Hallo allemaal, Vorige week heb ik een griep gehad, flink koorts en verkouden. Gelukkig sinds afgelopen maandag geen koorts meer en lijkt het langzaamaan beter te gaan. Inmiddels ben ik 14 weken zwanger van ons eerste kindje. Omdat ik in de week voordat ik griep kreeg ook al last van migraine/hoofdpijn had, ben ik in die week ook al thuis gebleven van mijn werk. Vervolgens 2 dagen gewerkt en toen kwam die griep. Ik wil heel graag maandag weer gaan werken, maar heb echt nog 0 energie. Ook eten gaat niet geweldig, zit heel gauw vol. Terwijl ik tijdens mijn griep geen diaree heb gehad en ook niet heb hoeven overgeven. Van mijn darmen e.d. heb ik namelijk helemaal geen last gehad tijdens de griep. Mijn verkoudheid is zo goed als over. De dokter meent wel dat ik ook een voorhoofdsholteontsteking heb, omdat ik veel hoofdpijn heb gehad de afgelopen weken. Maar zelf weet ik niet of dit wel zo is. Vandaag heb ik voor het eerst weer in huis het een en ander opgeruimd. Later heb ik een half uurtje geslapen op de bank. En vanavond ben ik naar een verjaardag geweest, maar na een uurtje staan hield ik het niet meer vol en ben naar huis gegaan. Vorige week is mijn bloed gecontroleerd en daar is niets bijzonders uitgekomen. Vrijdag heeft de dokter ook nog mijn bloeddruk opgemeten en die was nagenoeg perfect. Ik word er een beetje moedeloos van, wil weer werken en leuke dingen doen. Heb het gevoel opgesloten te zitten in mijn lichaam, omdat het allemaal niet meewerkt. Vooral met betrekking tot het werk voel ik me erg rot. Ben nu bijna 3 weken thuis.... Ik kan het wel proberen, maar vind het ook een beetje eng omdat mijn werk bijna 3 kwartier rijden van huis is. Als ik het niet trek moet ik ook weer terugrijden.... Is er iemand die dit herkent, die vermoeidheid? Ben ik gewoon te ongeduldig? En wat zouden jullie doen mbt werk? Liefs Miexie
die griep die rond gaat....daar ben ik nu al zeker 4 weken van uit de running...blijf er moe van en lusteloos. En ik ben nog geeneens zwanger! dan heb je al minder energie soms. Probeer gewoon goed te luisteren naar je lichaam voordat je gaat werken weer. Ziek is ziek, of het nu van de griep is of omdat je zwanger bent...als je je niet goed genoeg voelt om een hele dag wakker te blijven en moet rusten, dan ben je niet 'goed' genoeg om te gaan werken denk ik....vooral als je zo lang moet rijden! Kijk het nog even aan, veel vitamientjes eten en drinken. En rusten wanneer je kunt, dan voel je je hopelijk snle beter! Tis een rotgriepje wat heerst hoor....
Hier ook iemand die nog niet eens zwanger is en moe, futloos etc is. De buikgriep heeft hier de ronde gedaan vorige week en vervolgens beginnen de kids nu flink verkouden te worden, hoesten, snotteren etc. Zelf ben ik ook aan het hoesten, soms met een nies ertussen maar ben ook dood en doodmoe. Volgens de dokter komt het echt door de periode van het jaar. Wist niet dat een mens zich zo moe kon voelen.......(ben 9 mnd geleden bevallen en we moeten er nog steeds gemiddeld 3 keer uit per nacht) en volgens de huisarts speelt dit ook een grote rol mee.
Hier hetzelfde en ik ben niet zwanger! Ik zit te trillen op de bank, kan niet met twee kinderen de trap meer af.
Hier ook griep! Koorts inmiddels ook gezakt, maar nu nog flink verkouden, en inderdaad ook hoofdpijn! Voorhoofdholte of bijholte kan best wat ontstoken zijn hoor. Als je niet meteen aan een kuur wil (wat ik ook niet zou willen) kun je stomen met kamille thee, dan werkt rustgevend maar ook antiseptisch! Ik zit nu een week thuis, en weet ook echt nog niet wanneer ik weer aan de bak kan. Ik heb ook nog flink last van de misselijkheid die de zwangerschap veroorzaakt en weinig eten doet t allemaal zeker geen goed. De HA had mij an gewaarschuwd dat de griep gewoon een langere nasleep heeft als je zwanger bent, maar dat rust echt t aller belangrijkste is nu. Als je niet goed uitziekt, komt t straks weer dubbel terug! Heb je trouwens (waar ik ineens aan moet denken) je ijzer ook laten checken? Want daar kun je ook echt moe van zijn! Beterschap in ieder geval!