kan je voelen dat je ontsluiting/verweking hebt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomerwondertje, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Hey
    ben momenteel bijna 28 zwanger en alles gaat goed eigenlijk.
    Enkel 's avonds heb ik bijna constant een harde buik en moeite bij stappen, net alsof die baarmoeder op springen staat. Ik draag ook vrij laag.

Nu begin ik me wat zorgen te maken hoe ik kan weten dat er mss toch al verweking van de baarmoederhals, ontsluiting, ... is. de kans is natuurlijk klein, maar ik hoor toch vaker dat dames van de ene op de andere dag plat moeten liggen wegens risico op vroeggeboorte.
    Omdat ik me van geen kwaad bewust ben, doe ik gewoon verder met mijn bezigheden (werk, huishouden, kids)... maar soms bekruipt me dat schuldgevoel/voorgevoel dat ik mss toch beter zou rusten.

ik mag volgene week sowieso naar gyn, maar intussen vraag ik me af of je dat zelf uberhaupt merkt...?

2. nono

nono Niet meer actief

Geen idee of je het zelf kan voelen maar ik denk ook niet dat je dat moet willen rond jouwn termijn. Vertrouw op je lichaam.. en als je het echt niet vertrouwd ga dan naar de gyn en laat die z'n werk doen. :)

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    nee kun je niet

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb je toevallig een kindje wat in stuit ligt? Want ik heb dat deze zwschap ook vaak gehad en hier kwam het daardoor.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Weet niet of je het echt merkt.
    Je kunt ontsluiting wel voelen,maar om nu zelf voor dokter te spelen.... bij mij zit mn baarmoedermond nooit helemaal dicht....altijd een sneetje/gaatje waar je vingertop inpast....
    ( ja, ik heb weleens gevoeld tijdens menstruatie als mn tampon rottig inging, net of t dan wat naar benedem gezakt zit)

6. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Je kan het zelf voelen. Maar je verhoogd daarmee de kans op infecties enorm en door te voelen kan je het ook irriteren waardoor je dus voor meer ontsluiting zorgt. Ik zou het dus lekker met rust laten en vertrouwen op je lichaam dat al 2 kinderen op de wereld heeft gezet.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik denk niet dat je bedoelt dat je zelf met je vingers aan je baarmoedermond wil gaan zitten voelen? Meer of je het in zn algemeen zelf kan voelen als een raar gevoel in je buik of zo?

Toen ik van mn eerste ingeleid ging worden bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben en ik had er helemaal niks van gemerkt, geen raar gevoel of gerommel, niks. Dus als je dat bedoelt.. dat hoef je niet te voelen ;)

8. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Toen ik zwanger was van de eerste had ik pas door dat ik volledige ontsluiting had toen ik ineens het hoofdje voelde!
    Had totaal geen weeen gevoeld/ gehad en ging dus ineens naar persdrang! Bleek ik dus achteraf de hele dag, op mijn werk, al 'bezig' te zijn geweest!!
    In mijn geval dus echt niks gevoeld:)!!

9. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Ik bedoel idd niet dat ik zelf voor doktertje wil spelen; 't is omdat het gevoel in mijn hoofd speelt en mijn lichaam aanwijzingen zou geven of niet...
    kindje lag vorige keer idd in stuit. soms voelt het erg zwaar aan daar vanonder en vraag ik me af of dat voor verweking kan zorgen...

nog 8 dagen voor controle. 't is aftellen...

10. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Je wil echt niet hoor zo vroeg ik heb nu 1 cm ontsluiting ben gister thuis gekomen uit ziekenhuis met complete rust..heb wee remmers gehad en longrijping

Deel Deze Pagina