zwanger en verstandskies laten trekken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door patrien, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

ik kom erachter dat ik maandag naar de kaakchirurg moet om mijn verstandskies eruit te laten halen.
    weet iemand of het kwaad kan als je zwanger bent?
    ik krijg een plaatselijke verdoving (net zoals je een tand laat vullen, een spuitje in de mond)

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hebdonderdag een verdoving gehad en moet maandag weer (wortelkanaalbehandeling) en was volgens de gyn geen probleem.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    geen probleem
    Alleen krijg je van sommige chirurgen nog een recept van brufen 600 voor de pijn en evt ontsteking erna. DIe mag je dan niet pakken.

Ik heb m overigens niet nodig gehad. Heb geloof ik 2 x paracetamol gepakt en dat was t.
    Succes maandag!

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    en ik weet niet of je nog een foto moet laten maken van je kies?
    want sommige kaakchirurgen doen dat liever niet als je zwanger bent.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zou hierover even overleggen met de kaakchirurg, lijkt me niet de eerste keer dat hij dat probleem tegenkomt :)

Succes in elk geval met je kies!

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap een wortelkanaal behandeling gehad inclusief verdoving. Verdoving kan geen kwaad, een rontgenfoto voor de 12e week van je zwangerschap echter wel. Dus wees daar alert op. En de pijnstilling die je voorgeschreven krijgt 'ibu 600', mag je ook niet nemen.

7. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Ik moest tijdens mijn zwangerschap eigenlijk ook twee verstandskiezen laten trekken, maar toen ik vertelde dat ik 12 weken zwanger was stuurde hij mij meteen weer naar huis. Hij wou liever geen enkel risico lopen. Het maakt niet uit in welk stadium van je zwangerschap ik zat voor hem. Verdoving is meestal geen probleem, maar als het zou gaan ontsteken, dan ben je verder van huis. In mijn geval had ik ook nog eens totaal geen last van mijn kiezen dus vond ik het wel best dat het na mijn bevalling werd gepland!

8. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Bij mij hebben ze besloten te wachten tot na de zwangerschap ivm de foto die nog gemaakt moest worden, en omdat ik na het trekken niet de ibu mocht slikken.

So far so good, voel hem niet vaak dus even uitstellen was geen probleem, maar kan me voorstellen dat als je er echt last van hebt je liever niet nog even wacht.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja als je moet dan moet je..

Ging hier echt door het plafond van de pijn, donderdag verdoofd maar was te ontstoken om er iets aan te doen dus nu eerst antibiotica en het gaat nu weer redelijk in combinatie met 1000mg paracetamol zetpillen.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hm, ik heb deze week 3 foto's moeten laten maken van mijn voortand. De tandarts zei dat er een verwaarloosbaar risico is in de eerste en laatste 3 maanden van de zwangerschap en dat ze dat wel moest melden en het was aan mij om die afweging te maken. Ik heb het wel gedaan, als ik mijn arm breek moet ik toch ook een röntgenfoto laten maken. Ook heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad, althans dat was de bedoeling. Ik heb een verdoving gekregen want dat kan wel gewoon bij zwangerschap. Uiteindelijk bleek mijn tand gebroken te zijn van binnenuit (door eerder gepruts met zenuwverwijdering honderd jaar geleden) en moet 'ie dus getrokken worden en moet ik een kroon krijgen. En wel gauw want er zat al een kleine ontsteking en die zou alleen maar erger worden volgens deze tandarts en hij schatte zo in dat ik daar niet zo'n zin in zou hebben op vakantie in Italië :D.
    Wordt dus nog vervolgd...

Deel Deze Pagina