Zwanger zijn na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door manon88, 29 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tina en man gefeliciteerd!!

Wat een bijzondere naam!!

2. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames alles goed hier???

3. kajah

kajah Actief lid

5 okt 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Vandaag uitslag van de combinatietest, kans is 1 op 15000.
    Ben erg blij, kan nog steeds niet geloven dat het zo goed gaat!
    Vandaag me allereerste cadeaudoos opgehaald bij Babydump.
    Ingeschreven voor kraamzorg en egonnen met het zoeken van creche. Hier gaat alles perfect :D

4. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    He meiden! Bedankt voor jullie felicitaties!
    Op 4 mei ben ik onderdaad bevallen van onze dochter Joya Faith. Het is een pracht van een baby en een erg rustig en makkelijk kind. Borstvoeding gaat ook erg goed. Ben zo trots op haar! Ze doet het echt goed. Ben nu bv aan het geven en zit even op mn ipod, maar er volgt snel een uitgebreid verslag ;) bevalling was namelijk een nachtmerrie. Gelukkig kan ik er nu om lachen...maar voorlopig zeggen manlief en ik: 1 keer en nooit meer!
    Ben ervan door. Joya valt in slaap. Kan ik ook wel gebruiken ;)

5. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Tina wat fijn dat jullie meisje t zo goed doet:), hopelijk ben je de bevalling gewoon héél snel vergeten ;)

@ Kajah fijn dat het allemaal goed verloopt nu.

6. MaJo1976

MaJo1976 Actief lid

31 jan 2010
    151
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

hier ook eindelijk weer een berichtje van mij. Heb sinds 4 weken verlof maar daarvoor al deels in de ziektewet gezeten omdat het niet meer ging met mn bekken en mn bloeddruk wat te hoog werd. Door het minder werken is mn bloeddruk gelukkig wel weer gezakt. Nu dan verlof, maar daarin al veel gedaan en weinig op de compu gezeten. Nu nog 1 weekje tot mn uitgerekende datum. Uk is al wel wat ingedaald, maar nog steeds voel ik het heerlijk bewegen in mn buik. Heb wel enorm veel last van vocht in mn voeten en benen en lopen gaat ook niet echt makkelijk meer. Kom nog het beste weg op de fiets al wordt dat ook lastiger met op en afstappen.
    Verder is het hier nog rustig, al heb ik volgens mij sinds het weekend wel wat last van voorwerk. Wacht het maar af wanneer het gaat beginnen en uk zich aandient.

@Tina, gefeliciteerd met jullie dochter en super dat ze het zo goed doet. Mooie naam ook.

@Manon, fijn dat het met jou ook goed gaat en een mooie 20 weken echo. Gefeliciteerd met een meisje

@Kweenie, super dat het bij jou ook zo goed gaat

@Laurie, met jou ook alles goed

@Kajah, fijn dat de combinatietest helemaal oke was. Nu blijven genieten.

@Mounia, wat erg dat je ook een bbz heb moeten meemaken. Bij mij is mn rechtereileider verwijderd. Na de bbz hebben wij ook bewust een ronde gewacht en daarna heeft het nog 7 maanden geduurd voor ik opnieuw zwanger was. Eerste weken tot de echo waren toen behoorlijk spannend en ben je opnieuw erg bang dat het weer niet goed zit. Maar op het moment dat we op de echo zagen dat het goed zat en het hartje klopte viel er een enorme last van ons af.
    Wat mij ook enorm heeft geholpen in de verwerking van de bbz is om het allemaal op te schrijven wat er die dagen was gebeurd en er veel over gepraat met mn vriend en mn ouders. Maar dat is bij iedereen anders. Mij heeft het wel geholpen. Net als bij Tina zie ik het ook echt als ons kindje met als enige herinnering idd de testen en de littekentjes. Tis ons sterretje wat nu samen met zn opa en oma daarboven over ons en uk waakt.

7. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Majo; al met al, tijd dat de kleine zich gaat melden ;)

Hier inmiddels voor 50% ziek gemeld, mijn bekken zijn de afgelopen weken zó
    Achteruit gegaan. Heel erg pijnlijk en vooral vervelend!!
    Werk nu niet meer in de wijk doe veel kantoor werk. Dat scheelt wel wat in de klachten, maar dan nog kan ik geen vierdaagse lopen op dit moment :(

Verder alles goed met ieder??

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai Allemaal,

De eerste zwangeren zijn al aan het aanmodderen lees ik.
    Wat vervelend meiden. Maar gelukkig is het voor een goed doel EN gaat het over / komt er straks weer verbetering in.

@ Majo: Jij bent de volgende ... Aaaah, spannend! Hopelijk verloopt de bevalling straks goed!

@ Tina: Mijn bevalling was ook niet bepaald een pretje. T is zelfs zo erg dat ik stiekem heel bang ben geworden voor een natuurlijke bevalling. Bang dat ik het niet kan, dat ik de kracht er niet voor heb, mijn hart het begeeft, de placenta niet los komt, uitscheuren....Dit kindje ook verkeerd ligt. Of nog erger, dat er wat met het kindje gebeurd....

Maar goed, ik weet natuurlijk dat een keizersnede ook niet alles is. T is wel een operatie en je hebt wel een jaap in je buik van heb ik jou daar. Plus ookal is het me meegevallen dat wil niet zeggen dat het dit keer ook weer vrij vlot geneest etc.

Heb al met de gyn afgesproken (loop nu eerst weer bij de VK) dat als ik rond de 30ste week nog zo bang ben om te bevallen dat ik alvast een afspraak met hem maak om een soort 'plan' op te stellen.

Overigens ben ik bij Tirza niet eens aan persweeen toegekomen hoor. Die kwamen niet...10 cm ontsluiting (met ruggeprik halverwege) en toen niets, nada, njet, nothing.... Dus waarom ik nou zo bang ben voor dat laatste stuk (voetbal moet door neusgat-idee)...???

Nou ja, eerst morgen weer een controle-afspraak, ik leef van afspraak tot afspraak :).

Sinds vrijdag ook mijn positiekleding weer uit de kast en om mijn lijf getrokken. Had gehoopt het te kunnen rekken tot circa 18-20 weken maar helaas, dit stond echt niet meer haha. Wel lekker trouwens hoor.

@Manon: Heb ik je nou al gefeliciteerd met je 20 weken en het feit dat jullie een meisje krijgen? Zo niet, dan nog van harte gefeliciteerd!!! :). Meisjes zijn zoooooooooooo leuk hihi.

Trouwens, weten jullie nog wat leuke namen voor een jongen en een meisje? Ik zit te denken aan bijvoorbeeld Daniek of Simon. Wat vinden jullie leuke namen?

Kus, Kweenie

9. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Majo: nog even volhouden meis! Dat wachten wordt dubbel en dik beloond! Succes als de bevalling begint!

Manon: rustig aan dan maar. Ik heb de laatste weken ook 50% gewerkt. was echt een goede keuze. Voelde me daar echt veel beter bij/door.

Kweenie: hmmm, op een paar dingen na heb ik je hele opsomming mogen meemaken tijdens de bevalling. Ik kan me echt voorstellen waar je nu schrik voor hebt. En dan kan iedereen wel lopen l*llen dat elke bevalling anders is...jij moet het toch maar even doen daar! Ik heb tijdens de bevalling niet gedacht aan de voetbal door het neusgat-ding... Alleen maar van: spuit mij aub plat!!! En: haal HET er uit!!! Binnekort post ik mijn nachtmerrie nog wel.

Ben ervan door. Joya heeft der tiet weer op ;) snel weer naar bed!

10. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah Tina wat een tijd om op t forum te zitten ;)
    Gaat het verder goed met jullie beide?
    Het minder werken doet me echt al beter, neemt ook een stuk stress weg bij mij.

@ Kweenie, wij zijn erg blij met een meid ( klinkt raar want een jochie was uiteraard ook helemaal goed geweest!)
    Enne fijn die bevallings verhalen dames :)

Simon en Daniek beide leuke namen hoor, ik ben blij dat wij eindelijk een naam hebben voor onze meid, we hebben al heel lang een jongens naam, maar ja met een meisje heb je daar weinig aan.

Kweenie hoe was je controle?
    Ik mag vrijdag weer :D ben altijd weer erg blij als ik t hartje weer heb horen kloppen en hoor dat het allemaal goed verloopt.
    Aan de bewegingen van onze meid te voelen gaat het allemaal wel goed, dat stelt me vaak wel gerust.

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Controle was prima. Ijzer mooi hoog, suiker mooi laag. Bloeddruk laag. Hartje luid, duidelijk aanwezig. Had ook al n mooi bolletje :).

Heb thuis n angelsound trouwens dus luister af n toe zelf ook naar t hartje.
    11 juni de 20 weken echo.

Xxx

12. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kweenie; wat fijn dat het allemaal goed is!!
    En dat schiet ook alweer lekker op he doe
    20 weken echo!!

13. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ladies alles goed??

Hier vrijdag weer een controle gehad, alles weer helemaal goed :)
    De kleine meid was flink aan het schoppen en heen en weer aan het zwemmen. We hebben dan ook maar 2 sec t hartje gehoord en voor de rest gestommel ;)
    Maar de vk was erg tevreden.

ier ook steeds meer moeite met slapen, inslapen duurt vaak erg lang en dan ben ik ook gewoon weer heel vroeg wakker :( dacht dat dat altijd pas aan het einde van je zwangerschap gebeurde.

14. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    :) Hier ook moeite met slapen... niet dat ik niet moe ben hoor! Maar die gebroken nachten...potverdikkie, das toch best pittig.
    Manlief heeft afgelopen weekend ook nog eens nachtdienst gehad, dus ik stond er zowel 's nachts als overdag in mn eentje voor. Gelukkig is ons meisje niet zo heel moeilijk. Maar het blijft vermoeidend natuurlijk.
    Maar we mogen niet klagen. Overdag is het echt een droombaby!
    We hebben ook de grootste lol. Ze is namelijk erg goed in...hoe zeg ik dit netjes...het vullen van haar luier :D En manlief heeft meestal het geluk dat hij een toegift krijgt op het moment dat hij de luier opent :D:D:D Daarnet flikte ze het dus 2 keer achter elkaar! 1ste luier helemaal volgeduwd, dus manlief netjes alles aan het afvegen...pfffffffttttttt! En manlief maar grommelen 'heb ik weer! Godsamme :x Schat! kom eens effe helpen!' Whaaahaaa, ik had het niet meer! Dus wij netjes verschoont en zuivere luier aangedaan. Plakken we dat ding dicht....pffffffftttttt! Ligt mevrouw daar met een knalrood hoofd :D Dus ik zeg tegen mn vent 'kun jij die nog even doen? Ik moet echt effe gaan plassen.' Zit ik op het wc, hoor ik hem vanuit de woonkamer roepen 'Wel &^%*%$#@!!!!:x:x:x' Dochterlief helemaal onder de poep, manliefs handen helemaal geel :D:D:D Nou, ik heb echt staan janken van het lachen. Die dochter van ons kost ons een fortuin aan luiers ;) Maar het is zo een schatje!

15. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha Tina; jij gaat wel net optijd naar de wc hé ;)

Fijn dat het verder allemaal goed gaat met jullie kleine meid hoor!!

16. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Hihi! Ja ik deed de eerste keer al bijna in mn broek van het lachen! Gelukkig was ik 'tussentijds' geweest. Anders had ik het niet droog gehouden... Had manlief nog een luiertje kunnen verschonen :D

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hier alles oke. Kom gauw ff uitgebreid buurten. Met n virtueel roseetje :)

18. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Gezellie kweenie! Ik schuif mee aan :D
    Als je zin hebt in leesvoer...mn bevallingsverhaal staat in mn weblog. Friends only ;) dus degenen die het niet zien, stuur me effe een vriendschapsverzoek :)

19. manon88

manon88 Bekend lid

1 nov 2011
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil wel even lezen hoor hoe jullie mooie meid ter wereld is gekomen :) heb je een verzoek gestuurd.

20. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Manon, ik heb je toegevoegd aan mn lijstje :)

Deel Deze Pagina