Zwanger zijn na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door manon88, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oooooeh, next to 'pop' ... Ben benieuwd!

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Meiden ik ben op 8 augustus bevallen van een prachtige zoon Thomas.

Ik ben met 38 weken ingeleid ivm wederom PE ( pre eclampsie), inleiding vorderde niet en heb keizersnee gehad. Sinds gistermiddag zijn we weer thuis.

3. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Gefeliciteerd laurie!

Wat is eigenlijk pre eclampsie? Heb het wel vaker gelezen, maar weet miet wat het is...

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Gefeliciteerd Laurie!! Leuke naam ook. Stond o ok op mijn lijstje. Alleen dan Thom :). Dit is je 2e keizersnede toch? Valt mee of tegen? Voor nu welkom thuisen geniet van jullie kleine man!
    Kus

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Van harte gefeliciteerd Laurie!!!:) Hopelijk verloopt het herstel voorspoedig. Nu lekker genieten iig!!

6. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    PE is zwa ngerschapsvergiftiging, alleen minder ernstig dan hellp wat ik vorige keer heb gehad. Was inderdaad mijn tweede keizersnee, valt me erg mee.

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Oke, als je straks weer wat puf hebt wil je me misschien een uitgebreid verslag geven :). Ik twijfel enorm. Weet ook niet of ik een keuze heb maar als ik weer ingeleid moet worden..... Brrrrr!

8. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Wil ik we hoor.

Mijn bloeddruk ging de laatste weken omhoog en kreeg ook eiwit in urine. Dit in combi met mijn angst om weer hellp te krijgen was aanleiding om te besluiten tot keizersnee op 38 weken.

Dinsdag moesten we ons om 7 uur melden. Ctg gehad en gel gekregen omdat ik nog potdicht zat en de balloncatheter nog niet ingebracht kon worden. Volledige gel inleiding mag niet als ze al eens een keizersnee hebt gehad. Kreeg daarop wel wat harde buien, maar niets bijzonders. Bij de controle om half een bleek ik toc opeens verweekt en vingertop ontsluiting te hebben. Genoeg om de ballon in te brengen! Spannend, hier hadden we niet op gerekend. Ballon inbrengen was best pijnlijk. Daarna mochten we wandelen als we wilden, voor at afleiding naar restaurant beneden gegaan, maar ik kon helemaal niet zitten had echt pijn om de paar minuten, ik had al weeën! Dus weer naar boven, aan ctg. Echt weeën, kinderen maakt het prima, nog uurtje later kreeg ik echt forse rugweeen. Vor wat meer privacy mocht ik naar een verloskamer. Ik vond uiteindelijk een houding waar ik de weeën goed kon opvangen en vond ontspanning. Te veel zelfs, want de weeën zwakten weer af. Tegen de avond was mijn kamer genote van die middag naar huis en kon ik terug naar een gewone kamer. Weeën kwamen terug maar waren goed op te vangen. Wel kreeg ik constante pijn bij mijn litteken van vorige keizersnee. Gyn kwam langs voor controle en kreeg pijnstilling. Die nacht amper geslapen. Volgende ochtend is de ballon verwijderd, ik had twee centimeter, wat een tegenvaller. Geprobeerd vliezen te breken maar dit lukte helaas niet. Aangezien ik op dat moment al bijna 24 uur weeën had en de druk op het litteken groot was steldede gyn voor om een keizersnee te doen. Na telefoontje met de ok werd deze op 11 uur gezet.
    Over twee uurtjes al! Familie gebeld, papieren ingevuld en om 10 uur al naar beneden. Ruggespraak gehad en 20 min later om 11.27 werd Thomas geboren. Hij maakte het direct goed en hij kwam 5 min voor mijn gezicht te liggen. Hij lijkt sprekend op Laura. Papa is met Thomas meegegaan naar de afdeling voor wassen, ik werd gesteriliseerd ( ik lag er toch!) en gehecht. Na 10 min op de uitslaapkamer kwam pap daar samen met Thomas in een wiegje. Hij mocht bij mij drinken, maar had nog geen interesse. Rond een uur waren we terug op de afdeling en hb ik zelf mijn familie gebeld.

9. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laurie; van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!
    Best een heftig verhaal zeg!! Nu maar lekker genieten van elkaar!!

10. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Van harte met jullie zoon! Geniet er maar lekker van!

11. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Laurie gefeliciteerd met jullie zoon!! Fijn dat alles goed gaat.

Ik ben weer terug van vakantie vanaf nu zal ik ook mee schrijven :). In de vakantie ging het prima, bijna geen last meer van misselijkheid en vermoeidheid. Gisteravond thuis moest ik ineens weer overgeven... zucht. Snap er niks van, maar goed voel me verder wel een stuk beter. Ben nu 16 weken zwanger, dus het zal toch nu wel goed gaan. Vrijdag weer naar de vk, hartje horen. Ik voel de baby al lekker kriebelen in mijn buik, wat een heerlijk gevoel!! Ben zo blij dat ik dit nog eens mee mag maken allemaal :). Krijg ook al best wel een buikje inmiddels, dus morgen maar even wat zw.schapskleding inslaan!

12. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    Ona gefeliciteerd met jullie dochtertje!! Leuk om te lezen dat een aantal van jullie inmiddels al bevallen zijn :)

13. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dames is t een beetje uit te houden met het warme weer?

Hier vandaag wat moeilijker dan gister, nou is de Beeb ook wel erg onrustig vandaag.
    Hoop dat ze draait want vorige week met de liggings echo lag ze in een stuit.
    Morgen middag weer een echo ;) das dan wel weer een voordeel ervan lekker kijken naar ons meisje :)

14. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Warm he? T is binnen gewoon 30 graden. Houd (volgens mij) niet heel veel.vocht vast maar handen en voeten tintelen wel. Doe zo min.mogelijk.in.huis.

Moet nog 6 weken trouwens dan verlof, joehoe!
    Xxx

15. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow kweenie wat gaat dat hard zeg, over 6 weken al verlof...

Heerlijk !!

16. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames, alles goed hier??

Morgen 37 weken zwanger :-D vind ik wel een prettige mijlpaal!!
    Helaas overgedragen aan de gyn, omdat ons meisje in een stuit ligt en de versie niet gelukt is.. we twijfelen nog over een stuitbevalling of toch een keizersnee.
    Moest wel even schakelen hoor, dat ik nu niet lekker thuis kan bevallen.

17. Iris2009

Iris2009 Bekend lid

8 okt 2010
    848
    0
    0
    hier alles goed. Iris lag toen ook in een stuit en de draaipoging was mislukt. Uiteindelijk gekozen voor een keizersnede.. Meer omdat ik bang was dat het anders mis niet goed zou gaan of alsnog na een hoop weeen zou eindigen in een keizersnede , dat hoor je ook vaak nl. beviel goed, maar hoop wel dat ik dit x gewoon mag gaan bevallen zodat ik ook direct n huis kan hoop je dan :). Succes met de keuze iig!

18. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Iris, had hier eerst t sterk t gevoel toch voor een bevalling te gaan, maar hoor er toch best veel nare verhalen over, iig meer slechte dan goede..
    Ook ben ik steeds meer bang dat t hoofdje nog blijft hangen op t einde ofzo, dus de optie ks komt toch ook wel serieus kijken nu. Woe t gesprek met de gyn maar even afwachten.

19. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Laurie gefeliciteerd met jullie zoontje !!!!!!!!!!!!

Hoe gaat het met de rest?? Zie dat er al een aantal de uitgerekende dag naderen spannend hoor meiden!!!

Hier gaat ie ook goed, heb al 2 echo's gehad en 20 september de nekplooimeting dus het begint ergens op te lijken nu hihi

20. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier alles goed.
    Nog 4 weken werken (11 dagen totaal hihi).
    Ben nu ook wel aan verlof toe hoor.
    Alles verder zo goed als geregeld. Kamer bijna gemaakt voor 2.
    Nog wat laatste (kraam)spullen halen en natuurlijk bevallen, brrrrr..

Maar eerst Manon....weet je al wat je gaat doen? Ik zou een KS kiezen (maar ben dan ook wel een beetje erg huiverig voor natuurlijk bevallen dus tjsa....).

xxx

Deel Deze Pagina