Zwanger zijn, niet leuk....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney5, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier nog 1tje, ga morgen mn 7e week in en ben ook echt zo beroerd...weet dat er een tijd komt dat het minder zal worden en dat je er iets moois voor terug krijgt, pff maar nu even niet, nu er even doorheen..lig al op bed sinds ik thuis ben uit mn werk.
    Werken jullie er ook allemaal naast? Ik werk fulltime en vind het allemaal maar pittig, heb ook een slechte nachtrust..

sterkte allemaal en als we elkaar steunen gaat het ons lukken om deze tijd door te komen!

2. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    heel veel sterkte
    liefs shiva

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @ marijke25; Ik heb inderdaad zelfs gekozen om een derde kindje en zoals ze zeggen, ik heb niet ervoor gekozen om de hele dag ziek, zwak en misselijk te zijn... Maar ik nogmaals mocht kiezen voor een derde kindje, zou k het toch wel doen.. Maar tips/adviezen zijn toch welkom..

Ik heb op aanrader van andere hier op deze site contact opgenomen met me HA en ik kon gelijjk langs en we hebben er uitgebreid erover gehad. Vanmiddag had ik het ook erover met mijn Gyn, en ik heb allerlei adviezen gekregen, dat ik me toch meer ervan probeer te genieten en het gaat toch best wel goed, moet ik zeggen..

@vrouw 27; ik maak me ook niet zorgen om de extra kilo die erbij komen, die gaan er weeraf. En ben ook al 6 kilo afgevallen... Moet morgen urine langs HA brengen om weer te kijken....Maar HA en Gyn zei als ik maar genoeg drink..

En werken doe ik niet.. Heb in juni een ongeluk gehad, waar ik gebroken rugwervels aan heb overgehouden..De komende 6 maanden mocht ik zowiezo niet meer gaan werken, omdat te lang zitten met gebroken wervels niet gaat...

Verder was echo helemaal goed. Zag me babytje voor het eerst een beetje bewegen. Das toch heel fijn :D :D

Meiden Nogmaals thanks voor jullie adviezen....(had ik deze site eerder ontdekt, tijdens me andere zwschapen) :) :)

4. Mommy2be

Mommy2be Bekend lid

13 mrt 2008
    528
    0
    16
    Hoi,

Ook ik kan niet echt volledig genieten van mijn zwangerschap, hoewel ik heel blij en dankbaar ben dat ik dit wondertje mag dragen. Het zijn enkel de nare symptomen die mij zo van kant maken, niet dat ik het kindje draag. Soms denk ik: was ik maar van alles af! maar dan denk ik weer aan de tijd dat ik zo graag zwanger wilde worden maar het niet meteen lukte.

Ik hoor en lees dat het meestal na de 4e maand weg is of in ieder geval verminderd, ik kijk er naar uit dat het gewoon gaat minderen want het is bij mij nu nog steeds het zelfde verhaal: misselijk/braken/misselijk/braken daar word je na 3maanden toch wel moe van, maar ik probeer geduldig te zijn en mezelf gerust te stellen met het idee dat het overgaat!

Realiseer dat je er iets prachtigs voor terugkrijgt, een wonder! Probeer je sterk te houden, en laat jezelf ook es af en toe goed verwennen!

5. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Jeanney5....wat goed om te lezen hoe het nu met je gaat. En fijn dat je je kleine via de echo gezien hebt.
    Vandaag een iets betere dag dus en ik weet zeker er volgen er meer.

Kwebbel

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik kan het niet begrijpen (vind dit juist een van de fijnere periodes haha) maar kan me voorstellen dat je het heel erg vervelend vind dat je zo denkt (misschien zelfs schuldig)

Probeer leuke dingen te doen met de kids die je hebt en focus je daarop , doe wat extraas wat superleuk is, lekker zwemmen ofzo is goed voor jullie allemaal...

Beloon jezelf elke week met wat kleins bv een leuk rompertje, sokjes, iets anders kleins.

Maak elke week een buikfoto al zie je geen bal het is een leuke bezigheid en het geeft je de kans om lekker te dromen erover..

Regel een pretecho als je echt met de zenuwen in je maag zit regel lekker een pretecho SO WHAT dat je weinig ziet voor 30 euro zit je even lekker in je vel, heb je het hartje zien kloppen (dat maakt je dag toch zeker goed)

Ga namen verzinnen met je man of goede vriendin waar je dat kwijt kan, vertel het van mijn part tegen wat meer mensen als die het nu weten, van mijn part naar een wildvreemde zwangerschapswinkel en lekker erover hebben (die kennen je toch niet lieg je van mijn part dat je al 12 weken bent en ga je allerlei dingen vragen)

Er zijn een hoop dingen om jezelf op een positieve manier bezig te houden lijkt me (zeker als je er al twee hebt rondlopen)

PROBEER er echt van te gaan genieten want het gaat al zo snel! en het is zonde als je "mooie" tijd verpest met je ellendig voelen..

Verwen jezelf ook eens extra, lekker lange douche of bad met ander badspul als normaal of ergens iets boeken zoals een gezichtsbehandeling of lekker naar de film ofzo..

Het klinkt hard maar probeer er niet in te blijven hangen das zoooo zonde en het komt echt allemaal goed..

7. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @ imd; ik voel me inderdaad schuldig, :cry: :cry: Ik weet het niet, soms vraag ik me af, is het wel eerlijk tegenover het kindje. Straks ben ik dolblij met het kindje na de bevalling.. Maar ik was wel tijdens zijn/haar zwschap helemaal nie blij. Ik dacht zelfs af en toe om een punt erachter te zetten. Nu niet meer gelukkigg :)
    Heel veel dingen waar ik me nu zorgen om maak... Maar ik weet wel dat ik heel veel van dit kindje zal houden.. Daar is geen twijfel mogelijk. Heb het alleen een beetje moeilijk mee..

Sinds gister gaat het wat beter, niet dat ik niet misselijk ben enzo, want moet nog steeds na elke hap die ik neem overgeven....

Maar k probeer het nu meer te accepteren, het hoort eenmaal zo...

En omdat ik sinds juni thuis zit, word ik een beetje depri van. Dus niet meer op bezoek bij vrienden/familie. De stad lekker in. Niks, nada. Ik mag alleen weg om naar de Gyn te gaan of verloskundig. Bezoek van HA en fysio krijg ik meer thuis...

Maar het komt goed. Dat weet ik zeker... Met jullie steun en adviezen kan ik een hoop...

Liefs Jeanney

8. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Hier nog iemand die dolgraag zwanger wilde worden, en hier heel veel moeite voor heeft moeten doen.
    En dan vervolgens al de hele zwangerschap voornamelijk oververmoeid, en veel pijn in buik, bekken en rug, momenteel heb ik er een fikse verkoudheid bij met bijholte onsteking ( met andere woorden buiten de misselijkheid alles wat een zwangerschap vervelend maakt )
    Maar toch probeer ik idd bij de dag te leven en vooral vooruit te kijken,
    Vond afleiding in het helpen opknappen van de babykamer ( kon niets zelf, naar het er om heen rennen was voor mij al leuk )
    En dan straks spulletjes en kleertjes wassen.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik nog "maar" 11,5 week hoef want begin het wel steeds moeilijker te vinden mezelf op te peppen.

Greets Beeb

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    @ beeb; gefeliciteerd met je zwschap en succes straks met je bevalling...
    Ja daar kijk ik ook echt naar, babykamer opknappen, kleertjes wassen etc.. Maar voor mij duurt het nog ff... Maar heb gister wel mijn eerste rompertje cadeau gekregen... :) :) :)

Ik was zo blij, niet normaal zeg.....

Liefs Jeanney

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Niet schuldig voelen meisje komt echt goed hoor na een paar weken begin je je wel wat lekkerder te voelen (okay dan krijg je weer andere irritante dingen zoals 100 keer per dag plassen enzo maar die zijn ook wel met wat zelfspot te handelen) belangrijk is dat je om jezelf moet kunnen blijven lachen (zo van; waar ben ik nu toch mee bezig moet je mij nu eens zien) en mocht het niets worden heeeeeel de zwangerschap niet en je bent helemaal happy NA de bevalling dat is het UITEINDELIJKE DOEL is alleen heel jammer voor jezelf ..

11. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Jaaa dat is idd leuk om die kleine kleertjes te krijgen,
    Nou kijk aan dat is toch al iets waar je heel blij van wordt
    Hartstikke goed toch.

Je kan je nu niet prettig voelen maar voel je vooral niet schuldig, je haalt het wel weer in al jeje kleintje in je armen mag houden.

Veel succes met de rest van je zwangerschap.

Greets Beeb

Deel Deze Pagina