Hoe lang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cloe25, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    Misschien kan een van jullie mij helpen.

Als je kindje 6.3 weken is qua lengte op de echo (0,75cm) moet je hier die 2 'gratis' weken, tijd voor je eisprong, nog bij optellen?

Volgens de echo ben ik 6.3 weken zwanger maar volgens mijn cyclus zou dit 8.3 kunnen zijn.

Ben best onzeker. Gelukkig klopte het hartje heel goed!

Groetjes Cloe

2. Alita

Alita Niet meer actief

Nee de baby wordt opgemeten en dan kom je ook op je uitgerekende datum uit...het is niet zo dat je daar weer 2 weken bij moet tellen bv...

Juist nu kan de vk goed je kindje opmeten en weet je ook precies hoever je bent.

Maar volgens jou ben je al 8 weken zwanger ipv 6?

3. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    Bedankt voor je uitleg.

Ze kon nog geen uitgerekende datum inschatten. Ze zei wel tijdens de echo dat het ook iets ouder kon zijn. 1 mm scheelt geloof ik al dagen.

Gelukkig een mooi kloppend hartje gezien maar nu vraag ik me af hoe het kan dat ik bijna 2 weken ben terug gezet.

Ik ben 21 februari voor het laatst ongesteld geworden en had 27 maart een positieve test. Een cylcus dus van ongeveer 36 dagen, Ik denk dat ik een late eisprong heb gehad. Zou dit de reden kunnen zijn waarom ons kleintje een stuk jonger is dan gedacht?

Als het hartje klopt hoe groot is de kans dat het dan nog mis gaat?

4. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Er is een reden waarvoor ze nog geen definitieve uitgerekende datum geven op deze termijn, inderdaad 1 mm kan al dagen schelen.
    Ik werd eerst 1 week terug gezet, toen weer ruim een week vooruit.
    Voor een week of 11 heb je doorgaans de termijnecho, en die datum wordt aangehouden.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Nou het hartje klopt dat is al helemal super! Ja het is idd moeilijk om precies te meten...maar dat jij een posi ovutest had betekent niet dat deze ook toen gelijk gesprongen is....ik denk dat er idd een latere eisprong is geweest..langeren innesteling enz....

De volgende keer weet je meer denk ik.....nu har hartje klopt is er nog maar weinig kans dat er iets misgaat hoor...dus genieten maar!!!!!

6. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    Ik ben een heel stuk gerust gesteld! Nogmaals bedankt.

Ik heb over drie en een halve week een nieuwe echo en hoop dat ons wondertje het goed doet en mooi is gegroeid!

Ik ga er nu van genieten zonder me er teveel zorgen om te maken, is ook zonde van deze prachtige tijd..:)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je eisprong kan goed wat later zijn geweest. Met de testen van tegenwoordig testen veel vrouwen al positief als ze nog maar 3-3,5 week zijn, en aangezien bij een termijn tussen de 6 en 7 weken helemaal nog niet heel nauwkeurig gemeten kan worden, (daarom doen ze de termijnecho dus tussen 10 en 12 weken :)), kan het zomaar zijn dat je bij de termijnecho toch weer verder uitkomt. Op deze termijn scheelt een mm idd zo een paar dagen.

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Wanneer was je 6 weken zwanger? Want volgens je banner ben je al 8 weken...

Ik had met 6,4 weken (vorige week do) een echo bij de gynaecoloog. Toen was het vruchtje 0,79 cm. Dus vergelijkbaar met jou. Mijn uitgerekende datum is geschat op 2 dec.
    Ik was het laatst ongesteld op 26 feb, en had 28 maart een positieve test (1 dag over tijd ongeveer).
    Dat lijkt dus ongeveer gelijk te liggen

Maar je moet niet meer die twee weken erbij tellen dan, want die worden automatisch toegevoegd op de echo's.

Spannend he! Ik hoorde en zag ook een mooi kloppend hartje, maar het zijn zulke spannende tijden! Ik heb 1 mei de 9 wekenecho.

9. Alita

Alita Niet meer actief

Komt helemaal goed Cloe!!!

10. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    @ Linda volgens mijn berekeningen aan de hand van mijn cyclus zou ik 8 weken zijn maar volgens de vk en de echo ben ik nu 6.4 dagen. Toch schrik je wel even vandaar dat ik via dit onderwerp even advies heb gevraagd of het door mijn langere cyclus kan dat ik nu korter zwanger ben. Ons kleinte was gister 0,75 cm groot, ongeveer gelijk als jij vorige week inderdaad. Leuk!!

Moet wel zeggen dat ze binnen 3 seconden de meting deed dus vraag me af hoe precies het ging.

Het is erg spannend Inderdaad! Fijn dat jullie ook een kloppend hartje hadden!! Nu over drie en een halve week een nieuwe echo om te kijken hoe ver we precies zijn. Geloof op 16 mei.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Even nog ter info: je moet altijd eigenlijk rekenen vanaf je eisprong. De weken ervoor tellen niet mee.
    In de standaard-telling wordt wel 2 weken daarbij opgeteld, (op basis van de gedachte die ooit bestond dat elke vrouw een cyclus van 28 dagen had met op dag 14 een eisprong, wat dus allang is achterhaald). Maar feitelijk moet je gaan tellen vanaf het moment dat je denkt je eisprong te hebben gehad.
    En zelfs dan kun je teruggezet worden.
    Bij Thirza wist ik mijn eisprong, (getempt en daarna strak een hogere temp), maar werden we op de eerste echo (dachten daar 11 weken te zijn), 2,5 week teruggezet. Een paar weken later opnieuw een termijnecho gehad en toen gecorrigeerd naar 1,5 week verschil met onze cyclusdatum. Is een late innesteling geweest dus: dat kan ook nog :)

12. Cloe25

Cloe25 Lid

29 jan 2012
    89
    1
    0
    @ Rozemarijke hihi ben stiekem al aan het rekenen wat wel logisch is qua cyclus.. Als ik jouw verhaal hierin verwerk kom ik aardig uit:D! Jammer genoeg heb ik deze maand mijn eisprong niet gevoeld terwijl ik dit de twee perioden daarvoor juist heel goed voelde!
    Ik heb geen ovulatie test gedaan dus heb geen idee wanneer mijn ei is geweest. Als ik 17 maart mijn ei heb gehad dan kan het kloppen dat ik nu 6.6 weken zwanger ben.

Heb jij veel symptomen?

Deel Deze Pagina