Zwanger zijn na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door manon88, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Jonie: jij ook, wat heerlijk, gefeliciteerd!

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dat had ik bij mijn 1e echo dus ook! Terwijl je ook vaak leest dat er dan al n vruchtje te zien is. Dus ik kon niet zo lang geduld hebben. Waarvoor ik nu gestraft word hihi...nu 3 weken wachten.

3. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    @Alle zwangeren, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

@hier, ben een tijdje niet geweest, maar was 's-avonds zo moe en gesloopt dat ik niet meer de energie had om achter de compu te gaan zitten. Ga proberen vanaf nu weer wat meer langs te komen.
    Ben nu inmiddels 30 weken + 3 dagen. Dus het gaat hier al aardig opschieten. Sinds vorige week ben ik voor 2 dagen ziek gemeld op mn werk omdat mn lichaam op diverse manieren aangaf dat het niet echt meer ging. Bloeddruk ging omhoog, beginnende bekkeninstabiliteit, migraine-aanvallen, overgeven en diarree. Gelukkig was mn manager nu iet zo moeilijk en werk ik de laatste weken nog maar 2 middagen. Moet incl vandaag nog 9 dagen werken en dan begint mn verlof.
    Gister weer controle gehad bij de vk in het zkh en mn bloeddruk was nu gelukkig weer netjes. Ook ukkie nog weer gezien op een korte groei echo en ook die doet het prima. Voor ons is het nog steeds een verrassing wat het gaat worden. Babykamer is zo goed als klaar op de overgordijnen na, maar die komen ook binnen 2 weken.

Werkse vandaag voor degene die moeten werken en de andere geniet van het zonnetje

4. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Allemaal,

Wat een lekker weertje he? Ben zo blij dat het mooie weer er weer aan komt! Lekker weer ramen en deuren open in huis, de tuin in!

Vandaag een afspraak gemaakt met Moeders voor Moeders. Ze komt maandagmiddag langs. Stiekem ook best wel weer spannend..wordt het een mooi knaltestje?

Eigenlijk heb ik er helemaal geen zin in. Dat geplas in een kan, overgieten...en dat ook nog met een dochtertje in huis die natuurlijk razend nieuwsgierig is... Maar goed, heb het tijdens mijn 1e (goede) zwangerschap ook gedaan en daarna heb ik ook nog eens mogen ervaren hoe in en in triest je je kunt voelen als het niet wil lukken. Als ik dan iemand kan helpen door in zo'n stomme kan te plassen...

Hebben jullie nog meegedaan trouwens / gaan jullie nog meedoen?

Verder gaat het hier goed. De misselijkheid is wat afgenomen. Merk wel dat ik regelmatig moet eten. Als ik niet eet zodra het hongergevoel zich aan dient dan word ik wat weeïg of misselijk. Misselijk van de honger zeg maar. Maar goed, dit is verder goed te doen.

En moe!! En verbeeld ik het me nou of begint mijn buik al uit te zetten?

I love it :).

@Majo: Wij willen ook niet weten wat het wordt. Ook al is het wel praktisch. De verrassing aan het einde is zooooo leuk!! Althans zo heb ik het wel ervaren bij onze dochter. En ja, af en toe ben je echt onwijs nieuwsgierig...maar toch is het leuker om niet te weten :)

Wat zul jij je rot hebben gevoeld trouwens! Het gaat nu dus al weer wat beter? Rustig aan doen he? Je hebt straks je energie hard nodig.

Voor de mama's die zijn bevallen met een keizersnede. Willen jullie het dit op de natuurlijke weg proberen of wordt het weer een keizersnede?

xxx Kweenie

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Ik ben met keizersnee bevallen ivm HELLP. Ik ga ervan uit dat ik het nu gewoon kan proberen. Maar mocht ik weer HELLP ontwikkelen wil ik niet eerst weer ingeleid worden maar direct een keizersnee. Nu gebeurde er niets op het inleiden en moest de keizersnee met spoed toen ik onwel werd door de HELLP, dat wil ik liever niet meer.

6. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hoi hoi!
    Ik ben ook al een tijdje niet meer geweest. Ik schrijf nog in een ander topic actief mee, en soms is het gewoon teveel om allemaal bij te houden. (Erg hè, 2 topics bijhouden is al te moeilijk!:))

Kweenie: nogmaals gefeliciteerd hè meid! Ik ben zo blij voor je! Knap dat je meedoet aan moeders voor moeders. Ik wou het eerst ook doen, maar toen ik zo ziek werd, heb ik er toch maar vanaf gezien. Achteraf bekeken is dat toch de beste keuze geweest. Maar respect voor de meiden die wel meedoen! Jullie zijn toppers!

Majo: Meid, goed dat je rustiger aan bent gaan doen.

Hier ook al 3 weken deeltijds aan het werk. Alle dagen 4 uurtjes in de voormiddag en dat gaat prima. Kan ik in de namiddag lekker uitrusten. Ik had zo last van harde buiken, en ben toen op advies van de gyn naar de bedrijfsarts gegaan. Die zei gelijk dat ik van 40u naar 20u moest gaan. Het is nu wel extra druk op het werk, maar ben blij dat de mogelijkheid er is. Hier ook nog 9 (halve) dagen werken trouwens. En dan lekker op verlof! Hoewel ik nu nog niet zo goed weet wat ik in godsnaam moet gaan doen thuis :D
    Ik heb sinds 2 weken absurd veel pijn en last van mn liezen en mn muts. Lopen is echt pijnlijk. Rest gaat nog wel. Heb maandag een afspraak bij de fysio staan voor een check op BI.
    Verder hier bijna alle spulletjes voor de kleine in huis. Hier en daar nog een ditje en datje natuurlijk. Denk dat we morgen de kinderkamer gaan afmaken. Moeten nog wat dingetjes opgehangen worden, en ik wil van die wandpanelen achter de commode (hebben granolmuren, dus dat schuurt lekker;))
    Nog 7w 6d te gaan en dan zit ik op mn uitgerekende datum! Spannend! Hoewel ik (en heel veel andere mensen) denken dat de baby hier vroeger gaat komen. Een weekje of 2 vroeger vind ik niet erg hoor! Maar niet vroeger dan dat alsjeblieft :D Ben wel benieuwd en nieuwsgierig. We weten het geslacht wel, maar ben zo benieuwd hoe hij/zij eruit ziet :) en of het echt zo een pittig en eigenwijs karaktertje is als het nu voordoet in mn buik.

7. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kweenie, hier nog ca 3 weken mvm ben blij dat ik t gedaan heb maar moet eerlijk zeggen dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben.

@ majo balen dat je je zo beroerd hebt gevoeld, maar fijn dat er een oplossing voor is gevonden!

@ tina spannend hoor nog maar 7,6 weekjes.

@ Laurie, kun je van de helpp ook last krijgen tijdens de zwangerschap ?

@ hier, na gister de hele dag janken ( vooral van spanning) en geen blaasontsteking vandaag toch maar weer de vk gebeld.
    Heb t hartje mogen luisteren en de vk zegt dat het waarschijnlijk spierpijn is van de baarmoeder icm bandenpijn. Kan nu weer even lucht halen,maar wel klote dat ik er zo paniekerig/ onzeker van wordt.

Fijn weekend alvast allemaal !!

8. senso

senso VIP lid

31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    ***** breekt even in *****

Kweenie van harte gefeliciteerd meis! ik zag je ineens ergens voorbij komen met een banner! heb ten tijde van je buitenbaarmoederlijke zwangerschap in je topic meegelezen en meegeleefd wat is dit je onwijs gegund! geniet er lekker van!

***** breekt weer uit *****

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Senso: Wat vreselijk lief, dankjewel! Wist niet dat dat topic zo populair is geweest :) .

All: Klets later verder bij.

Liefs, Kweenie

10. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Manon, Hellp is een zwangerschapsgerelateerde aandoening, of bedoel je dat niet?

11. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ laurie, vraag me meer af of je er nu in de zwangerschap nog extra ' kwaaltjes' van hebt?

12. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Mijn bloeddruk is na de hellp niet meer normaal geworden. Heb dus nog altijd medicatie, dat is nu wel beetje zoeken doordat de bloeddruk gedurende de zwangerschap schommelt. Heb wel meer kans om weer hellp te ontwikkelen. Vandaar strenge controle bij de gyn

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hallo Allemaal,

Ik blijf het apart vinden...dat ik hier mee kan schrijven. Geloof dat ik elk bericht daar bijna mee start haha. Maar echt, als ik even goed laat doordringen dat ik weer zwanger ben. Pfff, word gewoon kei emotioneel!

Reken daar bij op dat ik nu precies ben uitgerekend tussen de 2 vorige uitgerekende maanden. 1e BBZ was ik uitgerekend in september, 2e in november. En nu eind oktober (echt eind oktober 30 of 31 oktober schat ik in). En het grappige is ook nog dat ik 1 x voor me heb laten pendelen....en die is ook nog uitgekomen. Best leuk.

Verder hier bijna de hele dag door wel licht beroerd. Het eten gaat gelukkig wel vrij goed maar ik blijf zo'n 'teveel gesnoept' gevoel houden. En, heel erg, ook al anderhalf kilo aangekomen! Jeiks!!! Maar goed, heb dan ook in maanden niet meer gelopen....dat scheelt ook wel.

Wie van jullie heeft allemaal de combitest gedaan. Ik zie dat Laurie het heeft gedaan. Bewust voor gekozen? Wij doen het namelijk niet. Puur en alleen omdat als het een kindje met down is, we het toch niet laten weg halen. En ik heb geen zin in overbodige stress. De 20 weken echo vinden we wel heel belangrijk.

Ik weet trouwens ook niet of ik wel gewoon durf te bevallen. Misschien zit dit kindje ook wel weer te hoog + kijkt naar de sterren. En je hoort/leest zo veel enge verhalen. Niet dat een keizersnede nou zo ideaal is (zeker niet als je al 1 hebt rondlopen) maar...nou ja, ik heb gelukkig nog even om er over na te denken.

@Manon: Wat rot dat je je zo onzeker voelt. Zo te lezen heb je wel erge bandenpijn. Of is het redelijk te doen maar ben je gewoon erg onzeker omdat je het gevoel niet herkent?

@Tina: Ik denk dat het een jochie wordt :). He maar jij hebt last van je muts (hahahaha)? Wat apart joh! Komt het omdat er meer druk op komt te staan of zo? Ik heb tot 42 weken doorgelopen en eigenlijk ging dat prima. Alleen slapen werd steeds ongemakkelijker (want vind maar eens een houding met zo'n buik) en mijn schoenen kreeg ik nog amper aan etc. 2 weken voordat ik ging bevallen was mijn vriend zelfs nog door zijn rug gegaan en sleepte ik hem het huis door. Whahahaha...achteraf best komisch.

Toen ook eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Nu ook niet echt hoor maar dus wel wat misselijk. En dat is even wennen. Oh en gisteren schoot het giga in mijn liezen...ook niet zo fijn.

@Kajah: Hoe gaat het met jou?

Goed, ik ga eens kijken of de zon er wat meer doorkomt....misschien dan toch nog wat beter weer?

Liefs, Kweenie

14. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @kweenie, wat een raar gevoel lijkt me dat ook je wilt het al zo lang en nu ben je
    gewoon zwanger ;)
    Denk dat de banden een combi is van beide, heb er veel last van maar merk als ik t een 'eigen leven' laat lijden, ik het minder onder controle heb.
    Heb ook bi, heb ik al heel lang
    maar merk nu met de zwangerschap dat het nog gevoeliger is.

Verder hier een hele luie zondag ben echt moe, gister een verjaardag gehad en lag om half 1 op bed, merk dan wel dat ik t een dag later moet inleveren.

15. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Kweenie, combi test test niet alleen op down maar ook op twee niet met het leven vereenigbare aandoeningen.

16. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    @Kweenie
    Het gaat wel hoor.
    Ik heb nog wel elke dag buikpijn, meestal 's avonds en 's nachts.
    Het lijkt nu alleen dat het me darmen zijn..
    Het is me eerste (goede) zwangerschap, ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Volgens me gyn horen de steken en buikpijn er gewoon bij. Ze zagen dat het op de goede plek zit, dus ze vinden het prima zo. Woensdag heb ik weer een afspraak, ik ga het dan nog een keer vragen. Misschien krijg ik een assistente die me WEL serieus neemt en naar me gaat luisteren.

17. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kajah, die buikpijn en steken heb ik de eerste weken ook gehad en behoorlijk ook. Mijn gym deed daar heel rustig onder, dat was wel prettig. Maar hoe dan ook t blijft allemaal behoorlijk spannend.

@ vraagje, ik heb sinds 2 dagen ofzo een soort uitslag op mijn rug en buik ook bovenbenen en t jeukt enorm :( kan dat door de hormonen komen? Want ik heb ook al zitten denken aan de zwangerschapstest onderbroeken van de hema.

Geniet van de zon allen!!

18. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi Allemaal,

Even kort want ben ziek (keelpijn, misselijk, ontzettend moe, verkouden...gelukkig geen koorts). Deels een virus en deels de zwangerschap denk ik maar erg fit voel ik me dus niet. Bah! Nu wel lekker de deur open, wat frisse lucht zal vast goed zijn.

@Laurie: Die andere 2 aandoeningen komen toch (vaak) ook boven water in de 20 weken echo? Weet je, ik zou de combi misschien wel willen doen maar dan de uitslag alsnog niet willen weten dus tsja..schiet je ook echt niet mee op he?

@Kajah: Ik had de 1e 6 weken ook meer steken. En nu nog is rechts een gevoelige kant. Bijvoorbeeld bij het te snel opstaan. Vermoed een combi tussen keizersnede (ik zou toen zweren dat ik de 1e nacht aan de rechterkant wat voelde knappen) en de beide kijkoperaties + verwijderen van de eileider. Krijg je woensdag ook weer een echo?

@Manon: Wat zijn zwangerschapstest onderbroeken? Hihihhihihihi. Ik vermoed dat het wrijving is/ zweet. Maar kan dus ook door het uitrekken van de huid komen. Heb je al mentholgel geprobeerd?

Goed, ik ga ff gestrekt op de bank. Kijken naar het mooie weer buiten boehoe (of nou ja, anders was ik aan het werk en zat ik vanaf mijn bureau naar het mooie weer te kijken).

Liefs, Kweenie

19. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    @ Kweenie: ik weet niet of die beide afwijkingen ook aan de buitenkant van het kindje zichtbaar zijn. Dus geen idee of dat bij de 20 weken echo naar voren komt. Weet wel dat de nekplooi dan niet meer te meten is.
    En beterschap!

20. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kweenie beterschap!!
    Haha ja zwangetschaptest onderbroeken is een mooie woordvinding van mijn telefoon.

Deel Deze Pagina