Ik zit nu in de 10e week van mijn zwangerschap.. Zondagavond hebben mijn vriend en ik gemeenschap gehad.. Dinsdagochtend begon ik wat bloed te verliezen.. Dit hield op tot net.. Nu heb ik net weer wat bloed verloren.. Wat kan dit zijn?? Zijn er meer dames die hier last van hebben (gehad)?
Hoi Vlinder! Ja hoor, heb ik ook gehad. Een beetje met 5 weken, 6,5 weken en de laatste keer was het veel en helderrood met 13,3 weken. Bij mijn zoontje heb ik ook bloedverlies gehad in dezelfde periode als waar jij nu in zit, dus het hoeft echt niks te betekenen. Maar als je het niet vertrouwd: altijd de vk bellen hoor! Deed ik ook iedere keer (vooral om m'n angst dat ik weer een mk zou gaan krijgen) en ik mocht iedere keer meteen langskomen voor een echo. Gelukkig gaat het tot nu toe allemaal goed en ik hoop voor jou ook!
Ik heb ook last gehad van bloedverlies zonder enig directe aanleiding (dus geen gemeenschap, moeilijk naar toilet gaan etc.) vk vertelde me destijds dat het heel goed kan dat een haarvaatje in de baarmoedermond geknapt zou zijn. Met de 20 wk echo kwamen we er achter dat mijn placenta erg laag ligt, dat kon ook een oorzaak zijn van de bloedingen. Als je het niet vertrouwd inderdaad je vk bellen!
Hier ook iemand met veel bloedverlies. Er zat een bloeding in mijn placenta, dit is met rust weer goed gekomen en onlangs is ontdekt dat ik ook nog een poliepje op mijn baarmoedermond heb. Heb dus regelmatig bloedverlies. Ben nu bijna 15 weken. Maar je leest veel over bloedverlies na gemeenschap, schijnt vaak voor te komen. Maar als het aanhoudt, vk bellen en vragen of je langs mag komen, altijd doen!
Heb het in mijn 1e zwangerschap regelmatig gehad. Dan is er een bloedvaatje geknapt in je baarmoeder. Kan geen kwaad en gebeurt meestal na gemeenschap of ontlasting. Bij mij is het de 1e keer aangestipt, want ze wisten nog niet precies wat het was. Maar als je twijfelt, zou ik gewoon de vk bellen. Heb ik ook elke keer na bloedverlies gedaan. Nu in de 2e zwangerschap heb ik er ook al een paar keer last van gehad, maar maak me niet zo'n zorgen. Wel de vk gebeld natuurlijk en die zei dat als het helderrood is, ik wel even moest bellen.