Emesafene helpt niet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zara75, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Woensdag heb ik een afspraakbij mn huisarts. Hij heeft in eerste instantie emesafene voorgeschreven, maar dit werkt totaal niet. Doordat ik slecht eet ben ik zo slap als een vaatdoek en zit ik in de ziektewet.
    Vanmorgen aan de telefoon zei dat assistente al: een alternatief voor emesafene is er eigenlijk niet.
    Punt is dat ik met mijn 1,75cm en 57 kilo het me niet kan veroorloven af te vallen en dat gebeurt nu dus wel.
    Heb alles al geprobeerd maar die misselijkheid is er nonstop.
    Is er echt geen ander middeltje te verkrijgen, al ben ik maar iets minder misselijk, ik moet eten.
    Gelukkig geef ik nauwelijks over, dus ik droog niet uit..

2. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Jeetje Zara, wat vervelend!
    Je hebt inderdaad niet echt ruimte om kilo's te verliezen.
    Helaas heb ik het in erge mate bij een goede vriendin gezien.
    Zij heeft enigszins baat gehad bij seabands (google maar eens), voor de rest hielp werkelijk niets. Uiteindelijk is ze aan de sondevoeding gekomen. Uiteraard zit je niet te wachten op dit soort verhalen, ik hoop ook werkelijk dat het bij jou niet zo ver hoeft te komen!

3. Mams26

Mams26 Actief lid

8 jun 2012
    410
    0
    0
    Regio Utrecht
    Bij mij hielp emesafene ook niet, bij mijn 1e zwangerschap wel, maar nu met een tweeling hielp het niks! Heb nu primperan gekregen, heb ze 2x genomen en het hielp wel iets, maar neem ze liever niet omdat je er niet mee mag autorijden!

Heb ook al meerdere gehoord over die reisziekte drukpunten bandjes, misschien de moeite waard om te proberen?

Sterkte!

4. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik had ook primperan.
    Werkte eerst niet goed genoeg. Ik spuugde wel heel erg. Na opname en primperan door infuus ging t beter en kon ik verder met zetpillen en dit heeft uiteindelijk goed geholpen.
    Ik heb wel gewoon auto gereden. Is maar net hoe je jezelf erbij voelt. Als je misselijk bent en/of spuugt is autorijden ook niet fijn vond ik.

5. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Ik heb ook last gehad van dat overmatig braken. Ben zelf ook 7/8 kg afgevallen geweest in paar weekjes tijd. Bijna 2 keer in het zkh gelegen wegens uitdroging. Emesafene en primperan gehad, hoogste aantal wat je mocht hebben per dag, helpt idd allemaal niets uit! Het enige wat je kan doen is veel drinken en pudding ofzo eten. Ik heb de eerste 18 weken op wat pudding, brood, ooit wat soep en soms peperkoek geleefd. Nu lust ik nog steeds niks, maar die kg's zijn er vaneigens weer aangekomen ;) Maar drinken is het allerbelangrijkste wat je nu kunt doen. Ik ben toen aan van die nutri-drankjes gegaan. Zitten toch een hoop vitamines enz in, zo kreeg ik tenminste wat binnen ;)

6. Biancah

Biancah Niet meer actief

Ik was ook 7 kg kwijt. Toen primperan was opgebouwd werkte t pas. Maar kon alleen via infuus toen bij mij. Heb idd ook die bijvoeding gehad. Maar krijg je alleen op recept vergoed helaas.
    Heb nog een halve doos staan...

7. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    Ik heb (sorry niet positief) bij mijn vorige zwangerschap 9 maanden gespuugd. Níets hielp, wat ik uiteindelijk deed om minder af te vallen drankjes (ontbijt,fruit) drinken zodat de kleine en ik in iedergeval genoeg binnen kreeg sterkte!

8. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    Wat naar! Gelukkig hielp het bij mij wel redelijk, toen het op z'n ergst was raadde de dokter me aan om het 's avonds en 's ochtends in te nemen. Heb ik ook een tijdje gedaan en dat hielp wel goed afgezien van de bijwerking (werd ongelofelijk moe).
    Droge crackers eten vond ik juist vreselijk trouwens, werd ik alleen misselijker van, 's nachts voor het slapen gaan probeerde ik nog wat pap met honing te eten (alles wat vloeibaar was lukte iets beter) en door de emesefane kon ik wel een beetje ontbijten. Zo gauw mogelijk na het opstaan een zoete cruesli met banaan en melk (behoorlijk stevig maar door 't melk gaat het wat makkelijker naar binnen).
    Rijstewafels hielpen ook wel en ik nam kleine slokjes gingel ale.
    Je kan ook zelf basilicum thee maken (biologische verse basilicum kopen en een tijdje in heet water laten trekken), had die tip gekregen, moest even wennen aan het smaakje maar het hielp best goed!
    Hoop dat je iets kan vinden wat werkt!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Bij mijn schoonzus hielp dit middel ook neiti en die is aan gemberpillen gegaan.. gewoon te koop bij de drogist maar het mag zeker wel gebruikt worden. Deze hielpen bij haar echt erg goed! Mocht dit allemaal niet helpen maar wil je neit afvallen; er zijn producten die mensen moeten gebruiken om niet af te vallen en evt aan te komen.. Het is van nutricia en je hebt er nutri creme van (soort pudding) en drinken.. Het is niet overdreven lekker maar je hebt ze bijv ook in de smaken chocolade en als je die even opwarmt heb je zo warme chocomel... Misschien kun je dat voorstellen aan je arts? Sterkte

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vind het altijd zo bizar als assistenten of zelfs huisartsen dat zeggen, want het is gewoon niet waar! De NHG heeft zelf in de standaard voor behandeling van zwangerschapsmisselijkheid aangegeven dat als alternatief voor emesafene primperan (metoclopramide) gegeven kan worden als emesafene niet werk:
    *Bij matige klachten kan als zelfzorg gember (4 dd 250 mg) worden geadviseerd.
    *Bij ernstige hinder kan medicatie wenselijk zijn. In aanmerking komen meclozine of metoclopramide. Start met meclozine 12,5 mg ’s avonds tot maximaal 2 dd 12,5 mg. Geef als tweede keus metoclopramide, maximaal 3 dd 10 mg. NHG-Standaard Zwangerschap en kraamperiode

Ik zou dus bij de ha om primperan vragen! Wellicht dat dat beter werkt.

Deel Deze Pagina