geworden vamwege de druk die de baarmoeder en baby uitoefenen op het gebied. Vannacht heb ik weer nauwelijks geslapen omdat ik steeds maar pijnlijke aandrang had. De baby drukt er nu ook nog eens op, het voelt alsof die met een breinaald in mijn blaas zit te roeren Als ik zit gaat het wel, maar bij liggen en staan voelt het erg naar. Ik ben gaan turven: gisteren ben ik 19 keer naar het toilet geweest en sinds middernacht vandaag alweer 7 keer. Vanmorgen naar de huisartsenpost maar zelfde als altijd: geen ontsteking. Het is ook al regelmatig op kweek gezet bij deze klachten, maar ook dan niets te zien. Dus weer advies: rustig aan doen, zuur houden, afwachten. Is er hier nog iemand anders die vergelijkbare klachten heeft en misschien tips heeft? Ik heb al geprobeerd na 8 uur 's avonds niet meer te drinken, alleen zuur te drinken (citroensap/ongezoet appelsap met water/cranberrysap) en cranberrytabletten heb ik ook al gebruikt. Soms helpt het wat, soms totaal niet.
ik lees even mee....heb namelijk hetzelfde. Voorgaande jaren wel steeds een blaasonsteking, maar de laatste maanden niet. (terwijl het wel zo voelt). laatste keer weer volgens huisarts geen blaasonsteking. Na een AB kuurtje (voor iets anders, maar wel dezelfde kuur) waren mijn blaasonstekingsklachten ook weg! Huisarts ging toen ook twijfelen...Ik word er een beetje moedeloos van...zeker nu ik zwanger ben. Ben bang dat het op een of andere manier slecht is voor de baby. Cranberrypillen heb ik nog niet geprobeerd...wel sap. Dat verlicht het soms wel.
Misschien hebben jullie hier iets aan? Lijkt wel overeen te komen Blaasontsteking.net » Interstiële Cystitis
Hee bedankt! Dat klinkt inderdaad heel erg gelijk aan mijn klachten (alleen ik heb het in perioden). Zal het eens uitprinten en meenemen naar de huisarts.