meningen gevraagd--- geld voor verjaardag vragen, of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door , 10 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Isabella word over een maand 1 jaar, en ik zat er aan te denken om geld te vragen ipv kleertjes of speelgoed.
    Dat geld wordt dan apart gezet voor later.

Joe vind het idee maar niks. Hij noemt het onbeschoft om geld te vragen, Want hij vind dat het bezoek zelf mag bepalen wat ze haar voor de verjaardag geven.
    Maar ik vind het zo zonde van het geld , ze heeft al zo veel kleertjes en speelgoed . Haar kast puilt gewoon uit!

2. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik zou ook dan inderdaad aangeven dat ze al genoeg spulletjes heeft.
    Geld vragen is toch niks mis mee?

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    als jer het vervelend vind kun je ook altijd kadobonnen vragen vaak hebben kledingwinkels die ook.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hmm..

Het blijft natuurlijk een kinderverjaardag. Ik heb er zelf wel een beetje moeite mee. Zou liever wat leuks voor het kindje geven.. speelgoed etc.

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het zelf niet doen, ik vind het nogal vreemd om geld te vragen voor een kind van 1.
    Je zou met bijv. je familie kunnen overleggen over een wat groter cadeau (bijv. een fietsje ofzo) en dat de familie daar dan geld voor bij elkaar legt....

6. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    ik vind het ook niks, we hadden zelf ook genoeg spullen bij de derde meid, maar hebben ook gewoon gezsegd dat ze een kleinigheidje mee konden nemen.

of gewoon niks, maar daar waren mijn andere dochters het niet mee eens.

Dus een heleboel familie heeft samen een mooi groot cadeau gekocht

7. Lilya

Lilya Fanatiek lid

13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik vind geld op die leeftijd ook wat raar hoor. Inderdaad, vraag hen misschien samen te leggen (of leg het subtiel aan zodat het hun eigen idee is) voor iets leuks...

8. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ja, geld vragen is vreemd! Maar ik denk dat je aan je familie wel geld kan vragen! Ik vraag wel kleding en speelgoed omdat je hier niets kan krijgen! Maar Laura heeft ook haar eigen spaarrekening en daar kunnen ze natuurlijk altijd geld op zetten!

9. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik vind het niet vreemd hoor! Kleintje beseft toch het verjaardagsidee nog niet en als ze een paar kleine dingetjes krijgt en verder geld dan vind ik daar nix raars aan hoor! Onze kids krijgen van sommige mensen ook altijd geld, omdat ze anders misschien veel kleine prullen krijgen en das ook weggegooid geld.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik dat als je het goed brengt, bijvoorbeeld dat je zegt dat als mensen iets willen geven dat ze een kleine bijdrage voor haar spaarrekening kunnen geven, het geen probleem moet zijn. Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op nog meer speelgoed e.d

11. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zou het niet doen, dan zou ik ook kijken naar een wat groter cadeau en dat met elkaar geven.

12. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik zou het niet doen. Je zou ook kunnen vragen of ze speelgoed en kleertjes willen geven voor iets oudere kinderen, dan hoef je voorlopig niets nieuws te kopen. Of cadeaubonnen, en dan als doelstelling een groot cadeau aangeven dat je ervan gaat kopen.

13. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ik wist een aantal dingen die ik graag wilde hebben voor Sarah. En voor de rest heb ik kadobonnen gevraagd van de speelgoedwinkel en de Hema.

14. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    tjah...
    ik persoonllijk vind het ook vreemd om geld te vragen voor een kind van 1
    ik laat het mooi aa het bezoek zelf over...

15. sim

sim Niet meer actief

nee ik zou ook geen geld vragen, een eerste verjaardag is toch weer net iets anders dan een tweede of derde, het heeft iets bijzonders (alle andere natuurlijk ook maar net iets anders) en mensen vinden het juist leuk om daar voor op pad te gaan.

je kunt allicht zeggen dat je kleding genoeg heb en bijvoorbeeld iets van playmobiel of lego ofzo vragen, dat is blijvend en duurzaam en je kunt met speelgoed altijd afwisselen, om de speelgoed bak zeg maar te vernieuwen.

(alvast veel plezier op de verjaardag :D )

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou zelf geen geld vragen.

ten eerste omdat de kleine daar niets van snapt en niets van merkt, en wat is er nou leuker voor zo'n humptiedumptie dat ze kadootjes krijgt?

daar zijn verjaardagen toch voor? zeker als ze zo klein zijn.

Als je het zonde vindt dat men geld uitgeeft aan speelgoed en kleding, zou je ook kunnen vragen (als ze je vragen wat ze graag zou willen hebben oftwel jij)

of ze een kleinigheidje willen kopen en daarbij kadobonnen. (bart smit - kleding winkel weet ik het)

kleding hebben ze echt wel nodig ze heeft nu misschien genoeg maar daar groeit ze ook weer uit, dan heb je die bonnen weer liggen...

speelgoed nu misschien niet maar als ze weer de leeftijd heeft voor wat anders kun je die bonnen weer gebruiken.

wat er al gezegd is, ik zou ook geen geld vragen (en ook niet willen trouwens) al hebben ze op het moment genoeg speelgoed of kleding, bonnen blijven over het algemeen een jaar geldig dus tja...,

succes

17. Milla

Milla Niet meer actief

Moeilijke kwestie, ik zou ook geen geld vragen.. Als iemand aan je vraag wat hij/zij voor je kindje kan kopen kun je het wel zeggen vind ik.

Toen wij wisten dat ons tweede kindje weer een meisje zou worden hebben we wel op het geboorte kaartje om luiers gevraagd in de vorm van een gedichtje:

Kleertjes en speelgoed heeft .... in overvloed
    als je graag iets meeneemt zijn luiertjes dan ook goed?

18. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    de kleine van mijn vriendin is net 1 geworden en die vond het zo leuk om de cadeautjes uit te pakken! met geld heb je dat effect niet en dan denk ik toch een beetje 'wie is er nou jarig'?

je kunt mensen duidelijk maken dat als ze niks weten ze ene kleinigheidje kunnen doen en een gift voor haar spaarrekening of zo, maar ik zou zelf nooit voor geld vragen kiezen, hooguit voor een groter cadeau van meerdere mensen.

19. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn dochter heeft gewoon kadotjes gekregen en het uitpakken vond ze geweldig...alleen al om gewoon het papier te verscheuren kwam een dikke glimlach op haar gezichtje.
    Nee voor een kind zou ik sowieso geen geld vragen maar het gewoon overlaten aan de visite..

Deel Deze Pagina