Zwanger zijn na vroeggeboorte 17 t/m 24 weken

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Verox, 5 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verox

    Verox Niet meer actief

    Rikigf Gefeliciteerd!!!
    Wat een schrik zeg! Ik zou ook meteen op mijn kop staan wanneer ik een bloeding zou hebben. Dat was bij ons het begin van het einde...
    Wat goed om te horen dat het ook gewoon loos alarm kan zijn.
    Ik vond en vind het zelf ook moeilijk om ervoor uit te komen dat ik zwanger ben. Is toch een vorm van zelfbescherming voor mij.
     
  2. J10

    J10 Actief lid

    14 okt 2012
    249
    0
    0
    Hey meiden,

    Wat mooi dat er een speciaal topic voor de dames onder ons voor wie een zwangerschap helaas niet meer vanaf de roze wolk beleeft zal worden :(
    Iedereen allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap, ik word heel blij van jullie berichten.
    De spanning is zo herkenbaar, en ik hoop op heel veel goede aflopen!
    Hier beleef ik momenteel de meest spannende dagen uit mijn zwangerschap. Mijn man is drager van een chromosoom translocatie waardoor wij een grote kans hebben om ons kindje weer te moeten verliezen... Afgelopen woensdag een vlokkentest gehad, en nu is het wachten op de uitslag.
    Hopelijk mag dit kleintje wel bij ons blijven!
    Hier trouwens wel controle bij de gyn, we mogen elke 2 weken langskomen. Echt heel fijn.

    Hopelijk veel goed nieuws in dit topic, het is iedereen zo gegund!

    Liefs!
     
  3. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    @ Lopi, wat 'toevallig' dat ze zo dicht na elkaar zijn geboren. Bij jullie is het dan ook snel weer gelukt. Vond jij het ook niet dubbel, het moment dat je positief testte op een nieuwe zwangerschap? Sinds ik dus weer weet dat ik zwanger ben, sta ik constant bij haar plekje, voel me soms wat schuldig want ik wil echt dat ze weet dat ik haar nooit zal vergeten, ondanks dat er nu een broertje of zusje komt.

    @ J10, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! Wanneer krijg je de uitslag? Heel veel sterkte met het wachten, dit zullen wel de langste dagen zijn.
     
  4. LoPi

    LoPi Bekend lid

    7 mrt 2012
    520
    278
    63
    Vrouw
    omgeving Deventer
    heel dubbel... maar het is wel goed... het verdriet om Sam* en de blijdschap om dit kleine wondertje mogen naast elkaar bestaan.

    en ja, ook heel snel... af en toe denk ik dat het misschien iets te snel is/was, maar ik ben vooral dankbaar dat het gelukt is... kennelijk heb ik de mmm niet meer nodig om zwanger te worden... nu alleen nog een zwangerschap uitdragen

    @j10: welkom! ik duim heel hard voor je, onze gedachten zijn bij jullie! en het helpt niets/zegt niets, maar ik heb er wel vertrouwen in.
     
  5. Palmboompje

    Palmboompje Actief lid

    16 jan 2013
    364
    0
    16
    Jeetje wat ontzettend spannend zeg!! Ik hoop heel erg dat alles goed is met de kleine. Enig idee hoe lang t duurt voor de uitslag er is? Veel succes met wachten en uiteraard ook gefeliciteerd met deze nieuwe zwangerschap.
     
  6. Palmboompje

    Palmboompje Actief lid

    16 jan 2013
    364
    0
    16
    Ik ga maandag informeren bij mijn zorgverzekering hoe dit in mijn polis geregeld is. Bedankt voor het doorgeven. Heel fijn dat je op infecties gecontroleerd gaat worden en injecties krijgt! Ik krijg volgens mij medicatie voorgeschreven voor de doorbloeding en placenta maar ik ga hier dinsdag meer over vragen.
     
  7. Palmboompje

    Palmboompje Actief lid

    16 jan 2013
    364
    0
    16
    Oh wat moet dat zorgwekkend zijn geweest zeg dat je bloedingen hebt gehad, ik zou in jouw geval ook behoorlijk van streek zijn! Wat fijn dat alles er op de echo goed uitzag, dat is een geruststelling.
     
  8. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    ;) Juist. Maar dan moet iedereen het daar natuurlijk mee eens zijn.

    Wat ik jammer vind aan 2 topics, is dat ik ook niet kan mee kletsen met de zwangere dames. Ik wil jullie ook veel plezier en succes wensen met echo's en jullie mooie verhalen horen en daarop antwoorden. En gezien het nu alleen voor zwangere dames is, ben ik niet 'welkom'. Dat vind ik wel jammer. :)
     
  9. Verox

    Verox Niet meer actief

    Lieve meiden, het is absoluut niet de bedoeling om mensen uit te sluiten van bepaalde topics. Natuurlijk is iedereen even welkom in beide topics! Ik vind het heel vervelend dat je dat zo voelt BeetjeMama.

    Beide topics zijn geopend naar aanleiding van mijn eigen gevoel en ervaring.
    In de Vlinderclubs waren al verschillende topics waarin gepraat werd over zwanger worden en waarin zwangere en inmiddels hoogzwangere vrouwen elkaar gevonden hebben.
    Daar werd ik met open armen ontvangen, maar terwijl ik elke maand bleef hopen op een zwangerschap, vond ik het erg confronterend de verhalen en ervaringen van de zwangere vrouwen te lezen.
    Ik was bezig met mijn cyclus, ovulatietesten, de eisprong, de schijn-tekenen van een zwangerschap... Iedere maand een zekere spanning en teleurstelling...
    Ik merkte dat een hoop vrouwen op het Vlinder-forum in dezelfde fase zaten als ik, en heb het topic over Zwanger worden na een vroeggeboorte (17 t/m 24 weken) geopend.

    En tja, toen ik pril zwanger bleek te zijn, vond ik dat toch naar om in dat topic te melden. Natuurlijk hoort het erbij, dus komen in dat topic de goede berichten binnen, maar toen er steeds meer prille zwangerschappen ontstonden, ontstond bij mij ook de behoefte met deze dames een topic te starten. Logisch gevolg, en voor mij is het prettig om dadelijk in geval van een miskraam weer terug te kunnen naar het andere topic.
    Voor mij persoonlijk is het geen probleem mee te lezen en kletsen over het zwanger worden, en in een ander topic over het zwanger zijn. Je bent in beide topics even welkom! Het is alleen soms even overwegen bij welk topic je het onderwerp het best vind passen.

    Ik vind het een beetje vervelend om me hiervoor te moeten verantwoorden, en heb ook getwijfeld of ik dat moest doen of het gevoel maar gewoon moest negeren en kijken wat er met de topics gebeurd.
    Ik ga ervan uit dat een van de twee gewoon stil komt te liggen als er geen behoefte meer aan is en naar de achtergrond verdwijnt.
     
  10. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    Goedemorgen meiden!

    Verox, ik snap je insteek wel heel goed, maar als degene die nog in de fase zitten van het zwanger worden het fijn vinden als we gewoon daar blijven, vind ik dat ook geen probleem. Het maakt mij niet zoveel uit. Dus wat doen we? Beide topics aanhouden, of laten we het alleen bij het zwanger worden topic? Het wordt anders ook een beetje onoverzichtelijk denk ik... als iedereen in beide topics reageert, want dan vind ik ook dat als je zwanger bent je naar het andere topic moet 'verhuizen' van het zwanger zijn.

    Wie stemt?
     
  11. BeetjeMama

    BeetjeMama Fanatiek lid

    25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Je hoeft je nergens voor te verantwoorden hoor. Ik begrijp heel goed waarom je 2 verschillende topics geopend hebt. Daar heb je goede argumenten voor en dat wist ik al voordat je het zei.

    Ik gaf alleen mijn eigen gevoel aan. Ik voel mij niet op m'n plek in een 'zwanger zijn' topic, terwijl ik toch wel graag wil meeleven met de zwangere dames.

    Maar geeft allemaal niet, jullie moeten doen wat jullie fijn vinden, gaf het alleen aan ;)
     

Deel Deze Pagina